Głowica zdjęta. Oceńcie jak to wygląda.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak to widzicie?


Bum...


Zużyte? Dobre?


Normalna jakość odlewu czy tylko u mnie takie?


Od gazu takie zardzewiałe?


Co sądzicie o polerowaniu denek tłoka na silniku?

Dało by rade? Uszczelnił bym szpary miedzy tłokiem a cylindrem.

A zawory polerować na głowicy można? Komore też bym objechał.


O i ktoś mi powiedział że jak się owinie łańcuch na kole rozrządu i będize się dało unieść jakieś ogniwa to znaczy że jest zużyty. Prawda to? U mnie sie da dosyć sporo unieść.

[ wiadomość edytowana przez: janisz dnia 2005-10-13 18:02:22 ]
  
 
janisz ale ci na 2 i 3 cyl oleju napierdzieliło .... zardzewiałe to raczej nie od gazu bo od gazy robi sie taki szarawy nagar ... zczyscisz to spokojnnie mozesz zawory polerowac tak lezace na głowicy (czyscic czyli ) tłoki tez masz ponadpalane jakby przytarta była i nie widze dokładnie ale czy nie masz progów na cylindrach??? no i ten wydmuchany kanał
  
 
wiesz co CI powiem.. ja ostatnio (dokladnie w poniedzialek i wtorek) zmienialem zawór bo mi pękł.. i powiem CI ze lepiej ich nie poleruj bo je tylko osłabisz.. wyczyśc je nożem albo czyms poprostu.. a i wiesz co jak CI brałą olej to zmień uszczelniacze.. i jak zdjemiesz zawory to pewnie zauważysz ze na wierzchu tam po tej niedostępnej stronie zworu jest taka dośćgruba warstwa gąbczastego suchego nagaru ktory utrudnia dolot mieszanki i nie zapomnij dotrzeć zaworów jak sam robisz bo potem CIe czeka niemiłą niespodzianka
  
 
Oczywiscie polerowanie zaworów nic im nie zaszkodzi. Ja mam wszystkie wypolerowane na lustro i dodatkowo ssące mam lekko wklęsłe. Jeśli chodzi o polerowanie denek tłoka, to skoro uda Ci sie uszczelnić otwory i szczeliny to ok, tylko jak to zrobisz? jeśli chodzi o to zdjęcie z jakoscia odlewu, to moze kiedyś pękły pierscienie i to sa dziury od kawałków tych pierscieni? Spolerujesz i bedzie dobrze Sprawdź czy płaska, jak płaska to jest dobra Sprawdźdokładnie w miejscach uszkodzenia uszczelki, moze jest tam jakaśwada głowicy. Korzystając z okazji należałoby wymienic uszczelniacze, sprawdzic szczelnosć zaworów i luzy w prowadnicach. Ewentualne wady usunąć.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Cytat:
2005-10-13 22:32:43, adwokatdiabla pisze:
wiesz co CI powiem.. ja ostatnio (dokladnie w poniedzialek i wtorek) zmienialem zawór bo mi pękł.. i powiem CI ze lepiej ich nie poleruj bo je tylko osłabisz..



yyyyyy raczej wzmocnie stary. Nie wiem czy będe je wyjmować. Nie mam do tego narzędzi.
  
 
Cytat:
2005-10-13 22:56:33, Yanosik pisze:
Jeśli chodzi o polerowanie denek tłoka, to skoro uda Ci sie uszczelnić otwory i szczeliny to ok, tylko jak to zrobisz?



Taśma klejącą


Cytat:
2005-10-13 22:56:33, Yanosik pisze:
jeśli chodzi o to zdjęcie z jakoscia odlewu, to moze kiedyś pękły pierscienie i to sa dziury od kawałków tych pierscieni?



Te dziurki są dosłownie wszędzie. Nie sądziłem że to tak może wyglądac. One są dosyć głębokie więc musiałbym nieźle zjechać.
  
 
Cytat:
2005-10-13 23:11:58, janisz pisze:
Te dziurki są dosłownie wszędzie. Nie sądziłem że to tak może wyglądac. One są dosyć głębokie więc musiałbym nieźle zjechać.


No to ja czegoś takiego nie miałem. Nie wiem co to jest, ale skoro jeździło do dziś, to jeszcze pojeździ

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
a mnie zastanawia tylko czy to co widać na fotkach to wynik TURBO? bo jeśli tak to straszna sprawa a już miałem chęć dorzucić sobie turbine żeby była elementem silnika a nie bagażnika jak do tej pory
  
 
hmmm no niby zrobiłem 500km na turbinie bez filtra powietrza ale nie wiem... A wydmuchana uszczelka to oczywiście że przez turbo.
  
 
zardzewiałe zawory to prawdopodobnie efekt uszkodzenia uszczelki i przedostawania się wody do cylindra(oczyścić i po problemie)gorzej z tą głowicą,te wrzery są beee..to pewnie wynik złego AFR-u przy turbinie i co za tym idzie temperatury spalania.spróbuj ją splanować i dokładnie obejrzyj powierzchnie przylegania,nie może być nic podejrzanego,bo zaraz uszczelkę diabli wezmą i robota od początku.
  
