MotoNews.pl
  

Układ chłodzenia 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam następujący problem:
Przed wymianą pompy wodnej chcąc spuścić płyn z bloku silnika, odkręcając śrubkę spustową z otworu nie uleciała nawet kropla płynu. Po wymianie pompy wodnej i zalaniu od nowa płynem z w/w otowru nadal nic nie wypływa. Co może być przyczyną ?? Co najlepiej zrobić w takim wypadku ?? Czy może być to wina termostatu ?? Kolejne pytanie, to dlaczego moja chłodnica nie ma korka spustowego ?? Czyżbym miał jakiś egzemplarz wyjątkowy hehe
  
 
Cytat:
2006-11-04 21:52:07, MarTin_ pisze:
Mam następujący problem: Przed wymianą pompy wodnej chcąc spuścić płyn z bloku silnika, odkręcając śrubkę spustową z otworu nie uleciała nawet kropla płynu. Po wymianie pompy wodnej i zalaniu od nowa płynem z w/w otowru nadal nic nie wypływa. Co może być przyczyną ?? Co najlepiej zrobić w takim wypadku ?? Czy może być to wina termostatu ?? Kolejne pytanie, to dlaczego moja chłodnica nie ma korka spustowego ?? Czyżbym miał jakiś egzemplarz wyjątkowy hehe


Ad1. Sprawdź czy otwór jest drożny, być może autko jeździło na wodzie i otwór zaszedł kamieniem.
Ad2. Ja w swojej 07 też nie mam korka spustowego w chłodnicy, i z tego co zauważyłem w wielu ładach nie ma owego korka spustowego.
  
 
Dzieki Arii za szybką odp. Dzisiaj właśnie przeczyściłem ten otwór i był cały zarąbany w jakimś dziadostwie tłustym. A jest jakiś sprawdzony sposób na przeczyszczenie całego układu chłodzenia ?? Chciałbym sie pozbyć syfu jaki zapewne jest, ponieważ poprzedni właściciel z tego co mi sie wydaje zalewał wodą
  
 
Cytat:
2006-11-05 11:55:44, MarTin_ pisze:
Dzieki Arii za szybką odp. Dzisiaj właśnie przeczyściłem ten otwór i był cały zarąbany w jakimś dziadostwie tłustym. A jest jakiś sprawdzony sposób na przeczyszczenie całego układu chłodzenia ?? Chciałbym sie pozbyć syfu jaki zapewne jest, ponieważ poprzedni właściciel z tego co mi sie wydaje zalewał wodą


Samą nagrzewnicę i chłodnicę możesz wymontować i wypłukać, ja płukałem roztworem octu z wodą ale nie za mocnym, bo może wypalić dziurę. Potem podpinałem przewód z wodą odwrotnie do normalnego obiegu i płukałem.
A co do bloku to szczerze nie wiem, może w ten sam sposób ale bez octu?
  
 
Tlusty syf w bloku to wina nieszczelnosci ukladu chlodzenia. Najprawdopodobniej peknieta glowica albo blok - bo olej w wodzie, a nie odwrotnie(woda w oleju) co by wskazywalo na uszczelke pod glowica.

Ja bym zrobil tak:
Odkrecil korek wlewu oleju i zobaczyl czy nie ma "majonezu" na nim. W odmie bym sprawdzil, i w puszcze na filtr.
Jesli jest majonez - uszczelka pod glowica do wymiany.
(trzeba jeszcze sprawdzic kolor plynu w zbiorniku wyr.
Jesli nie ma, to wzialbym odpalil silnik, i otworzyl korek chlodnicy i zobaczyl czy nie dmucha.
Jesli dmucha - to cos peklo - albo blok albo glowica.
A jesli nie ma "majonezu", i nie dmucha to znaczy ze ktos jezdzil na jakims potworym syfie - na pewno nie woda i na pewno nie plyn.
  
 
[quote]
2006-11-05 12:51:18, Krzysztof-Fleszer pisze:
Jesli jest majonez - uszczelka pod glowica do wymiany. [quote]
Niekoniecznie bym się z tym zgodził, tłusty osad na pokrywie zaworów i korku może powstać poprzez wytrącanie się pary wodnej, Która się skrapla gdy silnik ostyga.
  
 
Cytat:
2006-11-05 12:51:18, Krzysztof-Fleszer pisze:
Tlusty syf w bloku to wina nieszczelnosci ukladu chlodzenia. Najprawdopodobniej peknieta glowica albo blok - bo olej w wodzie, a nie odwrotnie(woda w oleju) co by wskazywalo na uszczelke pod glowica. Ja bym zrobil tak: Odkrecil korek wlewu oleju i zobaczyl czy nie ma "majonezu" na nim. W odmie bym sprawdzil, i w puszcze na filtr. Jesli jest majonez - uszczelka pod glowica do wymiany. (trzeba jeszcze sprawdzic kolor plynu w zbiorniku wyr. Jesli nie ma, to wzialbym odpalil silnik, i otworzyl korek chlodnicy i zobaczyl czy nie dmucha. Jesli dmucha - to cos peklo - albo blok albo glowica. A jesli nie ma "majonezu", i nie dmucha to znaczy ze ktos jezdzil na jakims potworym syfie - na pewno nie woda i na pewno nie plyn.

