Zdejmowanie koła pasowego na wale

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o jakieś porady. Czy da się to jakoś zablokować na sztywno? Jak prubuje to odkręcić i mam wrzuconą czwórkę i zaciągnięty ręczny to mi samochód do tyłu jedzie. Poza tym to spężynuje tak że jak klucz się omyka to koło wraca o 1/4 obrotu.
  
 
Załuż klucz, zablokuj go jakoś. Zdejmij kable ze świec, zeby auto nie zapaliło i przekręć rozrusznikiem. Powinno puścić. Widzialem że tak to roił ostatnio mechanik u Pabloxa.
  
 
oo good pomysł. Raczej nie odpali bo nie ma głowicy
  
 
Uuuu - no to pozamiatane

Potrzeba naprawde dużego udau, żeby to odkrecić. Załóż klucz i napier... młotkiem. Może puści. Zablokuj go o stabilizator.
  
 
Młotkiem nic nie da bo to sprężynuje mocno. Nie wiem czy takie luzy są w całym układzie od wału do opon czy może wał jest z gumy . Sprubuje z rozrusznikiem.
  
 
załuż pask klinowy na koło pasowe , ale w taki sposób zeby kasek zwisał pod samochodzik , następnie przkręć paskim pod kołem pasowym 2 -3 razy powstanie wtedy ósemka , w dolne oczko ósemki włóż rure lub długi pręt i ponownie sprubój skręcąć pasek już z prętem , pasek zaciśnie się na kole pasowym , zablokój pręt pod podwoziem autka lub poproś kogoś by go przytrzymał {zeby się nie luzował} i wtedy prubój odkręcić śrube na kole pasowym . Powodzenia
  
 
JA bym rozrusznik odradzal, bo mozna go zarabac.

To 1.3 KW to chyba za malo zeby odkrecic srube.
Sprawa nie jest prosta.
Wstaw ktorys bieg -ale chyba nizszy aby nie bylo sprezynowania(poproboj na 1 i 4tym-moze i na wsteku) Pod kola wstaw porzadny klocek, najlepiej taki ogryginalny do podstawiania pod kolo Czasem tirowcy maja takie konkret - moze uzyczy ktorys.

I klucz z duzym ramieniem - powinno w koncu puscic.
Chyba ze sprzeglo sie slizga.
  
 
Rozrusznik za słaby. Mam wrażenie że silniczek od elektrycznych szyb byłby mocniejszy...
  
 
Spróbuj zastosować metodę Cosmatego.
  
 
Założe głowice i osram ten łańcuch. Wymienie go jak będe mieć narzędzia.
  
 
Cytat:
2005-11-08 15:33:31, janisz pisze:
Rozrusznik za słaby. Mam wrażenie że silniczek od elektrycznych szyb byłby mocniejszy...



w to watpie one az tak mocne nie sa. Mialy problemy z podniesieniem szyb wiec z zakrecenie walem moga miec jeszcze wieksze
  
 
No wiem, żartowałem. Tylko wcześniej myślałem że jak klucz zapre na osłonie od błota i zakręce rozrusznikiem to mi blache potnie a tu tylko lekkie stuk... Akku naładowany na full.
  
 
no niestety z tym jest problem, ja zanim odkrecilem ta nakretke na wale co donreca kolo pasowe spedzilem 3 dni w garazu Probowalem wielu sposobow: zaczalem od posikania tego wszystkim co penetruje czyli nafta,wd40, plyn hamulcowy , podgrzana coca cola i nic, mialem klucz nasadowy plus metrowe ramie i dwumwetrowa gazrurka zapiety 4 bieg ,zaciagniety reczny kolega naciskal dodatkowo na hamulec nozny i klocki pod kola i napieprzalem w to dosc solidnym mlotkiem i lipa silnik szedl caly do gory ale nakretka nie chciala puscic. a wiec wpadlem na to zeby nawiercic kolo pasowe wdluz do walu co kawalek zaraz przy nakretce i wpuscic jakis penetrator w te dziurki i dalej nic juz sie prawie załamałem ,ale pomyslalem ze nie ma tam cudów i przewiercilem kolo pasowe (tam gdzie pracuje pasek klinowy) wzdluz i wstawilem tam takiego preta potem wlozylem na tego preta gazrurke i zaparlem o podloge a na nakretke klucz nasdowy z metrowym ramieniem i mlotkiem go i puscilo cieszylem jak dziecko ale 3 dni sie z tym pieprzylem. Przepraszam moze sie rozgadalem ale zycze powodzenia (nie jest to prosta sprawa) trzeba miec sposob
  
 
Ja to robie pod blokiem. A chu* z tym. Łańcuch zmienie po zimie...