MotoNews.pl
  

Dolot zimnego powietrza przy LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Czytalem archiwum ale już sam nie wiem co zrobić.Czy jeżeli mam LPG z kompem to przestawienie rury od dolotu tak żeby brała zimne powietrze ma sens?Teraz mam zamontowane to tak jak na tym zdjęciu no i nie wiem czy ustawić tak jak było fabrycznie czy zostawić tak jak jest.
  
 
ZImne powietrza jest gęstrze a co za tym idzie ma wiecej tlenu i poprawia spalanie, wiec zimne powietrze docierające do silnika ma zawsze sens. Po to buduje się intercoolery
  
 
z moich prob wychodzi na to ze lepiej dziala na LPG jak zasysa cieple powietrze znad kolektora,a na benie lepiej. Jak kombinowalem z dolotem w kierunku jazdy (na LPG) to wkrecal sie max do 4000obr no i gasl przy dojezdzaniu do swiatel.... ehhh Mysle nad wynalazkiem typu: Gaznik-rura-stozek a do tego porzadna regulacja gazowni. Moze da sie to zrobic....
  
 
Wiem że zimne powietrze jest gęstsze i na benzynie wiem że poprawa jest ale mnie chodzi o lpg.Zgasnąć nie zgaśnie bo komp steruje gazem ale czy palić nie bedzie znacznie więcej.Pytam się ponieważ na forum kilka opinii o zwiększonym spalaniu znalazłem.I czy regulacja gazowni w przypadku instalacji z kompem jest konieczna po takiej zmianie czy samo się ustawi?
  
 
LPG czy benzyna ciepłe powietrze napewno nie pomaga a wręcz moim zdaniem miesza. Bo zmienia się mieszanka w zalezności od ego czy silnik jest zimny czy ciepły. ja wywaliłem dolot ciepłego i nie narzekam
  
 
Ja mam termostat zablokowany na zimne teraz chyba czas przestawic rure kolo reflektora tylko o spalanie sie boje troche.
  
 
Witam !! Mam pytanie czy taka skosna obudowa filtra powietrza z poloneza pasuje do duzego fiata czy moze bedzie walic o maske???POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2005-09-15 10:12:21, adams4lta pisze:
z moich prob wychodzi na to ze lepiej dziala na LPG jak zasysa cieple powietrze znad kolektora.



Pod jakim względem lepiej? Bo nie wydaje mi się żeby gorące powietrze było korzystne dla silnika.
  
 
wiadomo ze lepiej zimne! ale musi byc cały czas takie samo cisnienie! zeby przy hamowaniu niegasł! wiec ciezko jest tak ustawić dolot zeby bral jednoczesnie zimne i ze stalym cisnieniem! j amam rure za akumulatorem! i jest to moim zdaniem optymalne rozwiazanie!
  
 
Cytat:
2005-09-15 10:15:55, Grizli pisze:
Wiem że zimne powietrze jest gęstsze i na benzynie wiem że poprawa jest ale mnie chodzi o lpg.Zgasnąć nie zgaśnie bo komp steruje gazem ale czy palić nie bedzie znacznie więcej.Pytam się ponieważ na forum kilka opinii o zwiększonym spalaniu znalazłem.I czy regulacja gazowni w przypadku instalacji z kompem jest konieczna po takiej zmianie czy samo się ustawi?


Zimne powietrze jest podstawą mieszanki LPG
Spalanie z tego powodu powinno spaść o ok 1-2 litrów
Regulacja gazowni jest konieczna przy jakiejkolwiek modyfikacji dolotu, wymiany świec, kabli itp itd
  
 
Cytat:
Pod jakim względem lepiej? Bo nie wydaje mi się żeby gorące powietrze było korzystne dla silnika.



pod tym wzgledem ze jak bierze cieple to bierze je z srodka i nie zmienia sie cisnienie. A jak ustawie na zimne to ped powietrza nie doladowywuje tak jak w przypadku benzyny tylko muli!!! Po za tym gaz i tak jest podgrzewany zanim trafi do komory spalania wiec wedlug mnie cieple powietrze nie szkodzi tylko pomaga..... Jak ktos wie lepiej to niech mi ustawi gazownie na wlocie zimnego powietrza. Nawet gazownik mi ustawial na cieple, bez wzgledu czy zima czy lato...
  
