Na co zwracac uwage przy kupnie Turbo DISELA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Pytanie zdecydowanie nie dotyczy ład... ale chcialbym tez poznac Wasze opinie.
"Na dniach" bede z ojcem kupowal autko. Zeby Wasze opinie były obiektywne nie zdradze na razie co to bedzie.
Ważne ze bedze miało w granicach 5 lat i silnik diesla 2.5 TDi V6 i jakies 130 000 przebiegu.
Jakie macie doswiadczenia z dieslami. Na co zwracac szczegolna uwage??
To jedyny element w tym aucie o ktorym wiem bardzo mało.

  
 
chyba najpierw na kondycje sprezarki... poszukaj na stronach motoru, kiedys sporo pisali o typowych niedomaganiach turba.
to passat?
  
 
VW albo Skoda.
  
 
Witam
Generalnie jak we wszytskich silnikach, jak pracuje, czy nie ma wycieków, czy równo pracuje, czy dymi?..itd
Jednak w TD ważną rzeczą jest turbosprężarka, niewiele jednak wiem jak sprawdzić poza osłuchaniem, polecam jednak odzałowac trochę kasy i sprawdzić w jakimś dobrym warsztacie firmowym, mój szef zakupił ostanio Mondeo w "super" stanie i okazało się że na padniętą spręzarke, Mundek z "okazji" zamienił się w nieco hmmm... przedrożony zakup
  
 
a6 quattro ?

turbo,wtryski,pompa

jedź do speca od diesli niech przeglądają

jak to sprawdzić samemu-nie mam zielonego pojęcia
sporo spod kompa sie sprawdza
  
 
Wydaje mi się, że przebieg jak na taką pojemność i na diesla, to troche mały zapytałbym się o książkę serwisową no i żeby mieć spokój - podjechał do znanego serwisu i zapłacił za przejrzenie - może i będzie to kosztować z 500zł (tak w bmw kosztowało) ale sprawdzą Ci wszystko - łącznie z geometrią

Do skody Marcinie montowali V6, ale benzynkę więc myśle jak Grzesiek - Audii chociaż bmw też chyba miało taki silnik Ale jak każdy wie, jednym z lepszych napędów 4x4 jest quattro
  
 
jest książka serwisowa, auto m przeglad z maja 2005 do 2007 roku. Jest przywiezione z niemiec.

I faktycznie jest to audi . Sa dwie mozliwosci:
A4 Quattro
A6 Quattro

Prawdopodobnie bedzie to A4.

i przy okazji jezeli ktos ma jakies "gotowe" linki do stron o tematyce turbo diesli to bede wdzieczny.


...cholerne literówki poprawiam bo wstyd

[ wiadomość edytowana przez: Qba_Szklarska dnia 2005-11-29 15:59:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: Qba_Szklarska dnia 2005-11-29 16:01:55 ]
  
 
No, skoro autko z Niemiec, to nie powinoo byc z zawiasem problemów... chyba że tłuczone mocno było .
Jeśli chodzi o sam silnik... to zgadzam się z Przedmówcami... SPRĘŻARKA... nowa to koszt rzędu kilku (zdaje się, że powyżej 5) tysięcy PLN. Zwróć też uwagę czy nie kopci za bardzo na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (na wysokich obrotach będzie kopcił - to normalne - brak filtra cząsteczek stałych )
  
 
Nie chce się czepiać, ale wydaje mi się, że nic nie ma do tego, że samochód był jeźdżony po niemieckich drogach - nikt nie kupuje przecież audii z napędem quattro ot tak sobie, żeby poszpanować, bo prawie się nie różnią wyglądem Więc idąc dalej - samochód trzeba sprawdzić pod względem zawieszenia i jak samochodzik wygląda od spodu, czy bardzo jest porysowany itd (czy nie ma wycieków z wału) bo często taki cięższy teren jednak odciska się na podwoziu, więc będzie widać, czy jeździł poprzedni właściciel po prostu do domu na wsi, czy zaliczał hardcorove dróżki po bezdrożach
  
