Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() penny_pl Ford Escort MK V Słupsk | 2006-06-12 22:14:15 Witam
Od pewnego czasu mam problem, który uprzykrza mi życie. Escort 1.4i, 91rok (MK V), wtrysk, hatchback, benzyna. Przy jeździe NA BIEGU (np. dojazd do świateł), głównie BEZ DODAWANIA GAZU, dochodzi do lekkiego czasami mocniejszego szarpania, cofania (przyhamowywania) samochodu dzieje się tak nie tylko na niższych biegach ale również na 4-ce przy 60km/h, także 5-ce itd. PRZY JEŻDZIE NA BIEGU, ALE DODAJĄC GAZ PRAKTYCZNIE NIE ODCZUWA SIĘ JUŻ TEGO (CHYBA, ŻE DODAJĄC BARDZO DELIKATNIE, PRAWIE W OGÓLE). Ostatnio myślałem, że to było chwilowe, bo przez jeden dzień nic się nie działo, ale na drugi znów. I tak już się męczę (szczególnie na mieście) od około miesiąca. 7 miesięcy temu kolega wymieniał pasek, filtry powietrza i oleju (olej). Teraz ja planuje wymienić świece wraz z przewodami oraz filtr paliwa, bo to i tak należałoby zrobić po kupnie (po kupnie od kolegi). Jeżeli to nie pomoże, będe zmuszony zrobic tak jak nakazał mechanik, czyli na komputer i z tym udam sie do salonu Forda (pracuje kolega) ... Moje pytania: 1. Czy ktoś może miał podobny problem, co pomogło ? 2. Macie jakieś pomysły na co zwrócić uwagę ? 3. Gdzie może być zlokalizowany problem (konkretnie bądź ogólnie) 4. Pierwszy raz mam swój samochód, a mechanicy czychają. Ratunku ! pozdrawiam odwiedzających i dzięki za każdą podpowiedź [ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2006-06-12 22:15:12 ] [ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2006-06-12 22:17:32 ] |
![]() penny_pl Ford Escort MK V Słupsk | 2006-06-12 22:30:53 Szukałem i nie znalazłem dokladnie takiego samego odpowiednika. Mój problem leży wyłacznie w tym, gdy podczas jazdy i szybkiej (do poniżej 90-100km/h) i wolnej, poprostu zaczyna mi nim rzucac, mocniej lub słabiej w zależności od humoru, czasami w ogóle.
Przez rok nie było problemow ... ![]() Narazie wymieniam to co napisalem (świece, filtr paliwa). Chyba, ze ktos zwyczajnie mi cos doradzi ![]() Kolega podpowiadał czyszczenie świec, inny regulacje ... Ile kosztuje taka wizyta na tym komputerze ?? bo widze, że z mechanikami to trzeba na dystans brac ich opinie ![]() |
![]() mszuman Ford Escort MK-7 1.8 ... Gdańsk | 2006-06-12 22:31:40 a ja ma 1.8 zetec i tez jak hamuje silnikiem to zdarza mi sie ze szarpie jakby nie mogl sie zdecydowac czy odciac mu to paliwo czy nie grrr ![]() ![]() |
![]() penny_pl Ford Escort MK V Słupsk | 2006-06-12 22:37:00 to mamy bardzo podobny problem. Ciekaw jestem co takiego omija gaz, ze na nim nie szarpie. Moze w ten sposob ... |
![]() Caps Ford Escort mk5 Kraków | 2006-06-12 23:19:32
i tutaj trafiles. zebym ja to wiedzial to bym napisal. tez sie nad tym zastanawialem. co takiego ma gaz a czego brakuje benzynie, ze tu szarpie a na gazie jest ok... |
![]() zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2006-06-12 23:53:36 a moze czujnik predkosci pojazdu ?? komputer nie wie ze samochod jest w ruchu, i poprostu daje za malo paliwa, przez co przy niskiej predkosci obrotowej przy jezdzie na biegu zaczyna szarpac silnikiem...
