SAMARA BASTKA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. nowy na forum jestem i potraktujcie mnie ulgowo. chce sie dowiedziec cos o samarze bastka a mianowicie o rozwiercie na 1,4 CZYTALEM JUZ TO CZYTALEM ale chce sie dowiedziec od was czy napawde jest lepszy od 1,3 a moze nawet od 1,5 ? czy nie , moze chce ja on sprzedac to ja kupie
  
 
jakich konkretnie informacji potrzebujesz?
ile konkretnie masz gotówki?
co jesteś w stanie zrobić sam?
wiesz cokolwiek o mechanice?
  
 
tzn chce wiedziec czy 1,3 jest gorszy od 1,4 chodzi mi o przyspieszenie , o moc , ile 1,4 mial badz ma koni , chce kupic ta samare bastka jesli chce ja sprzedac , on ja teraz ma na turbinie ?
  
 
Cytat:
2006-10-25 15:08:18, SAMAR pisze:
tzn chce wiedziec czy 1,3 jest gorszy od 1,4 chodzi mi o przyspieszenie , o moc , ile 1,4 mial badz ma koni , chce kupic ta samare bastka jesli chce ja sprzedac , on ja teraz ma na turbinie ?

fajnie ze chcesz.. kwestia tylko czy ci sprzeda...

koni ma ..wiecej niz normalnie, przyspieszenie także lepsze...

kto to sprawdzał...
  
 
a teraz ma turbine ? ile z ta turbina ma KM ? mozesz mi powiedziec jak tanim kosztem polepszyc osiagi w samarce 1,3 ?
  
 
Z tego co mi wiadomo to turbinę ma w silniku 1,5.
  
 
Cytat:
2006-10-25 19:17:31, SAMAR pisze:
a teraz ma turbine ? ile z ta turbina ma KM ? mozesz mi powiedziec jak tanim kosztem polepszyc osiagi w samarce 1,3 ?



tanim kosztem to nic nie zrobisz.
najtaniej to wybebeszyc cale auto zostawic fotel i kiere i auto bedzie szybsze
mozesz poszukac silnika 1.5 z samarki jak tanio kupisz to sie oplaci.
z 1.3 mozna osiagnac ponad 90 km (kiedys wrzucilem linka do artykulu z wrc) z 1.5 pewnie tez mozna z tym ze w serii masz juz wiecej.
ale kazdy tuning jest kosztowny jak nie robisz samemu.
obrobka glowicy, walek, wydech itd itp i koszty rosna niestety.

tak w ogole w jakim stanie masz swoj silnik? lpg czy noPb? sprawdzales kompresje?

  
 
witam. mam na beznyne , a kompresji nie sprawdzalem , a bastek ma ta samare ,15 na turbinie jeszcze ? jakie ona ma osiagi ?
  
 
bo wiesz mozesz sie zabierac za tuning a w sumie nie wiesz w jakim stanie masz silnik. najpierw trzeba go doprowadzic do serii ( o ile jest to konieczne a przewaznie bywa to konieczne) a pozniej sie bawic (drogo !!)

osiagow samarki bastka nie znam ale z tego co pamietam to mial ponad 120km i ponad 180nm ale to pewnie starsze dane.
tak czy siam przy masie auta ~920 kg daje osiagi ponizej 9 sek? nie wiem zgaduje.
jesli chcesz miec szybkie auto to... sie do samarki nie przywiazuj odkladaj kaske i kupisz cos szybszego. bo z samarki rakiety tanio nie zrobisz. a byle jaki tuning czy to turbo czy to n/a to grube koszty.
  
 
A MOZE ON CHCE JA SPRZEDAC ? JA CHETNIE KUPIE . ZNASZ GO OSOBISCIE ?
  
 
Ja znam tego czlowieka osobiscie.Jezdzilem ta samara i wczesniej i pozniej - jako pasazer.
Auto zapieprza jak glupie. Koni ma 125 zmierzone na podwoziowej.(turbo) Wczesniej nie wiem ile bylo - mial jakies pomiary z cewki.
Nie polecam rozwiertu bo uzywa sie tlokow plaskich = wzrasta niemilosiernie stopien sprezania i 98oktan to za malo(co innego gaz)

Najtaniej i najlepiej jest wstawic turbo.
Wiecej tu :
Samara Turbo Bastek

p.s Auto mialo wyjechac z wlascicielem do angli - mysle ze wyjechalo
  
 
a macie do niego jakies namiary ? gg albo telefon komorkowy lub domowy , prosze podajcie , chce sie go osobiscie zapytac czy sprzeda to auto
  
 
ja zamierzam mieć 120 koni bez turbo...
  
 
powtorze sie
http://img420.imageshack.us/my.php?image=1po1.jpg
http://img233.imageshack.us/my.php?image=2wn1.jpg
  
 
Cytat:
2006-10-26 18:46:32, Góral pisze:
ja zamierzam mieć 120 koni bez turbo...



