Szczotki rozrusznika i pokrywa palca

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie...bo mam ostatnio problemy z moją samarką i się plątam do rozwiązania do rozwiązania. Mam prawdopodobnie cos z rozrusznikiem..możliwe ze to szczotki...jak powinny wyglądać normalne sprawne szczotki...jest jakies model długości?? Mam rozrusznik iskry..

Druga sprawa to ze na palcu jest taka plastikowa kopuła do której wchodzą kable. Jest pęknięta ... może przez to nie zapalać auto?? Bo według książki chyba może to być to chociaż nie jest to jasne..

Jestem teraz w kropce...palec jest cały..akumulator nowy..alternator w porządku..a z autka wydobywa się metaliczny dźwięk terkotania podczas próby rozruchu


[ wiadomość edytowana przez: Marchewagce dnia 2005-12-18 14:40:49 ]
  
 
kopula do wymiany. Kosztuje z 10-15 zl.
i TO moze tak terkotac.
  
 
Oj dziękuje za namiar....Bo ja już wychodziłem z siebie..nie mam doświadczenia w autach(moje pierwsze)...rozkręcałem juz rozrusznik, myślałem że bendiks...kupie tą kopułkę i zobacze co dalej...oby było dobrze
  
 
Mam nową kopułkę, wrażeniami podziele się potem
  
 
kopułka wymieniona jednak bez zmian jakies cholerstwo jeszcze w tym siedzi ale i ak musialem ta kopulkr wymienic cały czas tyrczy jednak znowa czyli kopułka to było raz a teraz trzeba dalej kombinowac moze ktos ma jakies pomysły
  
 
Sprawa pierwsza: czy w ogóle kręci rozrusznikiem?
Sprawa druga: czy rozrusznik "trybi". Jak nie wiesz, to wrzuć jedynkę puść sprzęgło i sprubuj odpalić (tylko żeby nikt przed tobą nie stał ). Jak auto ruszy to "trybi"
  
 
Auto nie trybi...miałem cynk że to może być bendiks który nie zaskakuje i nie wypycha zębatki do koła zamachowego...
P.S Bendix to to nad rozrusznikiem, elektomgnes


[ wiadomość edytowana przez: Marchewagce dnia 2005-12-19 15:42:47 ]
  
 
no to wiesz co jest. wyjmij rozrusznik i polukaj. A kreci czy tylko robi pyk-pyk? Bendix to to co wlazi do kola zamachowego.
  
 
Cytat:
2005-12-19 14:42:14, Marchewagce pisze:
Auto nie trybi...miałem cynk że to może być bendiks który nie zaskakuje i nie wypycha zębatki do koła zamachowego... P.S Bendix to to nad rozrusznikiem, elektomgnes [ wiadomość edytowana przez: Marchewagce dnia 2005-12-19 15:42:47 ]


Głowy niedam ale chyba masz rację. Może ktoś się wypowie. Bo jak narazie tubylcy trochę pozamarzali.
  
 
Tzn słychać metaliczne tyrkanie..a a propos bendixa to mnie chodzi o ten magens który przyciąga zębatke na koło zamachowe..on jest na rozruszniku na zewnątrz niego..miałem taki cynk nie wiem jak sie ma to prawdy

P.S Rozrusznik oglądałem i chyba okej..


[ wiadomość edytowana przez: Marchewagce dnia 2005-12-19 16:24:57 ]
  
 
Musisz wyciagnac rozrusznik i popatrzec jak sie zachowuje. Musisz go zasilic i popatrzyc czy elektromagnes (to na gorze) wypycha bendix do przodu i jak wypchnie to czy sie kreci. Jak wypycha i kreci to znaczxy ze nei trybi skoro nie kreci silnikiem.
  
 
Spróbuje mam tylko pytanie czy moge podpiąć to bezpośrednio do akumulatora??
P.S gdy zciągałem kopułke rozdzielacza palec byla na drugim tloku a chyba powinien byc na pierwszym??


[ wiadomość edytowana przez: Marchewagce dnia 2005-12-19 19:03:26 ]
  
 
wziołem ten rozruszkin podpiołem do akumulatora. Pierścień wysuwa się ale nie kręci się zębatka rozrusznika. W ogóle to nie rozumiem podłączenia...bo podpiołem PLUS do dużej śruby na magnesie która jest połączona z rezrusznikiem. Minus natomiast podłączyłem do nasówanej wtyczki. Do czego więc służy druga śruba na magnesie??

Prosze jeszcze o troche pomocy, jestem troche namolny
  
 
jak dobrze pamietam to minus na obudowe plus do śruby na elektromagnesie i impuls czyli tez plus do tej nasówanej wtyczki ale nie jestem pewien na 100%
  
 
Dokladnie. Bezposrednio od akumulatora idą 2 grube przewody. Plus i minus. Idzie jeszcze jeden, cienki który steruje tym wszystkim.
Tak więc plus i minus (grube) podlaczasz do aku a tym sterujacym zwierasz do plusa (przynajmniej w 2107 do plusa - niech ktoś z Samarą się wypowie ) całość powinna zaskoczyć i się kręcić.

PS. Kurcze, juz nie pamiętam jednak czy od aku idą 2 przewody czy tylko plus a minus jest po masie auta, ale na 99,99% idą 2 bo tam płyną niemałe prądy
  
 
To tak sprawdze a potem sie wypowiem
  
 
Podłączyłem wedługa pana opisu. Gdy zetknąłem plus do tego włącznika to nic sie nie stało. Podłączyłem do minusa i wysunoł się bendix. Niestety koło zembate sie nie kręciło. Podczas dociskania kabli były gorące i skrzyło. Bendix cofał się i wyskakiwał do przodu.
  
 
Po pierwsze: nie pana . Kamil mam na imie

Po drugie: szczotki, komutator, wirnik, elektromagnes moze wypychac, ale nie zalaczac wirnika (na jego koncu jest taka blacha - wylacznik). Jak rozbierzesz to bedziesz wiedzial o co chodzi.
Nie za bardzo rozumem co bylo gorace, ale jesli te kable co ida do aku, to masz zwalony wirnik (jakies zwarcie) albo szczotki do masy zwiera. A gdzie iskrzyło?
  
 
Podczas dociskania do akumulatora iskrzyło mocno i doszło do efektu ,,sprawania'' także mam poparzone palce
  
 
na elektromagnesie są dwie śruby i wystająca blaszka jedna śruba blirzej rozrusznika powinna być z nim połaczona a dokładniej przewód od tej sruby powinien wchodzić do srodka silnika do drugiej wolnej sruby trzeba podłączyc plus z akumulatora (stały) i impuls (tez plus) na tą wystającą blaszke oczewiscie trzena dotknąć rozrusznikiem do masy. iskrzyc morze w momencie dotykania przewodami. po takim podłaczeniu powinien wysunąc sie bendex i zaczac sie krecic wirnik jak tylko wyskakuje bendex to cos jest nie tak z silnikiem elektrycznym. sprubój uruchomic sam silnik tu masz linka z rysunkiem rozrusznika z samaryi jego podłączeniem http://www.katalog.bos.ru/0899/start.jpg