MotoNews.pl
  

Problem z rozruchem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siewka!

Od czasu do czasu pojawia sie u mnie w kancie nastepujacy problem.

Podczas rozruchu silnik blokuje się, robi obrót, znów sie blokuje, znów robi obrót itd. W końcu odpala.
Dzieje się tak TYLKO wtedy gdy silnik jest ciepły (90 stopni) i odczeka wyłączony około 5...10 minut. Przy próbie odpalenia dzieją się takie cyrki (troche podobne do odpalania silnika na dużym mrozie).
Nie ma problemu z odpaleniem silnika jak jest zimny, na mrozie, jak jest ciepły chwile po wyłączniu, na benie 95 i 98, itp.
Akumulator jest nówka Bosch, ładowanie wporzo, aku ma do 15V.
Elektryka wporzo, wszystkie kable nowe, kontakt OK.
Silnik 2.0 DOHC 5000km po kapitalce (przed remontem bylo podobnie), zostały stare wałki. Olej 5W30.
Rozrusznik był wymieniony z tym, że nie na nówkę, a sprawdzoną używkę.

Obstawiam rozrusznik, choc wydaje mi sie to nieco dziwne. Moze ktos z was ma jakas inna idee?? Zanim zabiore sie za wymiane rozrusznika... kazdy wie ze w 2.0 iniezione eletronica to nic przyjemnego... :/
  
 
było juz kilka razy to wałkowane problem jest w rozruszniku... tylko nie pamiętam jakie jest rozwiązanie
  
 
tutaj coś jest
  
 
tj. pisali przedmowcy. temat za 24 h leci w kosmos. prosze kontynuuj swoj watek w watkach, w ktorych juz o tym byla mowa o ile nie znajdziesz rozwiazania dla siebie.
EOT
  
 
Cytat:
Olej 5W30.



taki olej to sobie do kosiarki nalej a nie do DOHC.

bo potem bedziesz plakal ze ze fiat to takie zjebane silniki robi.
  
 
Zapalanie rozgrzanego DOHC powinno byc poprzedzone wcisnieciem pedału przyspieszenia do oporu i dopiero wówczas krecenie rozrusznikiem. Zdy zaczyna łapac zapłon puszczamy całkowicie gaz.
  
 
Cytat:
2005-12-18 18:14:11, RG pisze:
taki olej to sobie do kosiarki nalej a nie do DOHC. bo potem bedziesz plakal ze ze fiat to takie zjebane silniki robi.


RG co polecasz do Dohca po kapitalce? na razie mam półsyntetyk BP Visco 3000, ale teraz po 1500 km zamierzam full syntetykiem zalac.
  
 
ja mam pólsyntetyk Castrola 10W40
  
 
Cytat:
2005-12-18 17:02:03, LifeGuard pisze:
tutaj coś jest



dzieki za namiary.

troche dziwny problem, szczegolnie, ze w dohc rozrusznik jest po stronie kolektora ssacego, wiec nie ma zabardzo jak sie nagrzac.

druga sprawa, ze rozrusznik kreci bez problemu po zgaszeniu silnika (silnik gorący), ale po odczekaniu 5...10 minut juz sie zacina.
  
 
Cytat:
2005-12-18 18:14:11, RG pisze:
taki olej to sobie do kosiarki nalej a nie do DOHC. bo potem bedziesz plakal ze ze fiat to takie zjebane silniki robi.



niebardzo rozumie dlaczego nie mam uzywac oleju 5W30??
skoro silnik jest po remoncie, nie bierze ani grama oleju, cisnienie oleju 3...5bar, chlodnica oleju. w czym problem??
  
 
Na temat oleju było już wiele dyskusji. Jeśli jest tak jak mówisz, to może i dobry olej. Jednak myślę, że ten olej jest nieco za wysokiej klasy. W VW lejemy to do silników 2,5 TDI (najnowszy Transporter) i Touarega. Po co przepłacać zatem? Nie wystarczy 5W50 lub chociażby 0W40?
  
 
Cytat:
2005-12-21 18:16:10, dr_scott pisze:
niebardzo rozumie dlaczego nie mam uzywac oleju 5W30?? skoro silnik jest po remoncie, nie bierze ani grama oleju, cisnienie oleju 3...5bar, chlodnica oleju. w czym problem??



jest zbyt rzadki w wysokiej temperaturze na fiatowskie pasowania.

co do problemu z odpalaniem to mam ten sam z tym ze u mnie moze to byc wina stopnia spręzania , sprobuj opoznic troszke zapłon bo jesli jest zbyt wczesny bedzie cofał silnik przy niskich obrotach podczas uruchamiania


pozdro


[ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2005-12-23 17:06:18 ]
  
 
Cytat:
2005-12-18 20:32:54, Ramzes_II pisze:
Zapalanie rozgrzanego DOHC powinno byc poprzedzone wcisnieciem pedału przyspieszenia do oporu i dopiero wówczas krecenie rozrusznikiem. Zdy zaczyna łapac zapłon puszczamy całkowicie gaz.



a zapalanie zimnego DOHC z Weberem ADF powinno byc poprzedzone kopnieciem (wcisnieciem i puszczeniem) pedalu gazu. Wynika to z konstrukcji automatycznego ssania.
  
