ASB i kod błędu 41

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Omega A, silnik 3.0 24V, '93. Czasami wchodzi w tryb awaryjny, olej jest, pokazuje błąd j.w. Na biegach do jazdy czuć drgania na nadwoziu w trakcie postoju, na P i N drgania zanikają. Ktoś wie co ten kod oznacza?
Znalazłem przez szukajkę kody usterek do asb, ale niestety we wrażym języku, którego niestety nie za bardzo kumam:
"Saugrohrtemperatur-Sensor".

Wielkie dzięki dla fat'boot'a za sprawdzenie ASB.


[ wiadomość edytowana przez: Cleber dnia 2008-04-29 11:19:39 ]
  
 
hmmmm ciekawe, bo jak ja sprawdzalem kod bledu 41 dla ASB, to wyszlo mi blad sygnalu wejscie/wyjscie. Z temperatura tam nic nie bylo. Na pewno patrzyles na kody dla ASB? :>
  
 
Cytat:
2008-04-28 00:50:42, fatboy82 pisze:
hmmmm ciekawe, bo jak ja sprawdzalem kod bledu 41 dla ASB, to wyszlo mi blad sygnalu wejscie/wyjscie. Z temperatura tam nic nie bylo. Na pewno patrzyles na kody dla ASB? :>



Hm... Jakby tu napisać? Masz rację. Pisałem przecież, że nie znam języka naszych wrogów Podałem kod do silnika 1.8
Wyświetla się "Abtriebsdrehzahl / Motordrehzahl" wg. tej strony
Może mi to ktoś objaśnić, wyłożyć czarno na białym?

Ps. Proszę o poprawienie tytułu. Byczek się wkradł


[ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2008-04-28 08:43:13 ]

[ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2008-04-28 08:44:01 ]
  
 
Cytat:
2008-04-28 00:36:05, kuba pisze:
Na biegach do jazdy czuć drgania na nadwoziu w trakcie postoju, na P i N drgania zanikają.


poduszki silnika, poduszka skrzyni, amortyzatorki silnika.

poduszki - tanie i dobre podróby na aps.net
jeśli amortyzatorki to są do załatwienia 2 dobre z nowymi gumami/ tulejkami.
  
 
ta "usterka zostaje wykryta jeśli stosunek między prędkością obrotową silnika i wyjściową prędkością obrotową (asb) wykracza poza określoną tolerancję."

Przejedź się z czymś techopodobnym, podgląd na załączony aktyalnie bieg; przy prędkości około 100 km/h dzwignia w położeniu D wybrany bieg musi być -4-; komp musi też dobrze widzieć położenie dzwigni selektora. Na postoju przeskakujesz pozycje, na kompie musi się zgadzać z pozycją dzwigni.
  
 
Cytat:
2008-04-28 09:20:09, omegolotC30NE pisze:
ta "usterka zostaje wykryta jeśli stosunek między prędkością obrotową silnika i wyjściową prędkością obrotową (asb) wykracza poza określoną tolerancję." Przejedź się z czymś techopodobnym, podgląd na załączony aktyalnie bieg; przy prędkości około 100 km/h dzwignia w położeniu D wybrany bieg musi być -4-; komp musi też dobrze widzieć położenie dzwigni selektora. Na postoju przeskakujesz pozycje, na kompie musi się zgadzać z pozycją dzwigni.



A jeśli się nie zgadza w którymś przypadku lub tfu,tfu w całości to co wtedy? Selektor?
  
 
Gdyby to selektor, to byłoby lepsze zło. Trzeba go sprawdzić, czy sterownik ASB widzi te położenia dzwigni które wybierasz. Dalej to już tylko gdybam, poślizgi sprzęgieł w skrzynce , konwerter??? Za małą wiedzę mam.


ps. w jakich warunkach łapie tryb awaryjny, czy jest w tym jakaś logika?


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-04-28 10:40:47 ]
  
 
Przy zrzucaniu biegu, tzn. spokojna jazda, nastepnie wyprzedzanie z pedałem w podłodze.
  
 
Cytat:
2008-04-28 09:11:41, 7gsi pisze:
poduszki silnika, poduszka skrzyni, amortyzatorki silnika. poduszki - tanie i dobre podróby na aps.net jeśli amortyzatorki to są do załatwienia 2 dobre z nowymi gumami/ tulejkami.