...a gaz jest dawkowany w duzej mierze poprzez cisnienie w kolektorze, tj. jest wysysany w ilosci zalerznej od cisnienia, i dlatego na gazie moze miec wystarczajaca mieszanke do w miare poprawnego spalania... ps. tak tylko kombinuje... [ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2006-06-12 23:58:40 ] |
![]() penny_pl Ford Escort MK V Słupsk | 2006-06-13 13:31:31 to sie dzieje nawet przy obrotach 2000-2500 na 4 biegu.... Dwa dni temu zalalem paliwo V-POWER, pomyslalem ze moze go przedmucha i odziwo calkiem dobrze sie zachwouje i tylko czasami jeszcze cos szarpnie. zobaczymy jak bedzie dalej ..tymczasem zamowilem juz swiece, przewody, filtr paliwa.
Jakies pomysly ? |
![]() nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2006-06-14 10:43:23 Witam
U mnie zrobił się kangurek jak był zimny silnik i zalałem trefne paliwo do baku.Moim zdaniem to w większości wina paliwa albo ustawienia komputera>zawsze możesz od nowa ustawić kompa. Pozdrawiam |
![]() edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2006-06-14 10:51:32 Tak jak napisał Zenq - duże znaczenie przy hamowaniu silnikiem - czujnik prędkości. Zacznij od niego + ewentualnie reset modułu pamięci....nie mniej jednak przyczyn może być wiele.
Czujnik proponuję pożyczyć od kogoś, bo oryginał to spory koszt ![]() Poza tym witam wśród niezadowolonych z nieidealnej pracy CVH CFI ![]() |
![]() penny_pl Ford Escort MK V Słupsk | 2006-06-14 17:23:40 a moze odpiac czujnik predkosci ? bo gdzies czytalem ze pomaga z szybszym opadaniem obrotow, gdy samochod jest na luzie, ale w ruchu... z tym, ze nie moge go zlokalizowac ... |
![]() penny_pl Ford Escort MK V Słupsk | 2006-06-14 17:24:53 samemu mozna ustawic komputer ? jesli nie to ile biora za to w ASO ?
Mechanik polecil mi pojechac i podlaczyc sie pod komputer, zeby wykryc usterke, a z tego cowiem to chyba koszt 200 zl, pomoze czy pieniadze w bloto ? [ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2006-06-14 17:25:41 ] [ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2006-06-14 17:26:24 ] |
![]() pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2006-06-14 17:40:33 u mnie tez tak szarpalo...
czasami pomagal reset kompa po prostu:] a pozniej okazalo sie ze ten czujnik, co jest niedalego linki gazu( ![]() no i czasem jak zatankuje gorsze paliwo tak teraz mam:p |
![]() edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2006-06-14 23:11:55
...możesz spróbować odpiąć go ![]() |
![]() penny_pl Ford Escort MK V Słupsk | 2006-08-16 15:07:01 od czerwca...
1. odpinalem czujnik predkości, reset kompa i tak samo... 2. czyszcilem odpowietrzenie korbowodow, bylo czysto ...dodatkowe czyszczenie nic nie pomoglo... 3. zmienialem stacje (paliwo: orlen, shell, oktan) nowy trop... 4. dzis zauwazylem przy samej wtyczce od czujnika przepustnicy ze na kablach (3 kabelki) rozleciala sie izolacja na dlugosci ok 0,4cm i praktycznie jej nie ma w tym miejscu. Kable nie stykaja sie resztki izolacji nie pozwalaja na to (ale sa w bliskiej odleglosci) Kable sa w tym miejscu mocno zgiete idac do wtyczki... Na zdjeciu widac dokladnie miejsce... ![]() Moze ktos mial podobny przypadek i poprawienie izolacji pomoglo ?? Czy moge to naprawic sam bez rozbierania czujnika, tzn. odkrecic czujnik ze zlaczka zabrac do domu i dolutowac nowe kabelki ?? ... od rozpoczecia tego postu (czerwiec) zmienilo sie na gorsze, teraz szarpie czasami tez przy normalnie jezdzie i dodawaniu gazu bez wzgledu na predkosc sa jakby sekundowe przerwy w dostawie paliwa, podobnie nie naciskajac gazu, przy hamowaniu silnikiem (tak bylo od poczatku). rzadko tez zdarzalo sie, ze przygasal na zimnym silniku, obroty