Zagotowal sie plyn chlodniczy - Samara

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj zagotowal sie w mojej Samarce plyn w ukladzie chlodzenia silnika
Nie wiem jak to dokladnie wygladalo bo nie ja wtedy jechalem, ale zona. Ona natomiast nie potrafi mi niczego konkretnego powiedziec oprocz tego ze wywalilo plyn ze zbiorniczka wyrownawczego i spod maski uchodzilo sporo pary...

Poniewaz do tej pory nie mialem takich problemow z autkiem, moje pytanie brzmi: gdzie mam szukac przyczyn tej usterki, co sie moglo zrabac i jak to naprawic?
  
 
Pompa, termostat, czujnik włączający wentylator albo gdzieś elektryka odpowiedzialna za wlaczanie wentyaltora (bezpiecznik, zasniedziałe styki, przetarty kabel itp).
  
 
Hmmm, troche tego jest...

Moze zadam glupie pytanie, ale musze sie na czyms skoncentrowac: a co najczesciej sie psuje?
  
 
Ja bym zaczął od elektryki. Potem bym zobaczył ile masz płynu. Zobaczył czy włącza sie wentylator. To na początek.
  
 
Sam wentylator i elektrykę która nim steruje możesz sprawdzić zwierając kable na termostacie (czujniku na chłodnicy). Jeśli po zwarciu tych kabli wentylator się włączy to pewnie padł termostat elektryczny. Jeśli nie to tak jak podali koledzy - bezpiecznik , kable , brak styku , przekaźnik (skrzynka bezpieczników !!!)
  
 
u mnie tak było w samarze przez wentylator- zasniedziałe styki na czujniku ( tym na dole w chłodnicy) > Wiatrak się nie załączył - i wywaliło płyn przez korek. I jeszcze jedno pytanko - czy powoli czy bardzo szybko rozgrzewa Ci się silnik??? - bo jesli szybko to mógł zaciąć się ( w pozycji zamkniętej ) włąsnie termostat.
Ale tak jak piszą koledzy sprawdź też elektrykę , i dolej teraz płynu - bo pewnie jesto go mało
Paweł
  
 
Przeczyscilem styki o ktorych pisaliscie i na razie jest dobrze.
Przy okazji wymienilem plyn w ukladzie chlodzenia na zimowy Mobil Frost - mam nadzieje, ze jest dobry...
Silnik rozgrzewa sie raczej powoli, tak jak bylo to zawsze.
Pojezdzimy zobaczymy
  
 
Cytat:
Silnik rozgrzewa sie raczej powoli, tak jak bylo to zawsze.


To też nie jest dobrze. Może masz już padniety termostat - otwiera za wcześnie duży obieg. Zapal zimny silnik i dotknij rure doprowadzającą płyn do chłodnicy. Jeśli prawie od razu robi sie letnia to termostat do wymiany. Duży obieg powinien być zdaje się otwarty dopiero coś przy 80 stopniach.
  
 
też tak miałem - siadła pompa wodna - jak ją mechanik wyciagnal to wygladała jak 8 a nie jak 0 (cała poskręcana)...sprawdź pompę
  
 
anarchoman mam pytanie, napisałes ze "siadła pompa wodna - jak ją mechanik wyciagnal to wygladała jak 8 a nie jak 0 (cała poskręcana)", mogl bys blizej opisac jak to wygladalo, bo prawdopodobie przez to ze pompa jest niesprawna auto tez niegrzeje tak jak trzeba, jak bys mial fotke to wyslij mi na mejla lub na forum wrzuc, dzieki
  
 
sorki ale fotek nie mam bo po prostu pompę wyje***** bo nie nadawała się od niczego..jakby tu opisać ta 8-mkę - hmm...jakby ci to powiedziec normalnie pompa powinna sie obracać dookoła(a dokładniej taki tłoczek z wirniczkiem w środku)a ta moja oprócz chodzenia dookoła to jeszcze chodziła w lewo i prawo przez co się szczelina robiła i płyn chłodniczy wylatywał..uważaj bo jak to będzie to a będziesz tak jeździł to ci może rozrząd pójśc..
  
 
dzięki, juz wiem o co choidzi , wyrobila sie oska z pompy i chodzila tak jakby po owalu a nie po okregu i puszczala płyn, moja jeszcze nie cieknie jedynie na zimnym silniku piszczy ale jak sie zagrzeje to ucicha , chyba tojakies łożysko w niej.
  
 
Tez miałem zaszczyt wymienić pompę u mechanika. Ciekło. Wymarzłem odłubałem się przy ogrzewaniu i wężykach to odezwała się pompa. NIestety niebyło czasu na ściąganie części z Krakowa i pompa lokalnie kosztowała ok. 80 zł. Reperaturka pomaga czasowo. Jęśli pompa wyje to faktycznie trzeba uważać na rozrząd. Jak najszybciej wymienić.
  
 
a skoro pompa wodna wyje to może warto też sprawdzić naciąg paska rozrządu bo jeśli tenże naciąg będzie za duży to nawet nową pompę można szybciutko zarżnąć a i cały rozrząd rozwalić sobie przy okazji
  
 
Cytat:
2005-12-19 19:17:55, szymo_n pisze:
a skoro pompa wodna wyje to może warto też sprawdzić naciąg paska rozrządu bo jeśli tenże naciąg będzie za duży to nawet nową pompę można szybciutko zarżnąć a i cały rozrząd rozwalić sobie przy okazji


Mozliwe iz to było przyczyną zrobienia z pompy nie 0 a 8 jak to opisał wczesniej kolega.