Znaczy zawieszenie silnika i skrzyni. Na razie się wstrzymam, bo zanosi się na to, że kończy się wygodna jazda automatem i trzeba bedzie powrócić do ręcznego mieszania w skrzynce.
A amorki po ile?
  
 
Cytat:
Przy zrzucaniu biegu, tzn. spokojna jazda, nastepnie wyprzedzanie z pedałem w podłodze.

Taśma hamulca do regulacji????????????
  
 
Cytat:
2008-04-28 11:18:54, omegolotC30NE pisze:
Taśma hamulca do regulacji????????????



Znaczy uszkodzenie mechaniczne skrzyni? Co to jest ta taśma?
A nie elektronika, czujnik jakowyś?
  
 
Stare aftomaty wymagały regulacji hamulca taśmowego, "co jakiś czas". AR też się reguluje, procedura opisana w TIS.
  
 
O mam coś jeszcze . W opisie błędu 41 dla bee, jest wyraźnie napisane za duży poślizg stosunek obrotów utrzymuje się
przez 3 sekundy poza zakresem.

Nie jest dobrze.


  
 
coz jak mi sie slizgala, to skonczylo sie na wymiane na manual. Luzy miala takie, ze szkoda pisac...
  
 
Wg tisa jest to "Schaltfehler Hydraulik Fehler" gdzie patrzac ze na trzy wyrazy dwa zawieraja feler to nie wrozy dobrze
Uszkodzenie - konwerter lub wnetrze skrzyni, ale jako ze konwerter ma (chyba??)swoj wlasny blad dotyczacy wlasnie tego to by wskazywalo ze cos w skrzyni rzężoli...


[ wiadomość edytowana przez: chemik333 dnia 2008-04-28 20:05:40 ]
  
 
No to nie fajnie. Ogólnie wychodzi na to, że skrzynia sie ślizga. A więc pewnie szrot. Robiliśmy z fatbotem jakiś tam test. Polegało to na wciśnięciu hamulca i dawaniu gazu na D. Obroty spadły przy 2500. Ponoć dobrze to rokuje. Ale jak to się ma do wcześniejszych diagnoz? W końcu się slizga czy nie ślizga? No i w końcu ten błąd. Co on w końcu oznacza? Chemik pisze to co pisze, a ja znowu coś innego
Jest w wawie lub okolicach jakiś zaufany spec o automatów?
  
 
Zrobiliście test prędkości zatrzymania. Sprawdza się w ten sposób konwertor.


Zrzuciłbym dużą michę i wyregulował taśmę hamulca przed wywaleniem skrzynki.
  
 
Cytat:
2008-04-28 23:24:22, omegolotC30NE pisze:
Zrobiliście test prędkości zatrzymania. Sprawdza się w ten sposób konwertor. Zrzuciłbym dużą michę i wyregulował taśmę hamulca przed wywaleniem skrzynki.



Jak pewnie widzice, moje pojęcie o automatach jest raczej blade. Stad moje pytanie o zaufanego speca w wawie. Dzieki Wam wiem co może w trawie piszczeć, jednak jakiekolwiek naprawy zlecał bym specowi.
  
 
ano jest w Wawie polecany jegomosc:
Pan Marek Pądek ul Jeziorowa (przy Wale Miedzeszyńskim)
tel 22 4256862
  
 
Cytat:
2008-04-28 09:11:41, 7gsi pisze:
poduszki silnika, poduszka skrzyni, amortyzatorki silnika. poduszki - tanie i dobre podróby na aps.net jeśli amortyzatorki to są do załatwienia 2 dobre z nowymi gumami/ tulejkami.



jednym słowem wielki banan mam na ustach już od jakiegoś czasu dzięki 7gsi. Poduchy wymienione "syskie tsy", zero drgań, mogę się rozkoszować jazdą jeszcze na automacie. Poduszki kupiłem w aps. Jak powiedziałem, że potrzebuję do 3.0 24V to stwierdzili, że nie mają. Dopiero po licznych konsultacjach tel. z 7gsi, Senatorem i Ilku wyszło na to, że są takie same jak w 2.6, 3.0 12V i dieslu.
W między czasie padł selektor, tzn. któregoś dnia na stacji silnik nie chciał zagadać i znowu pomógł niezawodny Senator. Wystarczyło wypiąć wtyczkę, włożyć bezpiecznik i po kłopocie. Na razie. Muszę tylko pamiętać o uruchamianu na P lub N, bo w tym momencie kręci na wszystkich biegach
Jeszcze raz dzieki Panowie za pomoc.