MotoNews.pl
  

Kilka pomysłow czyli potrzeba troche gratów od Samary

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Wpadłem ostatnio na kilka ciekawych pomysłow, dotyczących naszych klasycznych Ład, generalnie temat jest z gatunku tylko dla orłow a może nie tylko
Modyfikacje polegające na poprawieniu własciwości jezdnych klasyka, chciałbym jednak oprzeć oprzeć na typowych ładowskich podzespołach, po pierwsze łatwość i niewysoka cena pozyskania elementów do modyfikacji, a po drugie Łada pozostaje Ładą, a nie przeszczepem z obcych marek.
Pierwszy z tych pomysłow to montaż wentylowanych tarcz hamulcowych od 2110.
Pomysł podsunęła mi lektura artykułu Górala na temat montażu takich tarcz w Samarze, pytanie jedynie czy warto? pytanie do Górala co zyskał montując tarcze od 110, czy poprawiła się w znaczący sposób skuteczbnośc hamulców?
Kolejny pomysł to zastosowanie listwy zębatej od samary w klasyku, zastąpienie tym elementem przekładni śliamakowej, powinno dać to mniejsze opory na kierownicy i szybszy skręt.
I tu prośba do właścicieli Samar, potrzebuję do prób i przymierzania zacisk hamulcowy z tarczą i przekładnię kierowniczą najlepiej z drązkami kierowniczymi, mogą być to elementy całkiem zużyte, wyjęte z auta w czasie remontu i zalegające garaż lub piwnicę
Jeśli ktoś posiada któreś z tych zbędnych dla niego częsci, pokryję koszty transportu
  
 
Przekladnia od samarki sie nie zmiesci w klasyku ,a hamulce mysle ze sa w miare dobre (brembo+ferrodo+nowe cylinderki) jesli te tarcze wentylowane sa wieksze to w 13" nie wejda a jezeli sa takie same to nie ma sensu zmieniac...w klasyku sa po 2 cylinderki a w samarce po jednym na samoregulatorze
  
 
Witam
Przekładnia od Samary zmieści się bez problemu, ten bardzo niezgrabny schemat pokazuje to:
na czerwono namalowałem rozpórkę, przykręcaną w miejsce standardowej przekładni kierowniczej i wspornika, na niebiesko zaznaczyłem samą przekładnię, zielone to drązki kierownicze... na żólto obejmy idące od belki podwoziowej do rozpórki to będzie mocowanie samej przekładni...
Jak widać największym problemem bedzie dwururka, dlatego szukam byle jakiej przekładni do przymiarek
Fiat 131 powstał jako modyfikacja 124, tam przekładnia zębata mocowana jest do belki poprzecznej podwozia, podobnie mocowano przekładnie kierownicze w innych tylnionapędówkach jak BMW czy Toyoty i Nissany z lat 80 tych.
Jeśli ktoś buduje na bazie klasyka rajdówkę, to myślę że warto popróbować takiej modyfikacji

  
 
No nie wiem, nie wiem...kiedys juz to mierzylem...napewno nie wejdze przez wydech..jak by zrobic inny kolektor to bylby z kolei nizej a nad przekladnia sie nie da wyminac bo rozrusznik jest....mam przekladnie od samarki wyjeta...jak bedzie jutro ladna pogoda to moge porobic jakies fotki z przymiarki...
  
 
Witam
myślałem żeby przekładnię zmieścić nad dwururką i pomyśleć nad poprowadzeniam sprytnym drązków kierowniczych..., pamietaj o tym że tam jest trochę miejsca na wydechem na drazek środkowy, on jest ruchomy i trochę miejsca potrzebuje
Fajnie by było gdyby udało się przymierzyć przekładnie na żywo...