Ciepłe dni a odpalanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam trochę dziwny problem z moim escorcikiem ,gdy tylko robi się ciepło i postoi na słoneczku,zwłaszcza tak z 2 dni to ma problem z odpaleniem tak na dotyk jak to ma miejsce w chlodne dni aż dziwne ale przy mrozach zapala na dotyk a jak ciepło nie ,dodam tylko że to 1.6 16v i tylko chodzi na pB ,do czego zacząć ?
  
 
Typowy, bardzo częsty problem w escorcie, wielokrotnie wałkowany. Użyj wyszukiwarki. Jak sobie przypominam ktoś go całkowicie rozwiązał montując dodatkowy przekażnik.
  
 
klik

Ja kiedyś wpadłem na ten manewr z przekaźnikiem i wszystko bylo ok przez jakis rok, wtedy rozrusznik nawet nie krecil, po okolo roku krecil rozrusznik a nie zapalal, wiec wziąłem sie za skrzynke bezpiecznikow, okazalo sie ze przyczyna byl czujnik polozenia walu. Poszukaj na forum bo sporo tego.

pozdr
  
 
Najpierw sprawdź czujniki temperatury powietrza i cieczy chłodzącej. Z czujnikami położenia wału i przekaźnikami na rozrusznik chwilowo daj sobie spokój Nie o to chodzi
  
 
WilK mam tylko prośbę jak samemu domowym sposobem sprawdzić te czujniki bo reszta świece i przewody są ok ,ten od temp. na komputer to wiem a ten od powierza to który?
  
 
rozrusznik i przekaznik odpada bo na codzień chodzi super tylko jak ciepło i postoi ma problem
  
 
Zibi a napisz mi czy moze masz problem z odpaleniem jak skoczy temperaturka silnika? Bo jak tak to najprawdopodobniej masz ten sam problem co ja. Dziś może uda mi się go zlikwidować poprzez wymianę czujnika wału (tak mi doradzono) bo wcześniej wymieniałem:
rozrusznik
świece
przewody wysokiego napięcia
czujnik przepustnicy paliwowej
Prócz tego przeczyściłem wszystkie wtyczki i połączenia masowe i nic to nie dało.Tutaj masz mojego posta na ten temat. Poczytaj, może ci pomoże post

Pozdro
  
 
miałem to samo jak sie nagrzał to z chiny ludowe nie chciał kręcić,podłączyłem gruby przewód (na prawdę gruby) bezpośrednio z masą akumulatora i silnika i pomogło.Wcześniej też czyściłem połaczenia mosowe te oryginalne i nic nie pomagało
  
 
jak jest silnik ciepły odpala bez problemu , jak chłodniejszy dzień też ,może stać tydzień i zapala , tylko jak się ciepło zrobi i kilka dni stoi to problem ale tylko pierwszy raz pózniej nawet jak silnik gorący zero problemu
  
 
Dlugo go musisz krecic za tym pierwszym razem ? Popros druga osobe zeby obserwowala czy podczas odpalenia nie poleci ci czarny dym z wydechu.
  
 
RawenMOH zobaczę a jak poleci czarny dym to co to może być ??
  
 
Szczerze powiedziawszy to szperalem duzo na forum o czarnym dymie i jest duzo sugestii co to moze byc i sam nie wiem co jest u mnie. Wiem tylko ze bardzo rzadko u mnie sie zdarza ,ze nie chce zapalic od dotkniecia tylko musze go pilowac. Tylko ze u mnie nie ma znaczenia czy cieple czy zimne dni. Wyglada to tak ze moge sobie krecic i krecic a on i tak nie zaskoczy. Za pierwszym razem jak mi sie to zdarzylo to myslalem ze juz go bede musial holowac. Ale po ktorejs tam probie odpalenia wnerwilem sie i przy kreceniu zaczalem kopac w pedal gazu Po kilku takich szybkich kopac w pedal odpalil a znajomy ktory stal obok powiedzial ze auto puscilo czarny dym. Od tej pory wiem ze jak mi sie takie cos powtorzy to kilka szybkich wcisniec gazu przy rozruchu i odpala Z uwagi na to ze dzieje sie to bardzo rzadko olalem temat i sie nie przejmuje. Wspomnialem zebys zwrocil uwage u siebie na czarny dym. Byc moze twoj essi ma taki sam objaw jak moj Ale ja to olalem.