MotoNews.pl
  

Jak powinien pracowac silnik M30B35- dylemat po wypadku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jak powinien pracowac ten silniczek?
Mój pracował troche nierówno (obroty nie falowały ale słychac było wyraznie nierówna prace) i w okolicach 3000 obrotów mial gwłatowny przeskok na 3500. Ciagnał wg. mnie bardzo dobrze (nie wiem jak powinien jechac ten silnik w stanie idealnym wiec jest to moje subiektywne odczucie). Przy zapalaniu zimnego silnika mijała chwila zanim złapał cisnienie oleju (jakies 5 sekund). Po dodani gazu, a w zasadzie musinieciu pedlu gazu na biegu jałowym (nie wazna temperatura silnika) silnik dopiero po jakims czasie załapywał (wchodził na obroty jakby z opóźnieniem)
Na co wskazuja te objawy?

W zwiazku z wypadkiem i rozwaleniem (bo to chyba tylko micha) miski olejowej i krótkim przejazdem bez cisnienia oleju zastanawiam sie:
1. Czy jesli cos sie zatarło to czy opłaca sie go remontowac?
2. Czy jesli nic sie nie stało to czy opłaca sie go jakos podregulowac/odnowic?
3. Jesli byłby przytarty i nie opłacałyby sie go remontowac to może lepiej było by sciagnac z niemiec jakas M50B25 i przełozyc wszystko co potrzebne?
4. To samo co wyzej tylko M30B35?

Jak wyglada porównanie tych dwóch silników (M50B25 i M30B35)?
Który wiecej zniesie?
Czy różnica w osiągach jest znaczna?
Który ma przyjemniejsza charakterystyke?
Który ma lepsza reakcje na dodanie gazu?

Czy mozna jakims tanszym kosztem (sportowy wałek od Świątka, chip) zrównac osiągi M50B25 i M30B35?