Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2005-12-13 15:15:47
www.ladaklub.pl tutaj znajdziesz sporo odpowiedzi na zadane pytania w artykule Andrzeja_Kraków "SHORT ROD". |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2005-12-13 15:36:33 Witam
|
![]() Poochaty Kraków | 2005-12-13 16:01:49 ok.wiem juz wszystko.o to mi chodzilo.dzieki wielkie za pomoc. |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2005-12-13 16:09:42 Zakladajac ze silnik 1500 to silnik o oznaczeniu 2103 (badz krotko 03) posiada on fabrycznie tloki o srednicy 76 plaskie(poweim dla pewnosci w 95%) Silnik "napedzany"jest lancuchem rozrzadu w kompieli olejowej.
Zakladajac ze silnik 1300 to silnik o oznaczeniu 2105 (badz krotko 05) posiada tloki fabrycznie o srednicy 79 w tzw "kieszonkami" na zawory - zaglebienia w miejscu ewentualnej kolizji z zaworami. Co do wysokosci od sworznia, to teoretycznie sa takie same - a praktycznie zalezy to od producenta. Ja w swoim silniku 2103, mialem tloki 79 wegierskie, ktore byly wyzsze, niz te ktore mam teraz - polskie, rowniez 79. I polskie i wegierskie mialy kieszonki na zawory i fabrycznie pochodzily z silnika 2105. Sa tez tloki 79 z niwy i zdaje sie z klasycznych 2106 z silnikiem 1600 o oznaczeniu fabrycznym 2106.(06) Na ogol sa wklesle, ale sa i plaskie. Plecam sciagnac katalog Mahle z internetu ze strony producenta, tam jest wszystko ![]() A co do kwestji wstawiania walu 80 do silnika 2105(fabrycznie 66) to owszem sa takie sztuczki praktywowane, ale zachodu jest z tym troche. Opis na klubowej jak poprzednicy pisali. Proponowal bym uzyc tlokow z opla, rozwiercajac blok 2105 do sr 81,6 zdaje sie, pod tloki oplowskie, ktore sa nizsze i w sam raz niweluja wiekszy skok. Z tym ze wtedy juz jest 1.7 poj. Ale czy wtedy nie trzeba ich ucinac od dolu, albo ciac walu tego juz nie wiem. |
![]() Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2005-12-13 18:05:06
W każdym razie ja mam ucięte...To powoduje, że przy niskich prędkościach obrotowych tłok nie pracuje stabilnie. Jazda na niskich obrotach to wtedy szybkie zużycie gładzi cylindra i pierścieni... |