 
Nie sądze żeby zardzewiały po 100km. To nie rdza ale poprostu kamień bo śrubokrętem łatwo zeskrobać. Moze w lpg była woda.
A co do podziurawionych komór to chyba przez to że silnik coś zassał bo zawory ssące też pokaleczone jak patrze przez kanały.
  
 
znaczy rozumie że w oóle nei masz filtra TAK??
jeśli tak to odważny jesteś i to bardzo szczególnie przy turbinie to zupełnie zły pomysł a nawet bardzo zły bo to że ci tam trochę głowice coś porysowało to pikuś bo głowice kupisz za groszę ale że nie szkoda ci turbiny to już podziwiam bo to grosze nie kosztuje , no chyba że masz jakieś dojście do tanich turbin ale podstawą dla tego urządzenia jest filtr albo połamanie łopatek zresztą nie zdziwiłbym się gdyby to one ci pocharatały głowice , zajżyj w turbine czy jeszcze tam są przynajmniej po stronie dolotu.
Co do zaworów i ich koloru to nie masz się czym przejmować jest to rzecz normalna przy LPG zresztą nietylko bo i świece tez się takie robią także tym to się wogule nie przejmój
  
 
Bez filtra przejechałem ok 500km, może mniej. Łopatki są OK bo patrzyłem.
  
 
Polerowanie zaworów jak najbardziej polecam, zawór spolerowany szybciej wymienia ciepło co zwiększa jego odporność na pękanie i inne uszkodzenia. Poza tym mieszanaka łatwiej się zawirowywuje, dokładniej i efektywniej spala. Co do filtra: jazda bez filtra skutkuje bardzo szybkim zużywaniem się pierścieni tłokowych, nie mówiąc juz o kosztownej sprężarce. Radziłbym coś filtrującego tam wymodzić. A co do rozbierania głowicy: spręzyny zaworowe wyjmuje się za pomocą młotka i klucza do świec (takiego z rurki). Do składania potrzeba albo dwóch rozgarniętych ludzi, albo jednego z takim uniwersalnym przyżądem do składania sprężyn dostępnym niemal wszędzie. Jeżeli głowica jst zdjeta to można poświęcić te 3h na dotarcię gniazd i przylgni zaworowych bo to naprawdę dużo daje, tym bardziej że silnik jest doładowany. można to zrobic tak że polerowanie i docieranie przeprowadzić jednocześnie: gdy zawór się dociera można dociskać go do gniazda drobnym papierem ściernym, bardzo ładnie się wtedy poleruje i bardzo szybko. A najważniejsze w tym wszstkim to zdrapać ten syf który się osadza na wewnętrznej części grzybka zaworu, oraz usunąć ewentualne fazy, zgrubienia i inne ruskie pozostałości po procesie technologicznym.
  
 
A taka podziobana głowica to właśnie efekt jazdy bez filtra, bo silnik zaciąga powietrze z różnymi syfami które się właśnie wbijają w głowicę. Kawałki pierścieni to raczej nie są bo w silniku czterosuwoym pierścień pęknięty nie ma się jak dostać ponad tłok no bo którędy? Widać, że na jeden z cylindrów poszła woda bo trochę komora jest wypłukana z nagaru.
  
 
Małe pytanie nie związane z tematem głowicy Janisza. Czy w 1200 jest taka sama głowca jak w 1500????

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Cytat:
2005-10-17 23:04:16, Yanosik pisze:
Małe pytanie nie związane z tematem głowicy Janisza. Czy w 1200 jest taka sama głowca jak w 1500????


Tak z wyglądu i gabarytów to chyba to samo z tym, że głowica od 1200 ma z przodu taką rurke do odpowietrzania skrzyni korbowej
  
 
Cytat:
2005-10-17 23:04:16, Yanosik pisze:
Małe pytanie nie związane z tematem głowicy Janisza. Czy w 1200 jest taka sama głowca jak w 1500????


To zależy o jaka głowicę od 1200 Ci chodzi. Czy ta z pierwszych lat (chyba do 1980 r) czyly pózniejsza. Te pózniejsze są identyczne, te stare od 1200 maja mniejsze komory spalania - sa bardziej dopręzone.
  
 
Dzięki Andrzej. O nową głowicę, z 1991 roku.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Planuję zdjąć głowicę i będę to robił 1 raz.
No i właśnie co cholerka mnie czeka ?
Dodam, że podobno mam wypalony zawór.
Na co zwrócić uwagę przy demontażu, pewnie rozrząd
też wymienię, jak potem go ustawić ?
Jakie części kupnąć zawczasu, jakiej firmy i gdzie.
Może być wysyłka (remoncik rozkładam na całą zimę -
wolny przypływ gotówki). Wiem, że dużo jest na forum
o remoncie głowic i owszem na pewno skorzystam, ale
nie ma jak się do tego zabrać, jakie klucze będą mi
potrzebne, co przy okazji powymieniać ?
Chcę zgromadzić wszystkie części i potem
w 1,2 dni to złożyć.