| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
BARRY F&F Sympatyk zalezy od dnia Stalowa Wola | 2003-04-26 20:07:08 Na jakich obrotach w maluchu rozpoczyna sie czerwona kreska ?
Ma ktos walek ostry ? chcialbys wiedziec jaki walek o ile podnosi moc ? bo to troche glupie Duzy fiat ma czerwone pole przy 6 tys i to jest zakres niebiezpiecznych obrotow i moze to jest jego koniec wchodzeia na obroty pod obciazeniem nigdy nie probowalem kupujac ostry walek mozna dojsc do 7-8 tys ale po co jak konstrukcja silnika jest przewidziana na 6 tys obrotow ? po co robic az takie ostre walki ? Ktos powie mozna wtedy wywazyc uklad tlokowo korbowy ale fakt faktem ze nadal jest podparty na 3 panewkach i silnik jako seria nie jest przystosowany do tych oborotow trzeba byloby robic silnik od podstaw. Czy wywazenie i odchudzenie ukladu bedzie wstanie uchronic silnik przed zatarciem ? Jeszcze jedno chcialbym spytac jak jest ze smarowaniem przy np 7-8 tys ?dosc wystarczajace ? to sa obroty dosc wysokie i chyba na te silnki za wysokie dohc 2.0 ma kreci sie bodajze do 6,5 tys(dobrze mowie?) wyzej grozi defektem silnika a jest podparty na 5 panewkach Caly ten temat po to bo jestem w posiadaniu ostrego walka i chcialbym troszke nim pojezdzic ... walek moze wkrecac silnik do 7-8 tys ale to juz chyba zabojstwo ... nie wiem czy wywazac wal kolo i docisk jesli bede krecil silnik MAX do 6 tys ? i ile moze kosztowac takie wywazenie jesli w miare normalne pieniadze to bym sie zdecydowal narazie to wszystko :-] dziekuje za wysluchanie |
Krupek F&F Sympatyk wujek Borat Bialystok | 2003-04-26 20:29:55 ale zes walnal wyklad |
bodziot "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-04-26 20:33:14 ale niezle namieszałeś 1 sprawa silnik 2,0 ze wzgledu na budowe a dokładniej duży skok tłoka wynoszącym 90mm przy srednicy cyl 84mm jest silnikem taczej niskoobrotowym wiez krecenie go powyżej 6000 jest dla niego dość meczące. 2 co do wkresania sie powyżej 6000 podczas jazdy to w przypadku mojego śp 1.5 wkecenie ponad 7000 na III nie było problemu na IV udało mi sie "tylko" 6200 3 wyważenie walu nalezy wykonać podczas odchudzania tłoków i korbowodów a jest to spowodowane zmianą mas wirujących (tak w skrócie) i po takim zabiegu czyli odchudzenu tłoków korbowodów i wyważeniu wału z kołem mozna spokojniej mocniej kręcić silnik z tego samego powodu nie można kręcić silnika wiecej niż podaje producent gdyż masy witujace zaczynają przekraczać dopuszczalny zakres i wał zaczyna drgać i obciąża panewki króre sie szybciej zużywają mam nadzieje ze troche rozwiałem twoje wątpiwosci |
BARRY F&F Sympatyk zalezy od dnia Stalowa Wola | 2003-04-27 09:37:32
ale z ostrzejszymi walkami lub przefazowaniem seryjnych max moc przenosi sie wyzej wiec napewno przekracza 6000 RPM i co wtedy ? jedyny ratunek to odchudzenie ukladu tlokowego ? i wywazenie go ?.... A teraz moj przypadek.Jesli odchudze kolo zamachowe to bedzie trzeba wywazac caly uklad tlokowy ? czy lecac po kosztach tylko kolo z dociskiem ? majac na uwadze ze nie bede dla danej walka przekraczac max mocy wiem ze max moment zaczyna sie od 3 tys a moc to sie dowiem :] |
![]() Yakitaki autonogas Boat City | 2003-04-28 15:17:35
A jesli przelozenia sa tak dobrane, ze nawet przy odcieciu/czerwonej kresce masz wiekszy moment na kolach, niz po zmianie biegu na wyzszy? To wtedy, jesli chcesz z niego wycisnac wszystko, trzeba go pilowac az po czerwien na obrotmierzu...
A ilu kierowców podnieca się wartością momentu, zupełnie zapominając o przebiegu momentu w funkcji prędkości, ale na... kołach? Nie ma się co rajcować samym momentem, dopiero bilans mocy auta pokazuje, gdzie ono będzie najlepiej się zbierać. Sama wartość momentu, bez znajomości przebiegu to tak naprawdę wydłużacz K.Y. |
kasztan Polonez 1,5 SLE+lpg kraków, cieszyn | 2003-04-29 10:23:17 Yakitaki
masz 100 % racji dla osiagow auta liczy sie przebieg momentu (lub mocy -wsio rawno) na kolach w funkcji predkosci ciesze sie ze jeszcze ktos oprucz mnie to rozumie |
Remias Fiat 125, Ford F-150 Poznań | 2003-04-30 00:33:29
Im wyżej wkręcasz silnik na danym biegu - tym wyższe obroty masz po przerzuceniu na wyższy bieg. Dlatego na dwóch pierwszych biegach warto ciągnać ponad obroty mocy maksyymalnej i zmieniać biegi na międzygazie. To oczywiście mój punkt widzenia |
Quattro Nissan Sunny / Mazda 6 Tam gdzie pierniki | 2003-04-30 09:58:44 Sorry a przy jakich obrotach 2.0 (ze 132) ma największą moc i moment obr. bo mam 3 książki i każda podaje inne wykresy mocy i momentu... Ja nie lubię zbytnio mordować silnika i chciałbym to wiedzieć... A szybką jazdę lubię. |