 
...na temat całej reszty nie domagań Audi Quattro wiem juz chyba wszystko. Od 10 lat w rodzinie jezdzi sie Quattro ... najwieksza nie wiadoma jest dla mnie ten silnik...

pytałem na forum audiklub.pl gdzie od kilku lat jestem zarejestrowany jednak zyczliwosć i konkretnośc tych ludzi pozostawia wiele do zyczenia ....nie to co w LKP miło, sympatycznie i konkretnie
  
 
Pozostaje Ci osłuchać i najlepiej podjechać do warsztatu, gdzie sprawdzą Ci silnik

Cytat:
2005-11-30 15:10:33, Qba_Szklarska pisze:
(...)nie to co w LKP miło, sympatycznie i konkretnie


bez kłótni i w przyjaznej atmosferze
  
 
no i dzisiaj jedziemy po autko... Samarka chyba juz 10 raz w swojej karierze przejedzie trase Jelenia Góra - Szczecin ... w szczecinie nocleg i jutro do świnoujscia oglądac samochod.
Mam nadzieje ze nie zrobimy 1000km na darmo ))
  
 
Jesli chcesz miec cos taniego w naprawach, to odradzam pompo-wtryskiwacze (powszechne w nowych modelach). Wrazliwe na jakosc paliwa, a sztuka kosztuje do 1 tys PLN.
Jasiu
  
 
to auto raczej do tanich w eksploatacji nalezec nie bedzie, chciazby ze wzgledu na naped Quattro
Specjalista od taniej eksploatacji jest w domu SAMARA, chciaz tez nie zawsze ... np. pekniety tłoku bo dlugim weekendzie majowym ....
  
 
Cytat:
2005-12-02 06:49:06, Qba_Szklarska pisze:
(...) Mam nadzieje ze nie zrobimy 1000km na darmo ))


Nie będzie ani na darmo, ani za darmo

Tani samochód w utrzymaniu, to taki, który sie nie psuje Więc co z tego, że ta pompa będzie kosztować 1tyś? Przecież ona nie będzie się psuć tak często, poza tym nie wspomne o sprzęgłach - a raczej jednym którego cena też jest zapewne większa niż 1tyś zł Nieprawdaż Qubusiu?
  
 
Ten ój golf to TDI z popowtryskiwaczami 110 KM. Chodzi toto nawet nieźle - ale to nawaliła przepływka i nagle stracił moc, to eraz znowu zaczyna sie problem z wolnymi obrotami. mało jes dobrych fachowców do tych silników. A sam test z komputera to tylko początek naprawy. Silnika nawet nie opłaca się dotykać - bo i tak nikt nie będzie umiał go naprawić, a poza tym to sięnie opłaca.
taka trochę loteria z kupwoaniem turbo diesli - jak na mój gust.
I nie podjąłbym się doradzania przy zakupie
  
 
Myślisz Pawle, że lepiej jest z nowymi benzyniakami? Na podobnej zasadzie działa FSI i np w vw/skodach cały czas ma swoje dni nie halo:p Wszystko zależy...na co się trafi
  
 
U nas w firie jest nowy golf ( ten V) i poerwszy raz zepsuł się po ok. 800k- nagle szlag trafił wszystko(cała elekttryka) drugi raz to sao po ok 1500km. Właściwie to nie wiem czy sie nie skończy na zwrocie tego auta - ale to pewnie nie będzie proste
jednak lepsze są stare auta
  
 
A ja mam na odwrót - łada zaczęła mi palić ponad 15 litrów ni stąd ni z owąd:p (czy jak to tam sie pisze:p ) A nowe samochody nigdy mnie nie zawodziły, golfikiem IV jak jeździłem firmowym, nie było problemów, mimo że wszyscy tak na niego narzekali.
  
 
Bo o auto trzeba dbać jak to mówi Adam. Jedyne, co mogę dodać to to, że dbać nie znaczy delikatnie używać, a mądrze i na oryginalnych zespołach serwisować.
DEx