 
Oj kolega cos ostro pomylił pojęcia - gaz musi zostać podgrzany po to aby przeszedł z fazy ciekłej na lotną co nie znaczy że jest podawany gorący

podawanie ciepłego powietrza ma jedynie sens przy paliwie, na początku rozruchu auta - powoduje mniejsze zużycie paliwa, gazownia najlepiej sprawuje się z zimnym powietrzem - niezaleznie czy zima czy lato, w twoim przypadku kłanie się porządna regulacja gazowni - jeżeli takiej nie możesz dokonać to znaczy że masz już parownik do wymiany
  
 
To zmień gazownika. Gaz nie jest podgrzewany tylko zmienia stan skupienia i do tego potrzebne jest ciepło w parowniku. Baa, na gazie można odciąć podgrzewanie kolektora bo jest mało korzystne.

A co do zimnego dolotu: mam typowy fiatowską obudowę fitra która bierze powietrze tuż obok worka spryskiwacza, gazownie regulowałem sam i mimo to nie narzekam na gaśnięcie przy jeździe na luzie (wolne obroty mam ustawiono na ~700). Dolot z nad kolektora zlikwidowałem, bo co pojechałem na regulacje to mi zawsze pałe ustawiały na łykanie powietrza znad kolektora - dynamika zerowa i ogólny muł.
  
 
Cytat:
Dolot z nad kolektora zlikwidowałem, bo co pojechałem na regulacje to mi zawsze pałe ustawiały na łykanie powietrza znad kolektora - dynamika zerowa i ogólny muł.



NO JA TEZ SIE DZIWILEM ZE USTAWIAJA NA CIEPLE NO ALE ROBIL TO GAZOWNIK WIEC SIE NIE MADRZYLEM.

GDA: TAKIE USTAWIENIA MAM OD POCZATKU I NIE SADZE ZE MAM DO WYMIANY PAROWNIK. PO OSTATNIM PRZEGLADZIE GAZOWNI W LUTYM GAZOWNIK STWIERDZIL ZE MAM MEMBRANY ZDROWE JAK KONDONIK .

PUKI CO WALCZE Z ZAPRAWKAMI, ALE DZIS BEDE KOMBINOWAL USTAWIC GAZOWNIE Z WASZYMI ZALECENIAMI...
  
 
Cytat:
2005-09-15 12:08:59, GDA pisze:
Zimne powietrze jest podstawą mieszanki LPG Spalanie z tego powodu powinno spaść o ok 1-2 litrów Regulacja gazowni jest konieczna przy jakiejkolwiek modyfikacji dolotu, wymiany świec, kabli itp itd


A na czym polega regulacja w przypadku instalacji sterowanej komputerem?Ja przestawilem kolo swiatla i nic nie gasl nawet na luzie przy 140km/h a instalka korzysta z lambdy
  
 
Cytat:
2005-09-15 12:24:47, Grizli pisze:
A na czym polega regulacja w przypadku instalacji sterowanej komputerem?


Podpięciem laptopa z oprogramowaniem i ustawieniem parametrów pracy
  
 
Cytat:
2005-09-15 12:37:34, GDA pisze:
Podpięciem laptopa z oprogramowaniem i ustawieniem parametrów pracy


Lipa bo myslalem ze się sama dostosuje a tak trzeba placic
  
 
Bez przesady 20,00 zł to nie majątek,
aczkolwiek Maras serwisuje sobie we własnym zakresie instalkę LPG w Roverze, i fajnie to wyglada - menu po polsku jednym ruchem myszki zmieniasz parametry
  
 
Cytat:
2005-09-15 12:37:34, GDA pisze:
Podpięciem laptopa z oprogramowaniem i ustawieniem parametrów pracy...


...zaś czasami TYLKO I WYŁĄCZNIE sprawdzeniem tego, czy instalacja jest w dobrym stanie, jak to ma miejsce w przypadku fabrycznych instalacji Bedini.
 
 
Cytat:
2005-09-15 12:23:12, adams4lta pisze:
NO JA TEZ SIE DZIWILEM ZE USTAWIAJA NA CIEPLE NO ALE ROBIL TO GAZOWNIK WIEC SIE NIE MADRZYLEM. GDA: TAKIE USTAWIENIA MAM OD POCZATKU I NIE SADZE ZE MAM DO WYMIANY PAROWNIK. PO OSTATNIM PRZEGLADZIE GAZOWNI W LUTYM GAZOWNIK STWIERDZIL ZE MAM MEMBRANY ZDROWE JAK KONDONIK . PUKI CO WALCZE Z ZAPRAWKAMI, ALE DZIS BEDE KOMBINOWAL USTAWIC GAZOWNIE Z WASZYMI ZALECENIAMI...


słychać Cię aż pod szwedzką granicą, mów ciszej....