Swieci kontrolka od oleju dlaczego??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam a wiec tak tydzien temu zakupiłem bmw 320 z 90r przebieg 252tys Wracajac nia do domu od poprzedniego własciciela zauwazyłem,ze zaczyna mrugac kontrolka od oleju Na miarce praktycznie minimum dolałem 3litry niewiem moze zamało i to dlaego na wolnych obrotach zaswieca sie lampka jak jade to sie niesweci.Jaka moze byc przyczya czy to ze jest tego oleju za mało (na miarce niby full) czy czujnk jest popsuty czy cos innego?? Autko jest dynamiczne chodzi dobrze jednak kontrolka swieci sie Z góry dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam
  
 
Jesli kontrolka oleju swieci sie w niskim zakresie obrotow to moze zawor przelewowy pompy olejowej zawiesza sie z powodu zanieczyszczenia;
moze przewody czujnika cisnienia oleju maja zwarcie do masy;
moze czujnik pada/padl;
moze sama pompa jest zuzyta np kola zebate wyslizgane....
powodow troche by sie znalazlo...

jezeli mowisz ze wlales 3 litry to ten silnik pracowal chyba bez oleju bo pojemnosc ukladu smarowania w 2.0L to 4 L

[ wiadomość edytowana przez: JanekE30 dnia 2006-02-04 15:49:57 ]
  
 
Dodam,ze gdy jade i wzucam na luz to tez sie zaswieca ta kontrolka! Obroty sa w granicach 700 gdy sie je lekko zwiekszy to kontrolka gasnie gdy sie jedzie to tez nieswieci!Jesli byłaby to pompa oleju to jaki jest koszt??W tym tygodniu autko jedzie na warsztat bo pomiedzy silnikiem a skrzynia poszedł zimering i ucieka olej zawor przelewowy pompy olejowej w którym jest miejscu jak go przeczyscic?? Nieznam sie na tym zbytnio dlatego pytam Pozdrawam i dziekuje za tak szybka odpowiedz
  
 
Obroty powinienes miec na poziomie 800 +/- 50 ale to chyba nie ma wiekszego znaczenia,
- Jest tam gdzie pompa, trzeba zdjac miske olejowa nie wiem dokladnie czy przy 6 cylinrowym silniku to wystarczy bo np przy 4 cylindrowym M10 zdjecie samej miski nie wystarczyloby...
Jak mowisz ze sie "zbytnio nie znasz" to raczej sam tego nie zrobisz
  
 
A czy narazie moge jezdzic tak nieuszkadzajac niczego auto potrzebne jest mi aby dojezdzac do pracy przez pare dni jeszcze...Czyli obroty niemaja nic wspolnego z tym ze sie swieci ta kontrolka.Rozmawiałem z kolega i powiedział ze moze panewki sa juz do wymiany bo jest zbyt słabe cisnienie oleju w silniku i dlatego na niskich obrotach swieci czy to moze byc to własnie?? Autko jest dynamiczne wkoncu to 2.0 jednak niewiem czy powinno byc silniejsze czy nie do tej pory jezdziłem mniejszym samochodem niby nic niestuka w silniku tylko piszczy pasek od alterator
  
 
a co na to poprzedni własciciel ? jesli to świezo kupione to nie było nic widac? są cwaniaki które oszukują czujnik cisnienia lub go odłączają, leją gęste oleje, ale Tobie od razu swiecił piszesz ?
  
 
podobno jest w polsze prawo rękojmi -jezeli ktoś nie poinformuje o ukrytych wadach lub sprzeda nieświadomie można go " targnąć za kudły "
  
