MotoNews.pl
  

Zetec a DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanko odnosnie silnika 1.6 Zetec i DOHC ktory z nich jest lepszy i jakie sa wady i zalety. Z gory dzieki za odpowiedz. pozdrawiam
  
 
Zetec to jest DOHC

Ci chyba chodzi o silnik na jednym walku czyli chyba CVH Jak sie mysle to mnie poprawcie
  
 
Konkretnie nie wiem jak to sie zwie tylko wiem ze silniki 1.6 byly w dwoch wersjach produkowane jedna to ZETEC a ta druga to wlasnie nie wiem
  
 
"DOHC (ang. Double Over Head Camshaft - dwa wałki rozrządu w głowicy) - jest to powszechnie w świecie używane rozwiązanie silników tłokowych, w głowicy których znajdują się dwa wałki rozrządu przypadające na jeden rząd cylindrów. Jeden steruje zaworami ssącymi, a drugi wydechowymi."

"CVH nie ma nic wspólnego z rozrządem - to tylko określenia geometrii głowicy. CVH oznacza Compound Valve (angle) Hemispherical, czyli półkulista komora spalania z ukośnie przesuniętymi zaworami"

wystarczy pogooglac
  
 
jest 1.6 16V i 1.6 8V. Co ciekawe silnik 16 zaworowy ma mniejszą moc od ósemki. Ja mam 105 koni (77kW) ośmiozaworówka, ale wiem ze jest kilka jego wersji słabszych. Moge powiedziec ze silniczek do oszczędnych nie należy ale do gazu jest dobry, a tak szczerze to tych 105 koni nie czuć, a moj ojciec renówką 1.4 ktora ma 30 koni mniej goni mnie i objezdza dookoła
  
 
bo pytanie ile tych koni tam jeszcze masz
  
 
moc moze i ma mniejsza 16V ale za to momenty maja prawie takie same
i 16v osiaga go przy 3k rpm a 8v przy 4k