[DOHC] Śruby mocujące koło zamachowe - rozmiar.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy wie ktos jaki jest rozmiar śrub mocujących koło zamchowe do wału korbowego w silniku 1,6 dohc?czy te sruby sa takie same jak w polonezie?

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-05-04 21:07:37 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł. ]
  
 
prosze o odpowiedz bo to dla mnie wazne wlasnie skladam silnik i nie dostalem tych srub a nie wiem czy mozna to dostac w handlu
  
 
W silniku 2.0 są takie (wymiar gwintu M10 x 1,25, materiał R120, moment dokręcania 83 (8,5) N x m (kg m) myślę iż w 1.6 są podobne.
  
 
wlasnie nie w 1.4 i 1.6 dohc te sruby maja mniejsza srednice niz w 2.0 wiem bo porownywalem
  
 
W Polonezie 1.6 sa takie same jak w 2.0. Nie mam danych 1.4 i 1.6 dohc.


[ wiadomość edytowana przez: SCHIL dnia 2006-01-02 16:42:16 ]
  
 
podejrzewam ze tam sa M8 tylko nie wiem czy x1 czy x1,25
  
 
Ujmę to tak: miałem tylko dwie śruby oryginalne do mojego 132C000, więc pozostałe wykręciłem z AB. Jak na razie koło zamachowe mi nie odpadło.
Aha, różnią się łbem- te DOHCOWE miały nacięcia na jakiś klucz chyba (jak dla mnie to na "ruski" ), poldkowe - nie.
  
 
Ja do silnika dostalem zamach ktory mial wstawione tuleki na mniejsze sruby wlasnie do 1.6. Do mojego 1.8 to nie pasowalo.
  
 
widze ze nikt mi nie udzieli konkretnej odpowiedzi a to ze do 1.6 dohc sa mniejsza śruby niz do 2.0 to wiem bo mam takie śruby i one NIE PASUJA.czyli dalej nic nie wiem
  
 
Odpisałem Ci konkretnie że do 1.6 z 84 mm tłokami pasują na pewno od AB. No chyba do licha nie mam jakiegoś dziwnego wału, nie dawałem żadnych tulejek.
  
 
byłoby bardzo fajnie ale w takim razie z tego by wynikało ze polonez 1,6 ma sruby o wiekszej srednicy
Cytat:
2006-01-02 16:41:17, SCHIL pisze:
W Polonezie 1.6 sa takie same jak w 2.0. Nie mam danych 1.4 i 1.6 dohc. [ wiadomość edytowana przez: SCHIL dnia 2006-01-02 16:42:16 ]

a nie bardzo chce mi sie w to wierzyc
  
 
chyba ze pozostaje jeszcze jedna mozliwosc: taka ze w silnikach 132 D1.000 (tych 2.0 co były montowane w argentach - nie jestem pewien czy dobrze napisalem oznaczenie) były inne śruby niz w 132 C2.000 (tzn o wiekszej średnicy) w zwiazku z czym śruby od 132 C2.000 są takie same jak w 132 C.000 i w polonezie.ja mam śruby od 132 D1.000 i są one większej średnicy niz w 1.6 dohc stąd moje wątpliwości
  
 
A ja pilnie poszukuję 1 szt. śruby która dokręca głowice do bloku. (silnik 1,
Czy miałby ktoś taką śrubę na zbyciu??
  
 
Cytat:
2006-01-13 14:41:52, jacmund pisze:
A ja pilnie poszukuję 1 szt. śruby która dokręca głowice do bloku. (silnik 1, Czy miałby ktoś taką śrubę na zbyciu??


A do 1.8 jest inna niż do 1.6 ?
Jak potrzebujesz jednej to mam parę pomysłów:
- moge Ci dać którąś z moich starych - ale cholera wie ile może to wytrzymać - licho wie ile razy użyte.
- mogę Ci dać nówkę... ale 8.8 ale naprawdę idento.
- spróbuj kupić w salonie/sklepie opla jedną sztukę. Może Ci się poszczęści (mi się udało dostać 1 na przymiarke, gorzej było nastepnego dnia kupić pozostałe 9 ).
Oplowską musiz obciąć 2.5 cm. Niestety nie mam przy sobie numeru katalogowego, ale poproś do Corsy i sprawdź gwint i długośc. Podobno są nawet na nasadki sześciokątne, ale jak nie to i tak nasadke kupisz wszędzie za pare zł.