Wkrecanie silniczka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na jakich obrotach w maluchu rozpoczyna sie czerwona kreska ?
Ma ktos walek ostry ?
chcialbys wiedziec jaki walek o ile podnosi moc ?
bo to troche glupie
Duzy fiat ma czerwone pole przy 6 tys i to jest zakres niebiezpiecznych obrotow i moze to jest jego koniec wchodzeia na obroty pod obciazeniem nigdy nie probowalem
kupujac ostry walek mozna dojsc do 7-8 tys ale po co jak konstrukcja silnika jest przewidziana na 6 tys obrotow ?
po co robic az takie ostre walki ?
Ktos powie mozna wtedy wywazyc uklad tlokowo korbowy
ale fakt faktem ze nadal jest podparty na 3 panewkach i silnik jako seria nie jest przystosowany do tych oborotow trzeba byloby robic silnik od podstaw.
Czy wywazenie i odchudzenie ukladu bedzie wstanie uchronic silnik przed zatarciem ?
Jeszcze jedno chcialbym spytac jak jest ze smarowaniem przy np 7-8 tys ?dosc wystarczajace ? to sa obroty dosc wysokie i chyba na te silnki za wysokie
dohc 2.0 ma kreci sie bodajze do 6,5 tys(dobrze mowie?) wyzej grozi defektem silnika a jest podparty na 5 panewkach
Caly ten temat po to bo jestem w posiadaniu ostrego walka i chcialbym troszke nim pojezdzic ... walek moze wkrecac silnik do 7-8 tys ale to juz chyba zabojstwo ... nie wiem czy wywazac wal kolo i docisk jesli bede krecil silnik MAX do 6 tys ? i ile moze kosztowac takie wywazenie jesli w miare normalne pieniadze to bym sie zdecydowal
narazie to wszystko :-] dziekuje za wysluchanie
  
 
ale zes walnal wykladnic nie rozumiem-czy mozesz powiedziec co cie boli?? poprostu wstaw ten walek i nie wkrecaj go na 7-8 tysi po bolu
  
 
ale niezle namieszałeś

1 sprawa silnik 2,0 ze wzgledu na budowe a dokładniej duży skok tłoka wynoszącym 90mm przy srednicy cyl 84mm jest silnikem taczej niskoobrotowym wiez krecenie go powyżej 6000 jest dla niego dość meczące.
2 co do wkresania sie powyżej 6000 podczas jazdy to w przypadku mojego śp 1.5 wkecenie ponad 7000 na III nie było problemu na IV udało mi sie "tylko" 6200
3 wyważenie walu nalezy wykonać podczas odchudzania tłoków i korbowodów a jest to spowodowane zmianą mas wirujących (tak w skrócie) i po takim zabiegu czyli odchudzenu tłoków korbowodów i wyważeniu wału z kołem mozna spokojniej mocniej kręcić silnik
z tego samego powodu nie można kręcić silnika wiecej niż podaje producent gdyż masy witujace zaczynają przekraczać dopuszczalny zakres i wał zaczyna drgać i obciąża panewki króre sie szybciej zużywają

mam nadzieje ze troche rozwiałem twoje wątpiwosci
  
 
A wyjasni mi ktos po co wkercac silnik na obroty przekraczajace obroty mocy maksymalnej? Bo mi wydaje si eto bezcelowe. - zarowno zuzycie paliwa jest wieksze, jak i zuzycie elementow silnika a nie daje nam to zadnych wymiernych korzysci w postaci wiekszej mocy, momentu itd. A moze jestem w bledzie?
  
 
Przy ostrym wałku moc i moment przenoszą się w troche wyższe partie obrotów , więc można troche pokręcić , a przy serii ... niektórzy to lubią , mnie nudzi jak silnik wyje a już przestaje ciągnąć , zazwyczaj zmieniam wtedy bieg na wyższy , ale mam pary kumpli którzy wciskają w podłoge , jak się zamyślą to silnik tak wyje , wyje ...

poza tym ilu naszych kierowców wie co to maX moment obrotowy i jak go używać ?? wielu myśli że im szybciej się silnik kręci tym lepiej ...i objeżdzałem DFem astry , golfy , corolle i inne auta dla emerytów
  
