ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszyskich!!
Przy moście jest wtyczka łąvząca przewody ABS'u
a moja cholera się rozpina i lipa po całości była już lutowana izolowana i nic.
pytanie...
można ją kupić i za ile albo może złączyć na tzw. "ryja" tylko mechaniąrf coś brzęczał że przewody są z aluminium i ciężko się lutują
a to tylko wtyczka złączka kij wie ale lampka się pali a zima jest i pulsacyjnie chamować trzeba
Wdzięczność za dobry pomysł
pozdrawiam
  
 
Ciężko zrozumieć o co Ci chodzi wysławiasz sie niezbyt jasno ale jeżeli chcesz te kable polutować to dam rade Tobie i Twojemu mechanikow:takie kabelki przed lutowaniem wytrawia sie w kwasie solnym.po takiej operacji lutuje sie dużo łatwiej
  
 
Przy pomocy plynnej kalafoni tez pojdzie.Skruszyc zwykla i rozpuscic w spirytuscie do postaci plynnego syropku.Drutciki zmatowic,obetrzec troche ostrzem noza i da rade. A zwykla kostka laczaca kable taka na zaciski srubowe,to nie pomoze?
  
 
A skąd w ogóle tam się wzięły "aluminiowe" kable ? Tylko do wysokotemperaturowych gratów (np. sondy lambda) stosuje się linkę z jakiegoś twardego metalu (stal?), pocynowaną wprawdzie ale lutowanie i tak jest trudne. Najlepiej zagniesć nowe złącze, albo kupić w motoryzacyjnym gotowe, zarobione złacze Amp z kablami i połaczyć na zwykła kostkę śrubową z resztą instalacji.
Ale jakoś trudno mi uwierzyć, że (dowolny) mechanik nie jest w stanie poradzić sobie z rozpinającą się wtyczką. Wtyczkę złożyć, położyć na jakiś twardy, podłużny przedmiot (polecam patyczek od lodów np. BigMilka) i całość porządnie zaizolować taśmą. Jak Ci jeszcze mało to możesz końce tego kokonu ścisnąć zwykłymi opaskami elektrotechnicznymi. Nie ma siły żeby sama się "rozpięła" a połaczenie dalej jest rozbieralne. A jeśli wtyczki już nie ma to zwyczajnie - na kostkę i taśmą naokoło.
A najlepiej - zmienić mechanika, bo jak z tego robi problem, to gdy się coś poważnego trafi to pewnie z mostu skoczy i będziesz miał człeka na sumieniu...
  
 
dzięki za rady
a ten machanik to jest cieć nie da się ukryć