 
Cytat:
2005-12-23 17:09:51, kosa131 pisze:
a zapalanie zimnego DOHC z Weberem ADF powinno byc poprzedzone kopnieciem (wcisnieciem i puszczeniem) pedalu gazu. Wynika to z konstrukcji automatycznego ssania.


Wiem doskonale i stosuje to z powodzeniem ADF-ik to jest to ! i na LPG ssanie działa ! Miodzik po prostu
  
 
Cytat:
2005-12-18 20:35:46, Ramzes_II pisze:
RG co polecasz do Dohca po kapitalce? na razie mam półsyntetyk BP Visco 3000, ale teraz po 1500 km zamierzam full syntetykiem zalac.



poleca olej SHELLa lub Castrola 10W60 -> pelen syntetyk -> bardzo latwo go znalesc bo jest najdrozszym olejem w sklepie z tych ktorych nie trzeba zamawiac. Osobiscie mam Castrola RS Racing 10W60 - czy jakos tak. Cena okolo 230 zl za 4 litry - do tego jeszcze 2 razy po literku i robi sie z tego niezla kupka banknotow NBP.

Jest watek o olejach i tam jest lepiej opisane.
  
 
Cytat:
2005-12-23 23:52:42, Rys1977 pisze:
poleca olej SHELLa lub Castrola 10W60 -> pelen syntetyk -> bardzo latwo go znalesc bo jest najdrozszym olejem w sklepie z tych ktorych nie trzeba zamawiac. Osobiscie mam Castrola RS Racing 10W60 - czy jakos tak. Cena okolo 230 zl za 4 litry - do tego jeszcze 2 razy po literku i robi sie z tego niezla kupka banknotow NBP. Jest watek o olejach i tam jest lepiej opisane.


Dzięki Ryś. Najciekawsze jest to ze jak wleje 4,5 litra do swojego silnika do olej stoi na dnie miski po 6 litrach bagnet pokazuje minimum, po 7 litrach jest w połowie skali bagnetu. Obecnie mam około 7 litrów oleju w silniku jakby przyszło kupic mi olej za 230 zł za 4 litry to wydatek 500 zł co 10000 km.. hmm..
Zastanowie się.. Nie mówie nie..
  
 
Cytat:
2005-12-24 06:56:47, Ramzes_II pisze:
Dzięki Ryś. Najciekawsze jest to ze jak wleje 4,5 litra do swojego silnika do olej stoi na dnie miski po 6 litrach bagnet pokazuje minimum, po 7 litrach jest w połowie skali bagnetu. Obecnie mam około 7 litrów oleju w silniku




cos wydaje mi sie nie tak
chyba ze masz miske home made ja mam szeroka i przy wymianie
5,5litra daje mi pełny stan oleju co sie zgadza z danymi dla argent z tymi misami

sprawdz to u siebie bo chyba o niekorzystne jesli masz przekroczony stan
  
 
jeszcze pytanie czy ramzes ma oryginalny bagnet do tego silnika, ja omylkowo zalalem 6 litrow przy zmianie do argenty 4+1=6{przyzwyczajony do 4 litrowych baniek semisyntetyka z poprzedniego silnika a mineral 15w40 jest w 5ce} bagnety mam 3 rodzaje, elektroniczny z urwanym czujnikiem, drugi home made i trzeci wlasciwy bez czujnika, na tym trzecim pokazalo sie dokladnie posrodku skali min max po zalaniu tych 6 litrow... ale zeby 7? ramzes co to masz za miche?
  
 
Cytat:
2005-12-24 12:13:57, Bart128 pisze:
jeszcze pytanie czy ramzes ma oryginalny bagnet do tego silnika, ja omylkowo zalalem 6 litrow przy zmianie do argenty 4+1=6{przyzwyczajony do 4 litrowych baniek semisyntetyka z poprzedniego silnika a mineral 15w40 jest w 5ce} bagnety mam 3 rodzaje, elektroniczny z urwanym czujnikiem, drugi home made i trzeci wlasciwy bez czujnika, na tym trzecim pokazalo sie dokladnie posrodku skali min max po zalaniu tych 6 litrow... ale zeby 7? ramzes co to masz za miche?


Miche mam szeroką (płetwy) z dodatkowymi wspawanymi grodziami aby olej nie "wymywał" się spod spoka.
bagnet OK - taki jak powinien być. Do dna miski ma około 5-7 mm przy pełnym wsunieciu, podziałka zaczyna sie około 1.5 cm od końca, długosc podziałki to około 2,5 cm. Teraz w misce stoi około 3.5 - 4 cm oleju mierzone od dna. Jeszcze to sprawdze dokładnie dzis, ale tak mi wychodziło jakos. Smok pompy ma okolo 3-4 mm do dna (tego wytłoczenia dla niego w dnie).
Hmm..


[ wiadomość edytowana przez: Ramzes_II dnia 2005-12-24 21:24:11 ]