przy duzej wilgotnosci powietrza (wiosna /jesien) tak samo majones wytwarza sie samoistnie
  
 
noo wlasnie. O tej porze roku majonez to norma.
Arsen, zajrzyj se do odmy, to sie zdziwisz. Ale glowicy nie wymieniaj. To norma - 405 robi majonez jak dobra mleczarnia
  
 
Cytat:
2006-11-05 23:15:10, adasco pisze:
noo wlasnie. O tej porze roku majonez to norma. Arsen, zajrzyj se do odmy, to sie zdziwisz. Ale glowicy nie wymieniaj. To norma - 405 robi majonez jak dobra mleczarnia

przeciez wiem zagladam jak oleju dolewam ... przynajmniej mam dobra konserwacje podłogi
  
 
Co do korka spustowego chłodnicy. W 2107 nie ma takiego korka. Trzeba wykręcić czujnik temperatury, który pełni rolę takiego korka
  
 
Dzięki Panowie za wszystkie odp. Już wiem na czym stoje, W sobote sie wezme za wymiane wszystkich przewodów. A jak dam do mechanika żeby mi zlikwidował objaw pobierania oleju to będe dokładnie wiedzieć co jest nie tak z układem chłodzenia no i co było przyczyną pobierania oleju :] Napewno sie podziele z Wami tymi informacjami
  
 
Krzysztof-Fleszer pisze:
Tlusty syf w bloku to wina nieszczelnosci ukladu chlodzenia. Najprawdopodobniej peknieta glowica albo blok - bo olej w wodzie, a nie odwrotnie(woda w oleju) co by wskazywalo na uszczelke pod glowica.

tak sie sklada , ze sa przypadki gdy olej w wodzie, a tu uszczelka poszla pod glowica. Sprawdzone

Ja bym zrobil tak: Odkrecil korek wlewu oleju i zobaczyl czy nie ma "majonezu" na nim. W odmie bym sprawdzil, i w puszcze na filtr. Jesli jest majonez - uszczelka pod glowica do wymiany.

Tego niekomentuje !

(trzeba jeszcze sprawdzic kolor plynu w zbiorniku wyr. Jesli nie ma, to wzialbym odpalil silnik, i otworzyl korek chlodnicy i zobaczyl czy nie dmucha. Jesli dmucha - to cos peklo - albo blok albo glowica.

Czyzby jakis uraz do bloku lub glowicy ? A co z uszczelka !

A jesli nie ma "majonezu", i nie dmucha to znaczy ze ktos jezdzil na jakims potworym syfie - na pewno nie woda i na pewno nie plyn.

Niezmienial plynu 10 lat to ma syf

A co do spuszczania plynu z chlodnicy wystarczy zdjac gumowy przewod u doly (chlodnica-termostat) i po problemie, a nie czujniki wykrecac.
  
 
Cytat:
2006-11-06 16:41:31, Kamil_H pisze:
Co do korka spustowego chłodnicy. W 2107 nie ma takiego korka. Trzeba wykręcić czujnik temperatury, który pełni rolę takiego korka

miedziany w bloku silnika od strony aparaty zapłonowego....
  
 
Cytat:
2006-11-06 16:41:31, Kamil_H pisze:
Co do korka spustowego chłodnicy. W 2107 nie ma takiego korka. Trzeba wykręcić czujnik temperatury, który pełni rolę takiego korka



Moja chłodnica ma taki osobny korek...2107 z 1988 roku. Może nowsze już straciły to udogodnienie.
  
 
Cytat:
2006-11-07 07:49:10, arsen pisze:
miedziany w bloku silnika od strony aparaty zapłonowego....


Kamilowi chodziło o korek w chłodnicy. Moja miała korek spustowy w chłodnicy, ale tak on wyglądał, że strach go było odkrecać
  
 
Cytat:
2006-11-07 10:59:00, Yanosik pisze:
Kamilowi chodziło o korek w chłodnicy. Moja miała korek spustowy w chłodnicy, ale tak on wyglądał, że strach go było odkrecać

w chłodnicy tez miałem tej starej..jak kupiłem po czołówce to juz nie mam ..chyba w sumie musze zerknac ale chyba z tego co pamietem w tej nie ma
  
 
Ja mam pytanie troche z innej baczki jak ma byc podpiety wiatrak na chlodnicy bo ja mam podpiety na stale pod bezpieczk od sygnalu dziwekowego ....interesuje mnie do jakiego czyjnika i jak podpiac wentylator...zeby sie wlaczal po osiegnieci danej temperatury .....
  
 
ja w swojej ladzie 2105 szukalem wczoraj korka od chlodnicy ale nie znalazlem, chyba go nie ma, jak mam wylac resztke wody z chlodnicy, oproznilem juz silnik, gorna czesc chlodnicy (5cm od gory) i zbiornik wyrownawczy??

z lewej strony chlodnicy (od strony kierowcy) na samym dole mam taki duzy korek ktory mozna odkrecic kluczem 22 czyzby to bylo to.

gorna czesc chlodnicy oproznilem wsadzajac wezyk 6mm i zaciagnolem wode(z resztka petrygo) a potem przez wezyk wszystko samo poszlo do wiadra, jeszcze dzis zrobie to samo z 3mm powinien dojsc do dna chlodnicy

pozostalo mi 4-5L do wylania

prosze o szybka odp
z gory dzieki

[ wiadomość edytowana przez: daro_2105 dnia 2006-12-08 09:50:22 ]
  
 
Ten korek od strony kierowcy to włacznik wentylatora, teoretycznie można go odkrecić, ale ja bym spuścił dolnym wężem.