 
Zależy o jakim wałku mówisz, ja mam wysoki i ostry ale nie będe mówił jaki bo kiedyś byśmy się pokłócili za moje non-stop maltretowanie ludzi na forum "jak co , jak kto" a tak poza tym to czasami jest sems wkręcić go wyżej, przynajmniej dla mnie max momentem się przyspiesza i jest spoko spalanie a jak przechodzisz w max moc to już inna historia....jedynie wiem że po przekroczeniu pali jak pojebany i nie jedzie, a co do objeżdzania to wiesz golf ale jaki, bo jak np. z silnikiem 1.8T to nie miałbyś żadnych szans, tam krzywa momentu jest jak w idealnym samochodzie....dlatego ma np z 1.8T 235 kucy i pali średnio 9-11 litrów w jeździe po mieście i na trasie.
  
 
Cytat:
2003-04-26 20:33:14, bodziot pisze:
1 sprawa silnik 2,0 ze wzgledu na budowe a dokładniej duży skok tłoka wynoszącym 90mm przy srednicy cyl 84mm jest silnikem taczej niskoobrotowym wiez krecenie go powyżej 6000 jest dla niego dość meczące.


ale z ostrzejszymi walkami lub przefazowaniem seryjnych
max moc przenosi sie wyzej wiec napewno przekracza 6000 RPM
i co wtedy ? jedyny ratunek to odchudzenie ukladu tlokowego ?
i wywazenie go ?....

A teraz moj przypadek.Jesli odchudze kolo zamachowe to bedzie trzeba wywazac caly uklad tlokowy ? czy lecac po kosztach tylko kolo z dociskiem ? majac na uwadze ze nie bede dla danej walka przekraczac max mocy
wiem ze max moment zaczyna sie od 3 tys a moc to sie dowiem :]
  
 
Cytat:
jedyny ratunek to odchudzenie ukladu tlokowego ?
i wywazenie go ?....



Nie zapomnij o mocniejszych śrubach korbowodowych, a przynajmniej o wymianie na nowe.

K.Y.
  
 
Cytat:
niektórzy to lubią , mnie nudzi jak silnik wyje a już przestaje ciągnąć , zazwyczaj zmieniam wtedy bieg na wyższy , ale mam pary kumpli którzy wciskają w podłoge , jak się zamyślą to silnik tak wyje , wyje ...



A jesli przelozenia sa tak dobrane, ze nawet przy odcieciu/czerwonej kresce masz wiekszy moment na kolach, niz po zmianie biegu na wyzszy? To wtedy, jesli chcesz z niego wycisnac wszystko, trzeba go pilowac az po czerwien na obrotmierzu...

Cytat:
poza tym ilu naszych kierowców wie co to maX moment obrotowy i jak go używać ?? wielu myśli że im szybciej się silnik kręci tym lepiej ...i objeżdzałem DFem astry , golfy , corolle i inne auta dla emerytów



A ilu kierowców podnieca się wartością momentu, zupełnie zapominając o przebiegu momentu w funkcji prędkości, ale na... kołach?

Nie ma się co rajcować samym momentem, dopiero bilans mocy auta pokazuje, gdzie ono będzie najlepiej się zbierać. Sama wartość momentu, bez znajomości przebiegu to tak naprawdę wydłużacz ))

K.Y.
  
 
Yakitaki
masz 100 % racji
dla osiagow auta liczy sie przebieg momentu (lub mocy -wsio rawno) na kolach w funkcji predkosci
ciesze sie ze jeszcze ktos oprucz mnie to rozumie
  
 
Cytat:
2003-04-26 23:29:52, kosa131 pisze:
A wyjasni mi ktos po co wkercac silnik na obroty przekraczajace obroty mocy maksymalnej? Bo mi wydaje si eto bezcelowe.



Im wyżej wkręcasz silnik na danym biegu - tym wyższe obroty masz po przerzuceniu na wyższy bieg.
Dlatego na dwóch pierwszych biegach warto ciągnać ponad obroty mocy maksyymalnej i zmieniać biegi na międzygazie.
To oczywiście mój punkt widzenia
  
 
Sorry a przy jakich obrotach 2.0 (ze 132) ma największą moc i moment obr. bo mam 3 książki i każda podaje inne wykresy mocy i momentu... Ja nie lubię zbytnio mordować silnika i chciałbym to wiedzieć... A szybką jazdę lubię.