bartstep Peugeot 406 Jelenia Gora | Z tego co opisales wyglada na uszkodzona rolke.
Najprawdopodbniej jest to wada materialowa.
Jest to element wirujacy i przy pewnych obrotach moze wpadac w drgania, a przy wyzszych obrotach nastepuje tzw. wyrownowazenie wirujacych mas i wtedy ten efekt znika.
Inna przyczyna moze byc zly montaz rolki. Byc moze komus w warsztacie nie chcialo sie dobrze wkrecic sruby na ktorej trzyma sie rolka i wkrecil ja na sile pod lekkim kontem (to naprawde mozna zrobic). Wtedy os rolki jest przekoszona (przekrzywiona) w stosunku do bloku silnika i nie jest prostopadla do ruchu paska wielorowkowego. Efekt taki sam, przy niskich obrotach duze wibracje a przy wyzszych obrotach efekt moze zanikac (tyle, ze tu nie wchodzi w gre wyrownowazenie mas rolki, ale bezwladnosc paska).
Podsumowujac:
1. Jesli to wada fabryczna rolki (lozyska) to jest to tylko kwestia wymiany na element wolny od wad.
2. Jesli jest to niedbalstwo mechanikow i sruba jest przekoszona to jest to duzy problem (i to raczej nie do naprawienia).
Sruba wkrecona na sile wyrabia w bloku (glowicy) nowy gwint. Stad pojawia sie przekoszenie. Niestety nie da sie tego pozniej naprawic w warunkach warsztatowych. Jest to bardzo powazna naprawa, ktora wymaga wyjecia i demontazu silnika i bardzo precyzyjnych narzedzi.
Ostatnia i prozaiczna przyczyna moze tez byc wada paska. Moze byc on zle zwulkanizowany i ma nieliniowa mase na dlugosci. Poniewaz wymiana paska jest bardzo prosta proponuje zalozyc na chwile stary pasek i zobaczyc, czy efekt ustepuje, czy nie.
Zycze Panu, by byl to pasek, a w najgorszym wypadku wadliwa rolka.
W Peugeotach rolka prowadzaca pasek wielorowkowy jest na takim wysiegniku. Byc moze jets niedbale zamontowana. Moze nie umyto i nie wyczyszczono plaszczyzn przylegania, moze nie dokrecono porzadnie srub (i powstaje tam luz), a moze wysiegnik jest krzywy lub zwichrowany. Oby. |