MotoNews.pl
  

Różnice konstrukcyjne pomiedzy silnikami 1500 i 1300

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.zwracam sie do fachowcow ktorzy cos robili w tej dziedzinie i wiedza o czym mowia.chodzi mi o to jakie roznice wewnetrzne maja silniki 1500 i 1300?bo to ze 1300 ma wieksza srednice cylindra to wiem.problem tkwi natomiast w tym czy i jak roznia sie tloki do 1500 i 1300 poza srednica? chodzi mi o ich wysokosc od denka do osi sworznia.i jaka jest roznica w korbowodach.bo facet w skorpionie powiedzial mi ze sa rozne ale on nie wie czym sie roznia bo z wygladu sa bardzo podobne.czy ktos z was proubowal zakladac do bloku 1300 wal z 1500?jak wyglada sprawa z mijaniem sie przeciwwag i tloków?czy korbowody nie wadza o brzeg bloku?jesli ktos zna odpowiedz chociaz na czesc tych pytan to byłbym wdzieczny za pomoc
  
 
Cytat:
2005-12-13 14:28:29, Poochaty pisze:
witam.zwracam sie do fachowcow ktorzy cos robili w tej dziedzinie i wiedza o czym mowia.chodzi mi o to jakie roznice wewnetrzne maja silniki 1500 i 1300?bo to ze 1300 ma wieksza srednice cylindra to wiem.problem tkwi natomiast w tym czy i jak roznia sie tloki do 1500 i 1300 poza srednica? chodzi mi o ich wysokosc od denka do osi sworznia.i jaka jest roznica w korbowodach.bo facet w skorpionie powiedzial mi ze sa rozne ale on nie wie czym sie roznia bo z wygladu sa bardzo podobne.czy ktos z was proubowal zakladac do bloku 1300 wal z 1500?jak wyglada sprawa z mijaniem sie przeciwwag i tloków?czy korbowody nie wadza o brzeg bloku?jesli ktos zna odpowiedz chociaz na czesc tych pytan to byłbym wdzieczny za pomoc



www.ladaklub.pl tutaj znajdziesz sporo odpowiedzi na zadane pytania w artykule Andrzeja_Kraków "SHORT ROD".
  
 
Witam
Cytat:
2005-12-13 14:28:29, Poochaty pisze:
witam.zwracam sie do fachowcow ktorzy cos robili w tej dziedzinie i wiedza o czym mowia.chodzi mi o to jakie roznice wewnetrzne maja silniki 1500 i 1300?bo to ze 1300 ma wieksza srednice cylindra to wiem.problem tkwi natomiast w tym czy i jak roznia sie tloki do 1500 i 1300 poza srednica? chodzi mi o ich wysokosc od denka do osi sworznia.i jaka jest roznica w korbowodach.bo facet w skorpionie powiedzial mi ze sa rozne ale on nie wie czym sie roznia bo z wygladu sa bardzo podobne.czy ktos z was proubowal zakladac do bloku 1300 wal z 1500?jak wyglada sprawa z mijaniem sie przeciwwag i tloków?czy korbowody nie wadza o brzeg bloku?jesli ktos zna odpowiedz chociaz na czesc tych pytan to byłbym wdzieczny za pomoc
Co do różnic w samym tłoku, jedyna chyba widoczna różnica to podcięcia na zawory w tłokach 1300, mają one na celu uchronić mechanizm rozrządu w wypadku pękniecia paska rozrządu, tłoki do 1600 mają chyba te same wymiary, poza tymi podcięciami.
co do zakładania wału od 1500 w kadłubie 1300, to były już takie próby, poczytaj tutaj:

short rod by Andrzej Kraków
  
 
ok.wiem juz wszystko.o to mi chodzilo.dzieki wielkie za pomoc.
  
 
Zakladajac ze silnik 1500 to silnik o oznaczeniu 2103 (badz krotko 03) posiada on fabrycznie tloki o srednicy 76 plaskie(poweim dla pewnosci w 95%) Silnik "napedzany"jest lancuchem rozrzadu w kompieli olejowej.
Zakladajac ze silnik 1300 to silnik o oznaczeniu 2105 (badz krotko 05) posiada tloki fabrycznie o srednicy 79 w tzw "kieszonkami" na zawory - zaglebienia w miejscu ewentualnej kolizji z zaworami.
Co do wysokosci od sworznia, to teoretycznie sa takie same - a praktycznie zalezy to od producenta.
Ja w swoim silniku 2103, mialem tloki 79 wegierskie, ktore byly wyzsze, niz te ktore mam teraz - polskie, rowniez 79. I polskie i wegierskie mialy kieszonki na zawory i fabrycznie pochodzily z silnika 2105.

Sa tez tloki 79 z niwy i zdaje sie z klasycznych 2106 z silnikiem 1600 o oznaczeniu fabrycznym 2106.(06)
Na ogol sa wklesle, ale sa i plaskie.

Plecam sciagnac katalog Mahle z internetu ze strony producenta, tam jest wszystko

A co do kwestji wstawiania walu 80 do silnika 2105(fabrycznie 66) to owszem sa takie sztuczki praktywowane, ale zachodu jest z tym troche. Opis na klubowej jak poprzednicy pisali.

Proponowal bym uzyc tlokow z opla, rozwiercajac blok 2105 do sr 81,6 zdaje sie, pod tloki oplowskie, ktore sa nizsze i w sam raz niweluja wiekszy skok. Z tym ze wtedy juz jest 1.7 poj.
Ale czy wtedy nie trzeba ich ucinac od dolu, albo ciac walu tego juz nie wiem.
  
 
Cytat:
2005-12-13 16:09:42, Krzysztof-Fleszer pisze:
Ale czy wtedy nie trzeba ich ucinac od dolu, albo ciac walu tego juz nie wiem.



W każdym razie ja mam ucięte...To powoduje, że przy niskich prędkościach obrotowych tłok nie pracuje stabilnie. Jazda na niskich obrotach to wtedy szybkie zużycie gładzi cylindra i pierścieni...