JAK ZAMIERZASZ TO ZROBIC ?
  
 
Goral - pewnie ze sie da, nawet i 180 koni wycisnac - patrz real vfts. Z tym ze koszt jaki pojdzie oraz komfort pozostawia wiele do zyczenia. No chyba ze ktos sie nie liczy z komfortem jazdy i ma duzo pieniedzy.
Mowiac komfort a raczej jego brak, mam na mysli wolne obroty powyzej 1500, gdzie chwilowy postoj wiaze sie z super wysoka temperatura silnika. Samochod bedzie sie poruszal od 3 tysiecy obr do 7
a zreszta co ja tu bede pisal.
Ja swoje przeszedlem z autem, i twierdze ze najlepsze rozwiazanie i najtansze jest turbo. A juz najlepiej fiat/lancia 2.0 turbo.
Choc i bez turbo 500 koni wyciskaja z takiego motoru, a z turbina potencjaly okolo 1000. Z tym ze komfort.
Aha i jeszcze jedna rzecz - auto na turbinie bez ciskania nie kopci ile widzi, co w przypadku zwyklego silnika ma sie nijak - czy cisniesz czy nie zlopie podobnie.

A dla kolegi co zamierza tuningowac samare - to napisze krotko:
Doprezyc(planowanie glowicy bloku, garbate tloki)
Powiekszyc pojemnosc.
Walek sportowy, odchudzane korbowody i zamach.
Kanaly w glowicy wieksze, wieksze zawory, duza srednica wydechu najlepiej od glowicy odrazu rurowy.
Gardziel na kazdy cylinder(albo gaznik, albo wtrysk)

I ma sie praktycznie to samo co z turbina, ktora "trzeba przyspawac" do wydechu, oraz gaznik najlepiej od turbo i najprosciej.Uszczelka metalowa, albo z diesla, intercooler i dziekuje
Mniej dlubaniny.
Nawet motoru nie trzeba wyciagac
  
 
Krzychu, dlatego z Kolibrem nie robimy 180 koni a jedynie 120.
to jest ten słynny projekt super 1600, który Koliber ma w podpisie...
  
 
Cytat:
2006-10-27 14:42:02, Góral pisze:
Krzychu, dlatego z Kolibrem nie robimy 180 koni a jedynie 120. to jest ten słynny projekt super 1600, który Koliber ma w podpisie...

a gdzie ten słynny 2101 super 1600?
  
 
nie było nigdy mowy o 1600 w żigulaku.
miało być 150 koni, al eKOlibrowi stado uciekło...
  
 
Cytat:
2006-10-27 14:22:44, Krzysztof-Fleszer pisze:
Goral - pewnie ze sie da, nawet i 180 koni wycisnac - patrz real vfts. Z tym ze koszt jaki pojdzie oraz komfort pozostawia wiele do zyczenia. No chyba ze ktos sie nie liczy z komfortem jazdy i ma duzo pieniedzy. Mowiac komfort a raczej jego brak, mam na mysli wolne obroty powyzej 1500, gdzie chwilowy postoj wiaze sie z super wysoka temperatura silnika. Samochod bedzie sie poruszal od 3 tysiecy obr do 7 a zreszta co ja tu bede pisal. Ja swoje przeszedlem z autem, i twierdze ze najlepsze rozwiazanie i najtansze jest turbo. A juz najlepiej fiat/lancia 2.0 turbo. Choc i bez turbo 500 koni wyciskaja z takiego motoru, a z turbina potencjaly okolo 1000. Z tym ze komfort. Aha i jeszcze jedna rzecz - auto na turbinie bez ciskania nie kopci ile widzi, co w przypadku zwyklego silnika ma sie nijak - czy cisniesz czy nie zlopie podobnie. A dla kolegi co zamierza tuningowac samare - to napisze krotko: Doprezyc(planowanie glowicy bloku, garbate tloki) Powiekszyc pojemnosc. Walek sportowy, odchudzane korbowody i zamach. Kanaly w glowicy wieksze, wieksze zawory, duza srednica wydechu najlepiej od glowicy odrazu rurowy. Gardziel na kazdy cylinder(albo gaznik, albo wtrysk) I ma sie praktycznie to samo co z turbina, ktora "trzeba przyspawac" do wydechu, oraz gaznik najlepiej od turbo i najprosciej.Uszczelka metalowa, albo z diesla, intercooler i dziekuje Mniej dlubaniny. Nawet motoru nie trzeba wyciagac



DUZO JEST ROBOTY Z TYM ?