Avensis 1.6 VVT-i , 2001 : skrzynia czy sprzęgło

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od kilku miesięcy jeżdżę ciocią Ave 1.6 VVT-i , r.2001.

od początku "specyficznie" wchodziła trójka.
w tej chwili zjawisko przybrało na sile i pojawiają się następujące objawy:

bieg 1. ciężko wchodzi przy szybkich zmianach biegów 1-2 (jak to w mieście bywa) + czasem się blokuje w pozycji 1 i przerzucenie na 2. powoduje zatrzęsienie się czegoś w trzewiach samochodu

bieg 2. b.cieżko zejść na niego z wyższego. czasem kompletnie nie wchodzi. trzeba kilka razy popchnąć dźwignię.
bieg3. wchodzi ciężko z niższego
bieg4. ten hula jak marzenie (jeszcze)
bieg 5. sporadycznie znaczny opór przy wejściu z 4.

każde "zmuszenie" któregokolwiek biegu do wejścia oddzywa się stłumionym ni to chrobotem ni stukiem , ale chyba bardziej w okolicach dżwigni (tak na słuch) .Skrzynia jako taka sama nie rzęzi i nie zgrzyta.

co to może być? mechanik twierdzi że docisk sprzęgła się rozsypał.. nie jestem pewien jednak czy jeśli nie wyłożę ~800pln na wymianę to nie okaże się że nie pomogło i problem nadal istnieje..

jakieś sugestie?


pozdrawiam
  
 
ja bym stawiał na synchronizatory... ale niekoniecznie...

jak mechanik jest przytomny i wie co mówi, to słuchaj się go

pzdr
  
 
ja stawiam na sunchronizatory, u mnie sloneczko bylo skrzywione kompletnie i sie slizgal;o sprzeglo a biegi wchodzily tak samo jak wczesniej...

  
 
jeśli to synchronizatory, ile orientacyjnie to może kosztować : wymiana na nowe, wymiana na używki, wymiana całej skrzyni? co byłoby bardziej sensowne?


pozdrawiam
  
 
Bankowo tarcza sprzęgła i pewnie docisk też. Jednym słowem wymiana całego sprzegła . Pozdro.
  
 
synchronizatory to kszt ok. im mniejsze to tansze to znaczy 1 i 2 big to powyzej stowki jakos moze nawet niecale 200 a 3,4,5 toi ok. 100zł.
koszt zalozenia to nie wiem zalezy od mechanika czy serwisu, ja bym zaplacil ok. 250zł.

Sprzeglo trzeba liczyc ok. 400zł kompl,et no moze 500zł, AISIN albo SACHS
  
 


ale, jeśli to docisk naprawdę się zepsuł, w takim razie efekty z przyblokowaniem wrzucania biegów sa jak najbardziej na miejscu -wciśnięcie pedału sprzęgła nie powoduje odłączenia tarczy od silnika i tym samym nadal działa blokada przejścia na inny bieg, racja?


jak wygląda klasyczna usterka synchronizatorów? czy to aby nie objawia się zgrzytaniem w skrzyni?

pozdrawiam,