Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() dr_scott El Nino Tarnowitz O.-S. | 2005-12-18 16:50:50 Siewka!
Od czasu do czasu pojawia sie u mnie w kancie nastepujacy problem. Podczas rozruchu silnik blokuje się, robi obrót, znów sie blokuje, znów robi obrót itd. W końcu odpala. Dzieje się tak TYLKO wtedy gdy silnik jest ciepły (90 stopni) i odczeka wyłączony około 5...10 minut. Przy próbie odpalenia dzieją się takie cyrki (troche podobne do odpalania silnika na dużym mrozie). Nie ma problemu z odpaleniem silnika jak jest zimny, na mrozie, jak jest ciepły chwile po wyłączniu, na benie 95 i 98, itp. Akumulator jest nówka Bosch, ładowanie wporzo, aku ma do 15V. Elektryka wporzo, wszystkie kable nowe, kontakt OK. Silnik 2.0 DOHC 5000km po kapitalce (przed remontem bylo podobnie), zostały stare wałki. Olej 5W30. Rozrusznik był wymieniony z tym, że nie na nówkę, a sprawdzoną używkę. Obstawiam rozrusznik, choc wydaje mi sie to nieco dziwne. Moze ktos z was ma jakas inna idee?? Zanim zabiore sie za wymiane rozrusznika... kazdy wie ze w 2.0 iniezione eletronica to nic przyjemnego... :/ |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-12-18 17:00:40 było juz kilka razy to wałkowane problem jest w rozruszniku... tylko nie pamiętam jakie jest rozwiązanie
|
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-12-18 17:02:03 |
PAGAN Wwa | 2005-12-18 17:16:41 tj. pisali przedmowcy. temat za 24 h leci w kosmos. prosze kontynuuj swoj watek w watkach, w ktorych juz o tym byla mowa o ile nie znajdziesz rozwiazania dla siebie.
EOT |
![]() RG Fiat 125 Kraków | 2005-12-18 18:14:11
taki olej to sobie do kosiarki nalej a nie do DOHC. bo potem bedziesz plakal ze ze fiat to takie zjebane silniki robi. |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2005-12-20 10:51:58 ja mam pólsyntetyk Castrola 10W40 |
![]() dr_scott El Nino Tarnowitz O.-S. | 2005-12-21 18:09:57
dzieki za namiary. troche dziwny problem, szczegolnie, ze w dohc rozrusznik jest po stronie kolektora ssacego, wiec nie ma zabardzo jak sie nagrzac. druga sprawa, ze rozrusznik kreci bez problemu po zgaszeniu silnika (silnik gorący), ale po odczekaniu 5...10 minut juz sie zacina. |
![]() dr_scott El Nino Tarnowitz O.-S. | 2005-12-21 18:16:10
niebardzo rozumie dlaczego nie mam uzywac oleju 5W30?? skoro silnik jest po remoncie, nie bierze ani grama oleju, cisnienie oleju 3...5bar, chlodnica oleju. w czym problem?? |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-12-21 18:29:25 Na temat oleju było już wiele dyskusji. Jeśli jest tak jak mówisz, to może i dobry olej. Jednak myślę, że ten olej jest nieco za wysokiej klasy. W VW lejemy to do silników 2,5 TDI (najnowszy Transporter) i Touarega. Po co przepłacać zatem? Nie wystarczy 5W50 lub chociażby 0W40? |
![]() Poramancza 125p jaworzno | 2005-12-23 17:05:14
jest zbyt rzadki w wysokiej temperaturze na fiatowskie pasowania. co do problemu z odpalaniem to mam ten sam z tym ze u mnie moze to byc wina stopnia spręzania , sprobuj opoznic troszke zapłon bo jesli jest zbyt wczesny bedzie cofał silnik przy niskich obrotach podczas uruchamiania pozdro [ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2005-12-23 17:06:18 ] |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-12-23 17:09:51
a zapalanie zimnego DOHC z Weberem ADF powinno byc poprzedzone kopnieciem (wcisnieciem i puszczeniem) pedalu gazu. Wynika to z konstrukcji automatycznego ssania. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-12-23 21:35:12
Wiem doskonale i stosuje to z powodzeniem ![]() ![]() |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2005-12-23 23:52:42
poleca olej SHELLa lub Castrola 10W60 -> pelen syntetyk -> bardzo latwo go znalesc bo jest najdrozszym olejem w sklepie z tych ktorych nie trzeba zamawiac. Osobiscie mam Castrola RS Racing 10W60 - czy jakos tak. Cena okolo 230 zl za 4 litry - do tego jeszcze 2 razy po literku i robi sie z tego niezla kupka banknotow NBP. Jest watek o olejach i tam jest lepiej opisane. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-12-24 06:56:47
Dzięki Ryś. Najciekawsze jest to ze jak wleje 4,5 litra do swojego silnika do olej stoi na dnie miski ![]() ![]() ![]() Zastanowie się.. Nie mówie nie.. ![]() |
![]() Poramancza 125p jaworzno | 2005-12-24 11:52:08
cos wydaje mi sie nie tak chyba ze masz miske home made ja mam szeroka i przy wymianie 5,5litra daje mi pełny stan oleju co sie zgadza z danymi dla argent z tymi misami sprawdz to u siebie bo chyba o niekorzystne jesli masz przekroczony stan |
![]() Bart128 Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-12-24 12:13:57 jeszcze pytanie czy ramzes ma oryginalny bagnet do tego silnika, ja omylkowo zalalem 6 litrow przy zmianie do argenty 4+1=6 ![]() |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-12-24 13:01:06
Miche mam szeroką (płetwy) z dodatkowymi wspawanymi grodziami aby olej nie "wymywał" się spod spoka. bagnet OK - taki jak powinien być. Do dna miski ma około 5-7 mm przy pełnym wsunieciu, podziałka zaczyna sie około 1.5 cm od końca, długosc podziałki to około 2,5 cm. Teraz w misce stoi około 3.5 - 4 cm oleju mierzone od dna. Jeszcze to sprawdze dokładnie dzis, ale tak mi wychodziło jakos. Smok pompy ma okolo 3-4 mm do dna (tego wytłoczenia dla niego w dnie). Hmm.. [ wiadomość edytowana przez: Ramzes_II dnia 2005-12-24 21:24:11 ] |