MotoNews.pl
10 Czy opłaca się montować LPG do corolli z 200kkm przebiegu? (151628/18) - NT
  

Czy opłaca się montować LPG do corolli z 200kkm przebiegu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam dwa pytania do forumowiczów:
1.Czy ma sens montowanie instalacji gazowej do corolli z 1998 roku, która ma już przejechane prawie 200tyś km? Czy to prawda że gaz w silniku o takim przebiegu zwiększa awaryjność?

2.Ile mniej więcej kosztuje instalacja gazu w takim samochodzie (to jeszcze nie vvt-i)

pozdrawiam
Łukasz
  
 
Cytat:
2006-07-02 22:15:32, lukasz83 pisze:
1.Czy ma sens montowanie instalacji gazowej do corolli z 1998 roku, która ma już przejechane prawie 200tyś km?



  
 
Cytat:
2006-07-02 22:15:32, lukasz83 pisze:
Witam, mam dwa pytania do forumowiczów: 1.Czy ma sens montowanie instalacji gazowej do corolli z 1998 roku, która ma już przejechane prawie 200tyś km? Czy to prawda że gaz w silniku o takim przebiegu zwiększa awaryjność? 2.Ile mniej więcej kosztuje instalacja gazu w takim samochodzie (to jeszcze nie vvt-i) pozdrawiam Łukasz



zależy ile robisz rocznie. policz roczny przebieg, razy spalanie, odejmij cenę instalki ( II gen, ok 1500, seq - 3500 ), i będziesz wszystko wiedział...

ogólnie opłaca się zagazować wszystko od 1.5 w górę, ale znam gościa, co ma gaz w Tico...

pzdr
  
 
marcin032, a może jakieś uzasadnienie?
  
 
Cytat:
2006-07-03 08:53:51, lukasz83 pisze:
marcin032, a może jakieś uzasadnienie?



Proszę bardzo:

1. Po takim przebiegu jest bardzo duże prawdopodobieństwo szybkiego i większego brania oleju.
2. Silniki te nie są przystosowane do gazu, po pewnym czasie dochodzi do awarii (w większości pompa paliwa)
Poza tym częstsze i droższe przeglądy.
  
 
no właśnie tego się obawiałem. Ale podobno teraz auto w ogóle nie bierze oleju (wg właściciela, na przeglądzie się okaże).

A jak z tymi kosztami, o ile mniej więcej wzrosną?
  
 
Na przeglądzie to sprawdzą czy właściciel nie zapomniał dolać oleju przed przeglądem...
  
 
bez przesady, zrobią ścieżkę diagnostyczną, posprawdzają silnik, zawieszenie, lakier, jeśli była serwisowana (podobno tak) to czy nikt nie kombinował z przebiegiem itp...

  
 
Cytat:
2006-07-03 11:21:25, lukasz83 pisze:
bez przesady, zrobią ścieżkę diagnostyczną, posprawdzają silnik, zawieszenie, lakier, jeśli była serwisowana (podobno tak) to czy nikt nie kombinował z przebiegiem itp...


Pamiętaj Polak potrafi
  
 
Zrobisz jak zechcesz ale pamiętaj ze tojki zazwyczaj zostają w rodzinie i mniej na uwadze to co napisał Paniol...

Pozdrawiam
  
 
Panowie, napiszcie jakieś szczegóły... Oszukają serwisantów? ale jak?
  
 
Jakbyśmy wiedzieli to byśmy sie zajmowali handlem samochodami

Nie wszyscy ale niestety duzo osób ukrywa chociazby jakieś mini dzwony. To samo z poborem oleju. Było kiedys na forum ze to ile samochód bierze oleju to do sie sprawdzić jedynie przejeżdzając długi dystans, chyba ze ktos robi pomiary kompresji i takie tam przy zakupie - słyszałes? ja nie...

Tak sie składa, że niedawno przerabialem zakup uzywanego samochodu kiedy to został wzięty nawet rzecoznawca.. i to była jedna wielka lipa jak dla mnie. Przegląd w obecności rzeczoznawcy był zwykłym przeglądem takim jak okresowe... A te przeglądy to sobie można... znam przypadek kiedy gosciowi kolo odpadło w drodze do domu z przeglądu...
A co do zakupu przy którym byłem obecny.. to było tak, ze ja sobie przyszedlem z latareczką.. wszedzie zajrzałem.. czepiałem sie niemiłosiernie ale rzeczowo a wszystkie moje spostrzezenia były zbijane na miejscu na zasadzie "wiem lepiej".

Miej oczy szeeeeroko otwarte.
  
 
Cytat:
2006-07-03 10:47:56, marcin032 pisze:
Proszę bardzo: 1. Po takim przebiegu jest bardzo duże prawdopodobieństwo szybkiego i większego brania oleju.
2. Silniki te nie są przystosowane do gazu, po pewnym czasie dochodzi do awarii (w większości pompa paliwa) Poza tym częstsze i droższe przeglądy.



