MotoNews.pl
6 Kierunkowskazy i problemy (32617/5) - NT
  

Kierunkowskazy i problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jezeli sie powtarzam to przepraszam ale przeszukalem wyszukiwarka forum i nie znalazlem podobnego tematu

Otoz sprawa wyglada tak. W moim Poldziu 1994 zauwazam od dluzszego czasu problem z kierunkowskazem - prawym.
Otoz lewy swieci bez zarzutu. Natomiast prawy raz dziala poprawnie a raz przyspiesza tak jak to ma miejsce przy spalonej zarowce. Zarowki sprawdzilem - wszytsko ok. Najgorsze jest to ze on raz dziala poprawnie a raz wariuje. Zauwazylem tez np. ze poprawnie pracuje w momencie kiedy silnik jest wylaczony. Podczas jazdy zachowuje sie roznie. Czy ktos mial podobny problem i co bylo przyczyna ?

Pozdrawiam
  
 
Ojciec maiał podobny przypadek w swoim Polonezie z 95r. Kirunkowskazy przyspieszły jak zapalały się światła stopu. Niestety nie mam pojecia co było tego przyczyną.
  
 
Na początek sprawdź styki przy żarówkach
  
 
Cytat:
2003-12-05 12:42:52, Toma pisze:
Ojciec maiał podobny przypadek w swoim Polonezie z 95r. Kirunkowskazy przyspieszły jak zapalały się światła stopu. Niestety nie mam pojecia co było tego przyczyną.


Mam to samo. Kiedys robil takie numery w deszcz teraz caly czas nawet bez wciskania hamulca
  
 
o musze sprawdzic to z tym swiatlem stopu. no ale i tak dziwne ze zachowuje sie tak tylko jedna strona.
  
 
u kumpla w caro 95 to samo. Prawy przyspiesza a lewy działa bez zarzutu. Wszystkie połączenia z masa sprawdziliśmy dalej swiruje. Może problem tkwi w przerywaczu elektronicznym kierunków
  
 
hm moze i tak. tylko czy on jest w takiej obudowie jak przekaznik w skrzynce ? cos mi sie wydaje ze jest zespolony z kompuiterem sterujacym np. wycieraczkami itd. ?
  
 
jest w podobnej obudowie jak przekaźnik w skrzynce. Myślę ze w Twoim modelu bedzie jeszcze za tablica wskaźników
  
 
acha - no to moze kurcze sproboje go wymienic !
tylko ciekawe ile takie badziewie kosztuje i czy to pomoze.

no i drugie pytanie moze tez macie taki problem. ostatnio szfankuje mi chyba przekaznik od szyby tylnej bo czasem szyba nie cche sie wlaczyc i musze puknac w skrzynke, a czasami slysze takie trk trk w puszcze . tez wymienic ?
  
 
To trk to prawdopodobnie pochodzi od przekażnika który próbuje się załączyć i z niewiadomych przyczyn nie może. Zanim kupisz nowy to wyciąg stary i przeczyśc styki
  
 
ok dzieki - zobacze go dzisiaj w domu. Wydaje mi sie ze to ten wlasnie od szyby no bo czasami mam problemy z jej wlaczeniem.
  
 
Witam
Miałem to samo (gdy wciskałem stop kierunkowskaz strasznie przyspieszał). Problem tkwił w złej masie w tylnych lampach. Podłączyłem dodatkowe masy i problem zniknął.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-12-05 12:46:11, road_runner pisze:
Cytat:
2003-12-05 12:42:52, Toma pisze:
Ojciec maiał podobny przypadek w swoim Polonezie z 95r. Kirunkowskazy przyspieszły jak zapalały się światła stopu. Niestety nie mam pojecia co było tego przyczyną.


Mam to samo. Kiedys robil takie numery w deszcz teraz caly czas nawet bez wciskania hamulca



Sprawdcie mase.......
W dfie miałem to samo -dałem nowe kabelki do masy (na kazda zarówke) i jak reka odjał.....
  
 
Ja miałem to samo w tyle że z lewym...
Przyczyna: w kostce łączącej wiązkę przewodów (znajduje się ona na wysokości lewego kolana kierowcy - w tak opisany sposób najłatwiej zlokalizować ) była luźna męska łączówka (latała sobie aż w końcu wypadła)...
I kierunek sobie migał jak chciał raz szybciej raz wolniej - jest to chyba usterka posiadająca jeden z wyższych współczynników wku****nia czyli WW
  
 
hm no to moze byc rzeczywiscie problem. Kurcze tylko znalezc to jest nieciekawie - bo skrzynka cala nie wychodzi, a nie mam garaz zeby sie pod nia polozyc :l-(
  
 
W moim poldku 1,6 GSI +, jak jest wigloć to kieruknowskazy migają bardzo szybko.Jak juet sucho tzn nie pada, to jest ok.Światła awaryjne chodzą ok, a migacze i lewy i prawy szaleją!
  
 
Ja znowu mam odwrotny problem jak wciskam hamulec to kierunkowskaz zmienia częstotliwość na bardzo rzadką. Wymieniłem przerywacz kierunków na nowy i nic. Aha chyba że wcisnę lżej pedał hamulca to działa normalnie w miarę.
Co może być tego powodem?
  
 
Cytat:
2006-10-31 16:57:53, zac84 pisze:
Ja znowu mam odwrotny problem jak wciskam hamulec to kierunkowskaz zmienia częstotliwość na bardzo rzadką. Wymieniłem przerywacz kierunków na nowy i nic. Aha chyba że wcisnę lżej pedał hamulca to działa normalnie w miarę. Co może być tego powodem?


Wiekowa instalacja elektryczna.
Plus zasilający przerywacz kierunkowskazów zasila wcześniej chyba z 10 innych odbiorników na drodze ze skrzynki bezpieczników. Z czasem połaczenia sniedzieją, opór rośnie i efekt taki jak opisujesz.
Ja sobie poradziłem z tym problemem poprzez poprowadzenie dodatkowego kabelka (+) prosto ze skrzynki bezpieczników do przerywacza. Podobnie acz znaczniej dokładniej (lutowanie konektorów) rozwiązał problem Jacekes.
U mnie obajw byl taki, że gdy właczony był stop i kierunkowskaz niemiłosiernie grzały się kable na wyjściu ze skrzynki bezpieczników - bodajże wyjście 3 od końca. Warto pomacać aby się upewnić gdzie są największe "straty" prądowe. Dołożenie przewodu załatwiło sprawę skutecznie - nic się nie grzeje i nie przygasa.