spadaly i falowaly, az gasl calkowicie. Czy to mozliwe, ze powstaja jakies przepiecie miedzy przewodami i stad szarpanie podczas jazdy samochodem ?? Szarpanie jest raz wieksze raz mniejsze, na roznych paliwach (oktan, orlen, shell) ale juz od kilku miesiecy praktycznie non stop ... ????? W planach mam teraz przeczyszczenie wszystkich wtyczek, zlaczek jakie znajde preparatem "KONTAKT" i ta izolacja... Widze w srodku wiekszosci zlaczek taki zoltawy nalot na bolcach, czy to juz czas na takie czyszczenie ?? Pozniej w miare mozliwosci i umiejetnosci pomiar czujnikow (lambda itd.).. Co sugerujecie jeszcze sprawdzic ?? [ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2006-08-16 15:07:54 ] [ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2006-08-16 15:08:35 ] [ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2006-08-16 15:09:48 ] |
![]() maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2006-08-16 15:16:25 a tak wlasnie mialem napisac,ze to moze czujnik przepustnicy... sprobuj te kabelki jakos oczyscic w miare i zrobic izolacje z tasmy izolacyjnej oddzielnie na kazdy przewod...moze pomoze.. |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2006-08-16 15:22:35 jest to czujnik położenia przepustnicy (to zwykły potencjometr) i odpowiada m.innymi za wolne obroty (daje sygnał do kompa o stopniu otwarcia przepustnicy). Możesz go odpiąć, przelutować kable i po herbacie. Polecam także reset kompa oraz sprawdzenie, czy nie łapie lewego powietrza za przepustnicą. Sprawdziłbym także silnik biegu jałowego. Często zacina się, (gdy jest nieułożony komp zwłaszcza) w skrajnej pozycji. Koniecznie wydaje sę także sprawdzenie sondy lambda i drożności kata. |
![]() penny_pl Ford Escort MK V Słupsk | 2006-08-16 15:31:15 - ok zaczne od kabli czujnika przepustnicy, tylko czy mozna go bez problemu odkrecic tylko srubki, nic nie rozreguluje skoro to potencjometr ??
- katalizator sprawdzalem tzn. obstukalem go w poszukiwaniu grzechoczacego dzwieku - lewe powietrze: czy chodzi tutaj o sprawdzenie jakiegos systemu rurek ?? - krokowy: skrajna pozycja ? jak poznac, ze sie zacial ? mozna obadac to bez rozkladania ? P.S. Dzieki za podpowiedzi i plan dzialania. Powoli, powoli i moze problem uda sie rozwiazac nie wydajac kasy na podlaczanie do kompa itp....a komus cala ta procedura i moj post sie przyda, tymbardziej jesli problem zniknie.. |
![]() Kemuel Ford Escort Kombi Ghia G-D | 2006-08-16 18:12:45 surek ma rację - chyba, bo o kangurku jest dużo tematów a każdy kto opisuje podobne problemy jak u ciebie dostaje odpowiedź związaną z silniczkiem krokowym - sam u siebie mam ten sam problem gdy zimny silnik, później problem znika , za to teraz mam inny problem - poszła mi uszczelka pod głowicą i tej naprawy się boję
życzę powodzenia w naprawie pozdrowionka |
![]() penny_pl Ford Escort MK V Słupsk | 2006-08-16 20:28:03 ... a ja to chyba mam problem z glowy (wciaz sie ciesze), bo bylem na miescie dzis i praktycznie zero szarpania.
Dzis "przepchalem" ta rurke od odpowietrzenia skrzyni (w koncu udalo sie ja sciagnac), ale watpie by to byl problem, bo nic nie bylo przypchane, tylko maly osad. Za to poruszalem tymi kabelkami od czujnika przepustnicy i moze ustawily sie w jakiejs dobrej pozycji (jeszcze nie naprawiane) i o niebo lepiej nic nie przytyka nie haczy, nie szarpie. Jeszcze nic pewnego, ale dawno nie jezdzilo sie tak przyjemnie. Poza tym zajrzalem w kilka wtyczek (czujnik predkosci, czujnik przepustnicy) mzoe przy okazji polepszyla sie przewodnosc. Jeszcze dam znac czy problem sie znow nie pojawi po naprawieniu tych przewodow i po czyszczeniu wtyczek (preparat Kontakt S i Kontakt U). |