Ad. 1. Zawsze będzie "brać" więcej oleju na LPG niż Pb. Na benzynie też bierze, ale tego tak nie widać. Temat stary jak LPG i nic dziwnego.
Ad. 2. To w końcu co ulega awarii ? Silnik czy pompa ? Pompa - owszem sypnie się z powodu LPG - u inteligenta, który jeździ z pustym bakiem.
Pozdro.
  
 
W takim razie co lepiej zamontować? II-ga generacja za 1600 czy IV-ta sekwencyjna za 2400?

Opłaca się w przypadku auta z takim przebiegiem dokładać prawie 1 tysiąc do sekwencyjnej?
  
 
Pompa padnie jedynie wtedy gdy nic nie chlupie w baku.
U mnie cały czas jest ok 10 l w baku i jak na razie (ok 40kkm) pmpie krzywda się nie stała.
To czy się opłaca czy nie zalezy od tego ile jeździsz. Ja robię miesięcznie ok 3kkm do pracy i instalka II gen zwróciła się dość szybko.
A branie oleju to kwestia danego silnika. Ojciec ma instalkę w Clio i jak nie brała przed zamontowaniem gazu tak nie bierze nadal.
Co do przebiegu, ja zakładałem gdy moja Starletka miała 177 kkm.
  
 
Witam! Instalke gazową zawsze opłaci ci się zamontować niezależnie od przebiegu.
W końcu jak ma te 200 kkm to pewnie jeszcze drugie tyle powinna pojeździć.
Podstawa to jest taka że musisz zrobić na tym gazie ze 100 kkm nie sprzedajac jej w międzyczasie wtedy to wszyzstko się opłaca nawet jak ci coś padnie z tego powodu.
Nawet nie zdajemy sobie sprawe ile wydajemy kase na paliwo w ciagu roku ! Jak wiem ile bo licz edokładnie) Robiąc w ciagu roku około 2500 do 3000 km wydaje na on jakieś 7000 zł ! Przy średnim spalaniu 6 litrów ON na 100.
Powiedzmy że benzyniak z silnikiem 2 litry pali średnio 9 litrów to wychodzi na jakieś
10000 zł !!!! Niesamowite ale za rok możemy puścić z dymem wartość całego samochodu. Gazując go mamy jakieś 4000 do 5000 zł oszczędności na rok. Przez pięć lat mamy już 25000 tysięcy a za tą kase kupujemy dwie takie corolki spoko.

W ogóle mało ludzi zdaje sobie sprawe że kupując samochód w naszych warunkach i dużo nim jezdżąc należy zwrócić uwage na podstawowy parametr czyli ekonomiczność pojazdu. Ale sporo ludzi już o tym wie przykładem są oferty na "okazyjne" super wypasione furt z silnikami benzynowymi 3 litry i więcej które kupujemy naprawde "tanio".
Moja rada masz benzyniaka i dużo nim jeździsz to tylko przerabiać i zgazowywać, koszty będą i awarie i spieprzone instalki gazowe przez "fachowców" ale i tak wyjdziesz na swoje) Pozdro.
  
 
Cytat:
2006-07-03 13:11:50, lukasz83 pisze:
W takim razie co lepiej zamontować? II-ga generacja za 1600 czy IV-ta sekwencyjna za 2400? Opłaca się w przypadku auta z takim przebiegiem dokładać prawie 1 tysiąc do sekwencyjnej?



Jak chcesz mieć osiągi to IV, jak zadowoli Cię pewien spadek mocy i lekkie opóźnienie w reakcji na pedał to II.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2006-07-03 14:18:59, Perzan pisze:
Jak chcesz mieć osiągi to IV, jak zadowoli Cię pewien spadek mocy i lekkie opóźnienie w reakcji na pedał to II. Pozdro.



pod warunkiem że Ci ktoś tą IV ustawi jak książka pisze, bo jak spie...i jak moi gaziarze, to i na sekwencji będziesz miał 20KM mniej... i będziesz szukał warszatu, który Ci to naprawi/ustawi...

dobrze ustawiona sekwencja - patrz wykres :



jakby wszyscy gaziarze byli takimi fachowcami, to by nikt w Polsce złego słowa na LPG nie powiedział...

Łukasz83 :jak masz sekwencję za 2400 to bierz w ciemno i nie oglądaj się na nic - za tyle, to ja montowałem 3 lata temu IIgen...


pzdr
  
 
w siedlcach sekwencja stag 300,za 1900 zł do 4 cylindrowca
także proszę panstwa instalki tanieją
  
 
czyli opłaca się dopłacić tego tysiaka?? Chociaż jeździł jakoś bardzo dużo to ja pewnie nie będę (1-1,5tyś km na miesiąc)

[ wiadomość edytowana przez: lukasz83 dnia 2006-07-03 16:38:57 ]