MotoNews.pl
  

Skrzynie biegów w Toyotach a fe!! mam rację??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie wiem czy ktos mnie poprze ale stwierdzam, ze najsłabszym punktem w toyotach sa ich delikatne skrzynie biegów!!!??!!??
dużo osób na forum na nie narzeka, że się psują, koło zebate się zuzywa, synchronizator pada.
co o tym myslicie?
jak temu zapobiegać?
lac jakis magiczny olej!!!??
  
 
Jeśli katujesz, bądź poprzednik katował, to mogą być takie sytuacje ze skrzynią. Jeszcze się nie spotkałem wśród znajomych, żeby któryś narzekał
  
 
W mojej poprzednicy musieli katować, bo 2-gi i 3-ci bieg się nadwyrężyły.
Z nami Tośka jest już 7 lat (dzisiaj ma urodziny! ) i od tej pory się nie pogarsza.
Lejemy do skrzynki to, co producent zaleca w instrukcji obsługi.
  
 
Cytat:
jak temu zapobiegać? lac jakis magiczny olej!!!??



Po wlaniu jakiegos magicznego oleju (wzglednie dodatku)
dopiero moga sie zaczac klopoty z synchronizatorami.
Bo na ogol te specyfiki zawieraja dodatki zmniejszajace tarcie,
ktore jest synchronizatorom niezbedne do pracy...

Leszek
  
 
babciu ewo!!!
na czym plega nadwyrężenie 2 i 3 biegu w twoim przypadku co sie dzieje?
  
 
Zgrzyta - zwłaszcza przy redukcji.
Trzeba redukować z "przygazówką" (określenie moje), tzn. dodać trochę gazu i dopiero zredukować. Brzmi trochę skomplikowanie, ale można się nauczyć.
Ogólnie - skrzynka jest raczej "zimowa", tzn w niższych temperaturach olej gęstnieje i mniej zgrzyta.
Próbowałam się kiedyś orientować ile by taka naprawa kosztowała i doszłam do wnisku, że przedsięwzięcie jest ekonomicznie nieuzasadnione. Różnie wołali: od 700 pln w jakimś warsztacie no name do 900 pln u Sowiera i 1000 z okładem w ASO. Nie licząc samych synchronizatorów.
Poza tym nie ma gwarancji, że jak się wymieni tylko te dwa synchronizatory, wszystko będzie chodziło, jak w nówce. Przecież reszta skrzynki też się zużyła przez te lata.
No to się poddałam i jeżdżę ze zgrzytami.

[ wiadomość edytowana przez: BabciaEwa dnia 2006-10-03 09:59:38 ]

[ wiadomość edytowana przez: BabciaEwa dnia 2006-10-03 10:00:18 ]
  
 
U mnie biegi chodza jak masło, 2 razy plynniej i jak po maśle w porownaniu do E-11 z przebiegiem 100tys km ale to kwestia jak sadze wyrobienia calego ukladu.
U mnie tez zgrzyta BABCIA ale wystarczy wymienic synchronizatory i ktore wymienie w momencie jak sprzeglo juz padnie bo wszystko na to wskazuje ze dlugo juz nie pojezdzi...

Moj meches daj swoja gwarancje i to naprawde gwarancje na swoja robote.
Coz ceny jakie ci zaspiewali to jakis kosmos.
Ja za sama robocizne wymiany synchronizatorow (pewnie tylko 2,3,4) i sprzegla zapalce 250zł a czesci hm...jeden synchronizator w ASO ok. 100zł (im mniejszy bieg tym drozsze bo wieksze) plus sprzeglo z 400-500zł (ze znizzką.. )

Tak by to wygladalo.
  