 
Gdy wracalem do domu juz po zakupie autka zaczoł swiecic olej predzej niezauwazyłem fakt było go malutko gdy juz dojechałem i sprawdziłem jednak dolałem sporo na miarce teraz full niby.No ale nadal swieci na niskich obrotach Poprzedni wlasciciel zazekał sie ze autko jest w bardzo dobrym stanie no i mowił tez ze musze w najblizszym czasie zmienic olej.Moze jest tego oleju za mało ile dokładnie powinienem nalac wlałem około 4litrów.Cosik mi sie wydaje,ze sie niezle wtopiłem sie z tym bmw jesli to beda panewki Pozdrawiam
  
 
ja Ci napisalem ze pojemnosc ukladu smarowania w Twojej 2.0 e30 to 4L - takie mam info.... no to nie wiem czy Ty na sucho jezdziles
  
 
to ja ci powiem że specjalnie za mało oleju dolał aby mieć wymówkę że to Ty mogłeś przytrzeć coś. Wcale nie musiało tak być i to nie jest żadna przyczyna. Powinieneś skontaktować się/ złożyć wizytę właścicielowi, zanim zaczniesz pakować pieniądze w budę i niech Tobie wyjaśni o co tak naprawdę może chodzić. Wtedy dalej się pomyśli.
  
 
Oki pojade do goscia i zorjentuje sie co jest grane dam znac mam nadzieje,ze niebedzie to powazna usterka!! Pozdrawiam i dziekuje za tak szybkie odpowiedzi
  
 
bądź dzielny i nie mów nic o żadnym oleju. Wszystko było ok z Twojej strony!
  
 
To co ma powiedziec? Zepsuło mi sie ogrzewanie np..?
Jesli koles bedzie kuta..m (sprzedajacy) to itak nic nie załatwi i nic tylko droga sadowa a to juz inna długa droga;/

pzdr
  
 
Obym nie mosiał sie procesowac z tym kolesiem Jakie jeszcze moga byc przyczyny,ze ta kontrolka sie zaswieca?? Najdziwniejsze,ze na niskich obrotach i na ciepłym silniku tylko gdy sie je zwiekszy minimalnie o 50 chociazby to juz gasnie!!A moze by tak podkrecic obroty moze teraz są troszke za małe i juz by nie swieciła jednak niewiem czy to jest dobre rozwiazanie... Pozdro
  
 
Cytat:
2006-02-05 14:59:33, tablo888 pisze:
A moze by tak podkrecic obroty moze teraz są troszke za małe i juz by nie swieciła jednak niewiem czy to jest dobre rozwiazanie... Pozdro



Nie bedziesz tego widział a kłopot daje nie rozwiazany.... chcesz jezdzic nie sprawnym autem? Chłopaki w watku dobrze podpowiadaja... ale zacznij od rozmowy z ex włascicielem
pzdr
  
 
Oki posprawdzam wszystko to co chłopaki podpowiadaja nio i pojade do kolesia pogadac moze czegos mi niepowiedzial a powinien przcisne go to moze teraz powie!! Pzdr
  
 
Najpierw pojedz! Potem sprawdzaj moze Ci cos powie naprowadzi...
  
 
na dzień dobry kup nowy czujnik ciśnienia oleju bo czasem padają jak dalej będzie świecić to cie czeka remont silnika
  
 
Jak wlałeś 3 litry pleju i masz max to ten dupek jeżdził prawie bez oleju i zarzynał silnik. Nic dobrego to nie wróży.
  
 
Cytat:
na dzień dobry kup nowy czujnik ciśnienia oleju bo czasem padają



gdyby to był czujnik to moim zdaniem świeciłby się cały czas..

Kolega pisze, że dzieje mu się to na rozgrzanym silniku więc wg. mnie 99,9999999%, że to panewki.
Gdyby to był zawór w pompie to czy nie jedynym obiawem byłoby to, że przy odpalaniu więcej czasu byłoby potrzeba na to by kontrolka oleju zgasła?? Gyby robiło się zwarcie to nie jest dziwne, że za każdym razem kiedy zwiększy obroty o 50~100 to kontrolka gaśnie??
Droga sadowa? Jak udowodnicie kolesiowi, który się będzie zarzekał, że już przy sprzedaży silnik był popsuty??? Jak dla mnie szkoda zdrowia, własnego czasu i pieniędzy bo sprawa się będzie ciągła dwa lata i jej wynik nie jest pewny...

Moim zdaniem jak już będzie samochód u mechanika to niech odkręci panewki i sprawdzi.. Szkoda Twojego czasu na szukanie najlepszego wyjścia...