Czy to normalne że tylko do 3 tyś obr/min przyspiesza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
drodzy Koledzy i Klubowicze mam pytanie bo niewiem czy to normalny objaw że do 3 tyś/obr ładnie i szybko przyspiesza a powyżej to już nie, nibywchodzi na obroty wyższe ale wolniej ale przyrost prędkości już nie wzrasta.
chodzi mi oto czyte silniki w całym zakresie pracy przyspieszają
espero 1.8 sama benzyna
  
 
zalezy na jakim biegu
na 5 osiagnie 5000 ale po długim rozbiegu
ogólnie to te jak i inne silniki w całym zakresie pracy przyspieszaja
  
 
Cytat:
2009-10-14 02:52:01, pawel12356 pisze:
ogólnie to te jak i inne silniki w całym zakresie pracy przyspieszaja


te same mam obiekcje.
2.0 benzynka ... bez zmian
Nie zauważyłem u Siebie jakiejś "dziury" w przyspieszaniu i nawet bym sugerował ze to własnie od ok 3tys przy prawie pełnym gazie, 3 biegu jest największy OGIEŃ! bynajmnieju tak jest u Mnie !
W sumie moment zaczyna sięod 2600-2800...obr.
  
 
max moment obr. w 1.5 wystepuje od 3600 do 4800 czyli do obr. mocy max. więc jeśli to 1.5 to właśnie od srednich powinien dobrze się rozpędzać.
Nieźle odczuwa się to podczas jazdy autostradowej
  
 
mam podobnie jak pisze franko25
ciekawi mnie jedno czy dało by sie to w jakiś sposób zmienić
np wywalić katalizator, założyć niższe gumy albo coś innego do zaproponowania
  
 
Cytat:
2009-10-14 08:49:41, taxii pisze:
mam podobnie jak pisze franko25 ciekawi mnie jedno czy dało by sie to w jakiś sposób zmienić np wywalić katalizator, założyć niższe gumy albo coś innego do zaproponowania



charakterystyki silnika bez wiedzy i zainwestowania pieniedzy nie zmienisz
najprostrzy sposób na duze przyrosty mocy i momentu to wymiana silnika na mocniejszy lub/i turbosprezarka--ale..czytaj wyzej
wszystko inne da ci troche zabawy i pochłonie tez troche pieniedzy a przyrosty benda symboliczne
  
 
Przeżywacie... ja w złomgunie dopiero tak powyżej 4 tys. mam pałer. I nie jest to nic nienormalnego, bo max.moment obrotowy mam przy 5,5 tys.
  
 
wynika to z ogólnej charakterystyli silnika wielozaworowego
ciagnie on lepiej od silnika 2 zaworowego w całym zakresie z tym ze w wielozaworówkach ta zmiana na + jest najbardziej widoczna własnie na wysokich obrotach-lepsze napełnianie-
i tyle
  
 
Cytat:
2009-10-13 23:57:14, taxii pisze:
drodzy Koledzy i Klubowicze mam pytanie bo niewiem czy to normalny objaw że do 3 tyś/obr ładnie i szybko przyspiesza a powyżej to już nie, nibywchodzi na obroty wyższe ale wolniej ale przyrost prędkości już nie wzrasta. chodzi mi oto czyte silniki w całym zakresie pracy przyspieszają espero 1.8 sama benzyna



odpowiadając koledze - tak, jeśli masz dizla lub nie, jeśli masz benzynę

a odpowiadając poważnie i serio - nie jest to normalne.
  
 
na ogół koledzy z silnikiem 1,8 na w jakim przedziale obr silnika śmigacie najczęściej
  
 
Cytat:
2009-10-15 17:11:26, taxii pisze:
na ogół koledzy z silnikiem 1,8 na w jakim przedziale obr silnika śmigacie najczęściej


ze moj zblizony do 1.8 to odpowiem

od 800 do 3000,3200 obr/min ale przewaznie wskazówka pozostaje miedzy 2,3 tys. tak pośrodku.

Ilekroć udaje Mi sie wyskoczyć na jakiś dłuzszy kawałek prostej szybkiego ruchu odrazu pędzę go do 3,5 4000.
  
 
Przy spokojnej jeździe 1500-3000, jak mi się śpieszy to od 3 do 5 tyś, ale wtedy i gaz z baku pośpiesznie ucieka do atmosfery
  
 
czy możliwe że sprzegło się ślizga spokojne ruszanie nic sie nie dzieje a przy przyspieszaniu gwałtownym trochę przyspieszy i dalej wchodzi na obroty i nie ciągnie
  
 
sprawdź sprzęgło- to są objawy ślizgającego się sprzęgła, przy sprawnym sprzęgle nie ma możliwości , aby auto/jakiekolwiek/ nie przyspieszało przy wzroście obrotów silnika.
  
 
Cytat:
2009-10-13 23:57:14, taxii pisze:
do 3 tyś/obr ładnie i szybko przyspiesza a powyżej to już nie



Proponuję sprawdzić tylny tłumik.
Miałem tak po zakupie auta, większe przyspieszenie było po zmianie biegu na wyższy bo... obroty spadały...
Tylny tłumik był zapchany, po zdjęciu, w czasie trzęsienia nim, coś w środku latało, jego osobiste bebechy...