 
Cytat:
2006-10-03 09:58:08, BabciaEwa pisze:
Zgrzyta - zwłaszcza przy redukcji. Trzeba redukować z "przygazówką" (określenie moje), tzn. dodać trochę gazu i dopiero zredukować. Brzmi trochę skomplikowanie, ale można się nauczyć. Ogólnie - skrzynka jest raczej "zimowa", tzn w niższych temperaturach olej gęstnieje i mniej zgrzyta. Próbowałam się kiedyś orientować ile by taka naprawa kosztowała i doszłam do wnisku, że przedsięwzięcie jest ekonomicznie nieuzasadnione. Różnie wołali: od 700 pln w jakimś warsztacie no name do 900 pln u Sowiera i 1000 z okładem w ASO. Nie licząc samych synchronizatorów. Poza tym nie ma gwarancji, że jak się wymieni tylko te dwa synchronizatory, wszystko będzie chodziło, jak w nówce. Przecież reszta skrzynki też się zużyła przez te lata. No to się poddałam i jeżdżę ze zgrzytami. [ wiadomość edytowana przez: BabciaEwa dnia 2006-10-03 09:59:38 ] [ wiadomość edytowana przez: BabciaEwa dnia 2006-10-03 10:00:18 ]



jak wymienisz synchro to będzie ok. u mnie jedynie przy wkładaniu 1 czasem ma pewne opory, ale zgrzytanie 2 i 3 ustało...

nikt Camry nie musiał katować - wystarczy ze jeździła ( tak jak moja ) 150kkm po mieście... i wystarczy...

za wymianą synchro zapłaciłem jakieś śmieszne pieniądze, ale może dlatego że od razu robiłem sprzęgło, olej w skrzyni i uszczelniacz wału...

pzdr
pzdr
  
 
a gdzie ty sie Crom naprawiasz, że tak tanio wychodzi.
Ja jeżdzę do Sowiera.
Ale słyszałem ze serwis "Rączki" jest tez oki ale nie znam adresu.
  
 
Cytat:
2006-10-07 13:48:47, cesar pisze:
Ale słyszałem ze serwis "Rączki" jest tez oki ale nie znam adresu.


Rączka ? To oni jeszcze żyją ????????????
Myślałam, że się zlikwidowali parę lat temu...
  
 
ja miałem malutkie problemy z 3 ale po zmianie oleju przeszło i było idealnie
  
 
U mnie w cari 1.6 , zgrzytala trojka, dwojka czasem ciezej wchodzila, 5 tez czasem zgrzytala. Zmiana oleju na Dexron III nie pomogla.
  
 
U mnie też biegi chodzą bardzo płynnie więc się trochę dziwię temu co tu czytam. W porównaniu z Golfem II ...ooo rety nie ma porównania... W E9 wskakują jeszcze lepiej niż w E8. Jedynie czasem muszę dwa razy wrzucać wsteczny bo chyba nie jest synchronizowany
  
 
Miałem delikatny problem przy redukcji na "trójkę", nie zawsze idealnie włączał się bieg, po zmianie oleju w skrzyni na Mobil - Mobilube 1 SHC full synthetic (SAE 75W-90) minęło jak ręką odjął Innych doświadczeń ze skrzynią nie mam, mogę jedynie polecić Mobila, Pozdrawiam,
P.S.
A w sklepie mówili mi, że do "starego" samochodu nie opłaca się syntetycznego oleju lać, bo za drogo wychodzi.... Może za drogo, ale chyba taniej niż nową skrzynię kupować, co? To by dopiero było....
  
 
w mojej E9 biegi chodzą wyśmienicie , tylko wsteka czasem nie wskoczy do końca ,a tak to jeszcze nie jeżdziłem innym samochodem któremu skrzynia pracowała by tak płynnie...

pozdro6set
  
 
Cytat:

P.S.
A w sklepie mówili mi, że do "starego" samochodu nie opłaca się syntetycznego oleju lać, bo za drogo wychodzi.... Może za drogo, ale chyba taniej niż nową skrzynię kupować, co? To by dopiero było....
Cytat:



No tak ale jesli chodzi o olej do silnika a nie do skrzyni. W skrzyni i tak jest syntetyk. , no w mojej był i zalalem też syntetykiem podczas wymiany.
  
 
Cytat:
2006-10-15 23:47:40, marty06 pisze:
... po zmianie oleju w skrzyni na Mobil - Mobilube 1 SHC full synthetic (SAE 75W-90) minęło jak ręką odjął I



sa 2 rodzaje tego oleju jakie ty masz dokladnie oznaczenie takie jak napisales ?