Nadal przerywa silnik-Corolla 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam Corolle 1.3 z 1996 r. przebieg 126 tys. Przy obrotach dochodzących do 3000 na chwilę spada moc, jakby chwilowa przerwa w dopływie paliwa. Może to wina elektryki (świece, przewody elektryczne itp.), a może przewodów paliwowych lub samego paliwa. Doradźcie co to może być, może ktoś miał podobny przypadek. Jeżeli podobny wątek pojawił się wcześniej, to proszę podajcie kiedy, bo szukałem w ciągu ostatnich 3 miesięcy, ale nie znalazłem.
A przy okazji, to tankuje na NESTE i nie miałem nigdy problemów z paliwem, ale może macie inne doświadczenia, to dajcie znać.
Z góry dzięki za zainteresowanie sprawą.


[ wiadomość edytowana przez: Luka1979 dnia 2007-02-01 19:44:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: Luka1979 dnia 2007-02-11 21:36:18 ]
  
 
Cytat:
2007-02-01 18:28:54, Luka1979 pisze:
Witam! Mam Corolle 1.3 z 1996 r. przebieg 126 tys. Przy obrotach dochodzących do 3000 na chwilę spada moc, jakby chwilowa przerwa w dopływie paliwa. Może to wina elektryki (świece, przewody elektryczne itp.), a może przewodów paliwowych lub samego paliwa. Doradźcie co to może być, może ktoś miał podobny przypadek. Jeżeli podobny wątek pojawił się wcześniej, to proszę podajcie kiedy, bo szukałem w ciągu ostatnich 3 miesięcy, ale nie znalazłem. A przy okazji, to tankuje na NESTE i nie miałem nigdy problemów z paliwem, ale może macie inne doświadczenia, to dajcie znać. Z góry dzięki za zainteresowanie sprawą. [ wiadomość edytowana przez: Luka1979 dnia 2007-02-01 19:44:51 ]


Neste to chyba znaczy okropny, i takie tez maja paliwo...Wymien swiece powinno pomoc.Jezeli bedzie ok to zmien stacje.
Zanim wykrecisz swiece to odpal silnik na jakies 2 minuty ,i po wykreceniu swiecy powachaj czy nie zalatuje kwasem.
  
 
Cytat:
2007-02-01 18:28:54, Luka1979 pisze:
tankuje na NESTE i nie miałem nigdy problemów z paliwem,



Hmm... ciekawe , nie slyszlaem wiele pochlebnych opinii o tym paliwie i tych stacjach.
  
 
Dzięki za pomoc. Chyba zacznę od zmiany... stacji benzynowej A potem zabiorę się za świece. Chociaż do tej pory nie narzekałem na paliwo, a tankowałem tam wielokrotnie. Może miałem szczęście...
A jeśli świece śmierdzą kwasem to co to oznacza?
  
 
Cytat:
2007-02-03 14:07:30, Luka1979 pisze:
Dzięki za pomoc. Chyba zacznę od zmiany... stacji benzynowej A potem zabiorę się za świece. Chociaż do tej pory nie narzekałem na paliwo, a tankowałem tam wielokrotnie. Może miałem szczęście... A jeśli świece śmierdzą kwasem to co to oznacza?


Ze to mieszanka benzyny opalu i kwasu siarkowego.Od razu nic sie nie dzieje ale po kilku zbiornikach elektrody na swiecach sie spiekaja powierzchniowo takim nalotem i przy rozpedzaniu np na 3 biegu trzymajac gaz do dechy mamy dziure w gazie przy 3000 i 4500 obr.
  
 
To by się zgadzało.
Jeszcze raz dzięki za pomoc. Jak wymienię świece i zatankuję na porządnej stacji, to dam znać o efektach.
Pozdrawiam.
  
 
Mam jeszcze jedno pytanie związane z tematem Jakie świece - Denso, czy NGK? A może jeszcze inne?
  
 
Wymieniłem świece, zatankowałem BP Ultimate i nadal bez zmian. Sprawdziłem dzisiaj na trasie. Do 2000 obrotów nie czuć, ale powyżej, właściwie w całym zakresie pojawiają się szarpania. Najbardziej odczuwalne między 2000 a 3000, zwłaszcza przy ok. 2200 i 2800. Przy większym obciążeniu (np. pod stromą górę) czuć, że brakuje mocy. Na trójce z trzema osobami na pokładzie nie mogłem wyjść ponad 3000 obrotów. Poza tym słychać było, że silnik pracuje nierówno. Po przejechaniu ok. 30 km było jakby w porządku, przynajmniej objawy nie były odczuwalne.
Myślę, że to mogą być jeszcze przewody zapłonowe. Filtr paliwa był niedawno wymieniany, więc to raczej bez związku.
Wybiorę się na diagnostykę silnika, może coś wyjdzie.
Poradźcie co jeszcze robić.
  
 
Zobacz czy na starych swiecach na porcelanie tej na ktora nachodzi fajka kabla wys. napiecia niema czarnej krechy,od gory do dolu.Mozesz sobie zmierzyc rezystancje kabli omomierzem powinno byc od 5-10 kOHM proporcjonalnie do dlugosci kabla.Jezeli ponaciagasz kabel a rezystancja wskakuje na MOHM to masz przerwe na kablach.
  
 
Witam ponownie. Silnik już sprawny Zrobiłem diagnostykę - okazało się, że kable zapłonowe były już w kiepskim stanie. Zostały wymienione i teraz wszystko gra. Dzięki za pomoc i do następnego, choć mam nadzieję, że nie w sprawie awarii...