Przełożenie tylnego mostu w 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zapewne nie jeden z was wymieniał główkę tylnego mostu choć w ładzianie to twarda sztuka w przeciwieństwie do DF. Posiadam takowy dyferek udokumentowane 90000 km ale o przełożeniu 4.1 U mnie obecnie jak przystało na 1.3 przełożenie tylnego mostu wynosi 3.9 . Chciałbym zołożyć ten szybszy co we współpracy ze skrzynią 5 dałoby zapeewne efekt na szybkości ale co z momentem wydaje mi się ,że by zmalał. A może ktoś bawił się w liczenie ząbków w dyfrze i ma jakieś doświadczenia do podzielenia się, Jaki to może mieć efekt bardziej pozytywny czy wręcz negatywny???? Bobo u swojej 1.7 ma zapewne przełożenie 4.3.
  
 
Kompletnie sie mylisz. Akurat przełożenie 3,9 (wałek atakujący 11 zębów, talerz 43 zęby) jest przełożeniem najszybszym, ale jednocześnie wymaga największej mocy. Przełożenie 4,3 (atak 10, talerz 43) miały Łady z silnikami 1200 (i byc może niektóre1300). Najwolniejszy most był w kombiakach 2102 z silnikiem 1200 - a mianowicie 4,44 (atak 9, talerz 40). Dla silnika 1300 uzywanego normalnie, nie sportowo najwłasciwszy jest wydaje mi się dyferek 4,1 ( atak 10, talerz 41 zębów)