Jakie silniki do samary?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, moze i bylo a moze nie ale znalesc nie umiem, chcialem zapytac jakie silniki z innych aut pasuja do samarki bez zbyt duzych przerubek? pozdrawiam
  
 
a po co Ci inny silnik?
  
 
1.3 jest zaslaby a chcialbym zeby to autko fajnie jezdzilo
  
 
prawdopodobnie poprzeczne silniki rodziny fiata.. ale ja nie polecam rzeźbienia kup sobie 1,5 samary albo max 1,5mpi i bedziesz zadowolony
  
 
duzo lepszy jest 1,5 od 1,3? czy roznica znikoma??
  
 
Cytat:
2006-09-01 10:25:02, Weider pisze:
duzo lepszy jest 1,5 od 1,3? czy roznica znikoma??

to spróbuj sie z 1500
  
 
Cytat:
2006-09-01 10:25:02, Weider pisze:
duzo lepszy jest 1,5 od 1,3? czy roznica znikoma??



Z tego co mi wiadomo - spora
  
 
z przekładką w samrze jest o tyle problem iż skrzynia nie pasuje do niczego, więc trzeba zmieniać całość.
poza tym koledzy mają rację: albo zmień na 1500 albo poczytaj na stronie klubowej co można zrobić z 1300.
Bastek kiedyś robił rozwiert na 1400 i miał na nim całkiem dobre osiągi.
  
 
A ja z ciekawości zapytam znawców Samar i 110. Czy przeszczep tego 16v z Łady 110 wszedłby ładnie do Samarki?? Oczywiście wiem ze tam wtrysk wiec komputer i elektronike trza powrzucac ale czy pasowałby moze na poduszki wmiare czy trza przerabiać totalnie wszystko

Jakby tak kupić Samarke 3 drzwiową ,wybebeszyć i wrzucić od 110 16v silnik było by w sam raz na rajdy
  
 
bardziej opłaca się grzebnąć w ohc samarowskim. moment obrotowy zostaje w granicach 3000obr.min.
16V zbiera siępowyżej 4000
  
 
Idąc tropem 110,to przecież w wersji najmocniejszej wersji dziesiątki pracuje silnik dobrze znany z Kadetów i Astr czyli 150 konny o pojemności 2000.
  
 
tak, ale jak napisałeś to silnik oplowski, więc i skrzynia jest potrzebna.
  
 
ojej to takgdybajac to mozana i V6 wsiepac tylko po co?? samare obsadzic na weberach przyplanowac popolerowac , podszlifowac zoworki na wieksza srednice i nawet bez odchudzania koła zamachowego juz bedzie szła jak rakieta a jakby jeszcze odchudzic koło wywazyc wał uwolnic wylot....esh... sam bym taka chciał
w samarce

tez samarka

kolejna samarka

samareczka

czysto

i na koniec



[ wiadomość edytowana przez: arsen dnia 2006-09-01 22:37:26 ]
  
 
czysto


moja teraz prawie tak wygląda...
Stokiego zawsze...
  
 
powiadasz zapodałes polerke?? ja bede robił tak konkret tylko musz esie wziac i zebrac poskładac zamochodu zrobic ariemu co obiecałem i biore sie wreszcie za konkrety
  
 
najtaniej - 1.5 z samary
troszke drozej- 1.5 mpi lub dlubanie 1.3
jeszcze drozej- uturbienie we wlasnym zakresie lub wsadzenie silnika innej marki

jak masz lpg to mozesz pokusic sie
- montaz sondy lambda
- tps
- sterownik instalki z mozliwoscia konfiguracji z kompa (najtanszy stag xl)
- mikser rybackiego
calosc wyregulowac i bedzie lepsiej autko jezdzic

ale koszt tego moze siegnac ceny silnika 1.5 a i tak nie ma 100% pewnosci ze mieszanka bedzie latwo do ustawienia.

dla mnie np jakbym mial 1.3 to chcialbym przy 1.3 pozostac (przynajmniej w papierach) bo OC dla 1.3 to 550,- a dla 1.5 850 :/

nie wiem czy do 1.3 mozna zapodac mpi ale jesli jezdzisz na lpg to nie ma to sensu a poza tym pewnie koszt ukladu nie jest maly

w ktoryms numerze WRC byl artykul o samarce startujacej w rajdach miala 1.3 pod maska i 95koni niestety konkretow nie pisali.

  
 
Cytat:
2006-09-01 22:53:46, arsen pisze:
powiadasz zapodałes polerke??



nie, wymieniłem uszczelki i umyłem silnik
  
 
aresn a w tym" i na koniec" fajne lada ma nakladki na swiatla nie wiecie gdzie takie mozna dostac? opornic co to jest ten mixer rybackiego??
  
 
a czy ktos zna moze jakies firmy ze slaska coby mogly troche mocy z 1.3 wycisnac??
  
 
Weider mikser rybackiego wyglada tak

wiecej na http://www.miksery.pl/

nizej 2 strony artykulu o rajdowej samarce:
http://img349.imageshack.us/img349/4543/1et7.jpg
http://img336.imageshack.us/img336/4051/2lz3.jpg

ja na poczatek bym odkrecil kolektory dolotowe wypolerowal na lustro wydechowy (dolotowy nie na lustro) poszerzajac kanaly i spasowal z glowica.
pozniej sklep...rury z kwasowki i kilka kolanek..wyspawac wydech o troszke wiekszej srednicy niz standard do tego albo 2 duze przelotowe tlumiki albo wersja tansza, przelotowy ze 125p

jesli nie byloby lpg lub byloby na dobrym sterowniku to dolot na rurze z filtrem na koncu i nawiewem zimnego powietrza (niekoniecznie stozek mozna kupic normalny filtr np maluchowski i troche go przerobic, lib inny o podobnym ksztalcie
filtr obudowac co by nie lapal zimnego powietrza ale zrobic to tak zeby w zimie latwiejbylo zdemontowac

srednice rur i dlugosc mozna policzyc.

i na poczatek mozna by sie wozic lekko odetkanym samochodem

pozniej obrobka glowicy + walek jesli ktos ma wene

zamach stoczyc ale bez przesady to ma byc auto na ulice

ale i tak lpg przeszkadza w tym wszystkim heheehe

i mozna sie bawic w takie rozne rzeczy, wiele mozna zrobic samemu co da ogromna frajde