MotoNews.pl
  

Przekładka silnika 1,5 -> 2.0 gdzie na slasku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

mam taki problem, znajomy chce oddac mi silnik 2.0 wraz ze skrzynia, jaki jest koszt przelozenia silnika? jaki jest koszt zrobienia remontu takiego silnika? czy mozecie polecic jakis warsztat na slasku( okolice Gliwic ) zajmujacy sie przekladkami? czy mój mos w duzym facie to wytrzyma? kolejna sprawa opłacalnosci, jakies pol roku temu robilem kapitalke silnika 1,5 l mialem zrobiony caly blok( wszystko) , za ile moge sprzedac taki silnik ma przejechane 9 000 km? czy instalacja gazowa bedzie pasowac z 1,5 do 2.0?jakie trzeba zalatwc formalnosci? zakladam ze niebede mial nic prócz umowy kupna sprzedazy( silnik stoi juz kilka lat w garazu- czy bedzie cos jeszcze z niego?)

z góry dziekuje za odpowiedzi
ps ewentualnie za ile moge sprzedac taki silnik 2.0?
pozdrawiam Nowak Łukasz
  
 
o remont 2,0 popytaj w warsztatach.A co do przekladki,na pewno bedziesz bardziej zadowolony niz z 1,5.
O problemach z przekladka mozesz poczytac na tej stronie ,jak rowniez na stronie SerU ,ktorej adresu niestety nie pamietam.
  
 
koszty remontu- coz, moge Ci napisac ile kosztuja poszczegolne czesci (ceny z wakacji ubieglego roku)

panewki korbowodowe- 40 zl
panewki glowne - 60 zl
pierscienie- 120 zl
uszcelka pod glowice 40 zl
uszcelka pod miske 10 zl
uszczelki pod obudowy walkow - 7zl sztuka (sa dwie)
komplet uszczelek na blok z uszczelak pod glowice- 90 zl
pasek rozrzadu- okolo 40 zl

Tloki- rzecz trudno dostepna. Jak Ci sie uda tanio kupic nadwymiarowe, to oszcedzisz na tulejowaniu. Powiem tylko tyle, ze ejden nominalny (bo nadwymiarow sklep nie ma...) kosztuje w szczecinie 200 zl (ale ze sworzniem, zabezpieczeniami i pierscieniami. Tulejowanie okolo 600 zl (wraz z honowaniem).

jedna plytka do regulacji zaworow - 6 zl.

do tego moze Ci dosc koniecznosc szlifu walu (okolo 100zl), regeneracja walkow rozrzadu, wymiana napinacza paska rozrzadu (okolo 80 zl), renmont glowicy (tu jest maly problem, bo nie na kazdej szlifierce do plaszczyzn/frezarce da sie ta glowice zamocowac aby ja splanowac). Za ustawienie zaworow mechanicy wolaja okolo 130- 150 zl. Ale zanim kupisz silnik przyjrzyj sie dokladnie numerom- na stronie fiat-furious.prv.pl jest opisane na co zwracac uwage (sporo tych silnikow ma przebijane numery).

Pozdrawiam
  
 
osobiście radzę lepiej zgłosić się do SMP team. Będziesz miał zrobione wszystko tak jak trzeba, bo chłopaki znają się na tym troszkę i dla nich to nie pierwszyzna. Jedyny problem to to że mysiałbyś się pofatygować na Dolny Sląsk, ale warto.
  
 
mam jeszcze takie pytanko, jak wyglada kultura pracy takiego silnika 2.0 czy ma ladniejszy-cichszy dzwiek niz 1,5? a i moze ktos wie jak sie zachowuje zwykly most z DF z silnikiem 2.0?
pozdrawiam Nowak Ł.
  
 
Popieram zdanie kolegi Bardos (thx)

Do rzeczy. Podam Ci ceny, jakie są we Wrocku:
ceny panewek i pierścieni są takie jak podał Kosa
komplet uszczelek na cały silnik kosztuje 140 zeta - tam są wszyskie uszczelki i simmeringi - nawet takie cudo jak uszczelka pod aparat zaplonowy,
pasek tez kosztuje 40 zeta,
podobnie sprawa wyglada z tłokami, z tym, że tulejowanie we Wrocku kosztuje 500 zeta, za to szlif wału 150,
cena jednej płytki regulacyjnej to 3 złote - lepiej od razu przygotować się na komplet,
co do regeneracji wałków rozrządu, to się nie wypowiadam, bo jeszcze nie było takiej potrzeby. Jedyny znany nam gość we Wrocku ma raczej niepochlebną opinię, ale jeśli zajdzie taka potrzeba, to wałki zrobimy,
jeśli chodzi o remont głowicy, to mam zaufanego specjalistę za planowanie bierze 60 zeta. Jeśli dodatkowo zdecydujesz się na szersze zawory ssące, to koszt przeróbki podskoczy do ok 200 zeta (trzeba rozwiercić lub wymienic gniazda zaworowe, wyfrezować na nowo i dotrzec z nowymi zaworami).
Zawory ustawimy Ci w trakcie remotu silnika. Na zdjętej głowicy zajmuje nam to ok 3 godzin bez specjalnego pośpiechu.

Jeśli chodzi o sprawy papierkowe, to będziesz jeszcze potrzebował dowodu rejestracyjnego z numerem tego silnika lub zaświadczenia z wydziału komunikacji potwierdzajacego pochodzenie silnika. Jesli ten silnik był po raz ostatni zarejestrowany na twojego znajomego, to wystarczy Ci to zaswiadczenie (względnie dowód) i umowa miedzy Toba a znajomym. Jeśli jednak silnik ten był zarejestrowany na kogoś innego, to musisz mieć komplet umów aż do tej osoby, która jako ostatnia miała zarejestrowany ten silnik w swoim aucie. Z doświadczenia wiem, że zdobycie tego papierka jest nieraz czaso, nerwo i kasochłonne, więc uzbrój się w cierpliwość.

Kultura pracy 2.0 jest nieporównywalna z 1.5. Wlaśnie od miesiąca bujam się swoim poldkiem po swapie z 1.5. 2.0 jest o wiele cichszy, i ciągnie z niskich obrotów nawet na polonezowskim gaźniku (gdzie ta dziura w obrotach?? u mnie przynajmniej nie jest tak odczuwalna). Most mam taki, jak w DF (przełożenie 4.1) i jak na razie jeszcze żyje Co prawda ja swój egzemplarz jeszcze oszczędzam, ale myślę, że przy cywilnej jeździe spokojnie wytrzyma.

Z Knurowa nie jest tak daleko do Wrocka, ale jest jeden warunek: Jeśli zdecydujesz się zostawić auto u nas (w SMP), to przekładka będzie trwała tydzień. Dodatkowo remont silnika w zależności od stanu i zakresu prac 1-2 tygodnie. Ceny robocizny są do uzgodnienia. Z ostatniego Twojego postu wnioskuję, że dawcą będzie DF, dlatego po ostatnich (cięęężżżkich) doświadczeniach postuluję takie terminy - po prostu może się okazać, że śruby w podwoziu zamiast się odkręcać-będą się urywać, a wtedy.... no coż, jeśli jesteś ciekawy, to odsyłam Cie do relacji z przeszczepu silnika w fiacie Lecha.

A oto adresy:
Strona z relacja (Lechu) wraz ze zdjęciami jego i mojej przekładki:

http://2fast4u.w.interia.pl/lechu/lechu.htm

Adres do strony o Squadak2k kolegi SerU podam poźniej, bo coś nie mogę znaleźć.

  
 
Cytat:
2003-05-30 00:05:08, Piotrek389 pisze:
... no coż, jeśli jesteś ciekawy, to odsyłam Cie do relacji z przeszczepu silnika w fiacie Lecha.


ja tylko dodam że ta sama relacja jest na naszej stronie w dziale - Nasze Relacje
  
 
A adres do mojej strony to : http://squadak.glt.pl
  
 
Seru u Ciebie na stronce są zdjęcia, jak ciągliście poldkiem (chyba poldkiem Dampa jak się nie mylę) Borewicza czerwonego z 2.0 na lawecie. Gliniarze Was się nie doczepili? Przeciez w sumie ciągnięte było więcej niz waga poldka.
  
 
witam, chyba jednak niebde przekladal tego silnika, zaduzo problemow i koszta, (, ale jak bede mial silnik umnie to pewno bede go sprzedawal, silnik jest wraz ze skrzynia i osprzetem, niestety niemam papierow(, ile moge dostac za taki silniczek?
pozdrawiam Nowak Ł.
  
 
Patryk: Ten czerwony borewicz był mój, a holował go rzeczywiście Damp. Pod maską było 1.8, które teraz napędza bolida Lecha Nikt się nie przypieprzył, bo jechaliśmy tzw kanałami

nowak_lukas: Bez papierów i w niewiadomym stanie moge dać za niego 200-300 zeta. Za skrzynię 150 zeta.
  
 
A nie lepiej poszukać egzemplarza "przejściówki" z odzysku z policji auto w wersji z silnikiem 2.0 sierry i ze skrzynia od tego auta. Całkiem fajny zestwa, jeździłem takim. Tylko wał można ukręcić.