MotoNews.pl
6 [DOHC] Rozrząd 1800 - niepewność (127460/27) - NT
  

[DOHC] Rozrząd 1800 - niepewność

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pytanie do znawców tematu... składam wlaśnie moje 1800 i teraz mam zagadkę... Posiadam wałki bredy i skrecilem je razem z kółkami identycznie jak serię. Wszystki kólka ustawiłem na znaki... i teraz jest moment niepewności... wszystko sie zgadza poza jednym,... jeżeli założe osłonę rozrządu znak koła pasowego jest ustawiony na najwyższą kreskę wskazująca na stopnie ustawienia rozrzadu, czy nie powinno być na najniższej(tak słyszałem od paru osób)? Jeżeli mam tak ustaione jak mówią to mam kolizję... pozdrawiam, jak będziecie chciali wiecej szczegółów to piszcie podrzucę.


z góry dzieki..


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-17 11:14:50 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł ]
  
 
Cytat:
2005-12-12 22:46:44, pwr79 pisze:
Witam, mam pytanie do znawców tematu... składam wlaśnie moje 1800 i teraz mam zagadkę... Posiadam wałki bredy i skrecilem je razem z kółkami identycznie jak serię. Wszystki kólka ustawiłem na znaki... i teraz jest moment niepewności... wszystko sie zgadza poza jednym,... jeżeli założe osłonę rozrządu znak koła pasowego jest ustawiony na najwyższą kreskę wskazująca na stopnie ustawienia rozrzadu, czy nie powinno być na najniższej(tak słyszałem od paru osób)? Jeżeli mam tak ustaione jak mówią to mam kolizję... pozdrawiam, jak będziecie chciali wiecej szczegółów to piszcie podrzucę. z góry dzieki..


Znak na kole pasowym powinien wskazywac 0 stopni czyli najdłuzszą i najnizej połozoną kreske na obudowie (Dzieks Automatic za przypomnienie mi ). Koła górne wiadomo - wg. wskaznika na wyjsciu płynu z głowicy, koło pośrednie jesli masz mimośród (nie uciąłes go) to o 34 stopnie od pionu odchylasz w prawo (zgodnie z wskazówkami zegara). Ot cała zabawa.

P.S. Ile dałes za Brede i co za czasy tych wałków ?
  
 
Cytat:
P.S. Ile dałes za Brede i co za czasy tych wałków ?



Wiesz, co do ceny to pamietam tylko, że za jeden-350pln to był ten z zebatką do aparatu w głowicy. Reszty nie pamiętam bo kupowałem jakoś po trochu graty i niestety to było już dość dawno. Co do czasów to chyba wg oznaczeń to 215 ale niewiem czy dobrze napisałem...(jak cos nie tak to mnie popraw ) takie oznaczenia maja z tyłu... A może te wałki trzeba by jakoś inaczej ustawić w stosunku do kół?? Je w sumie można chyba przykręcić na ~10 różnych stopni.
  
 
Nie ma bata, tłoki 1 i 4 musisz mieć w GMP. sprawdź srubokrętem przez świece. Wtedy powinieneś mieć koło pasowane na znaku zero stopni.
Mozesz mieć coś z kołem pasowym. Najlepiej je zdejm i zobacz czy na pewno wszysto ok z klinem (ja miałem mały przebój - musiałem robić nowy rowek w kole). Możesz też ustawić małe koło (klinem pionowo w górę o ile sie nie myle - sprawdź z tlokiem!!!) zrobic rozrząd i potem nakładac koło pasowe - chyba troche wygodniej.
  
 
Cytat:
2005-12-13 10:24:21, Cyneq pisze:
Nie ma bata, tłoki 1 i 4 musisz mieć w GMP. sprawdź srubokrętem przez świece. Wtedy powinieneś mieć koło pasowane na znaku zero stopni. Mozesz mieć coś z kołem pasowym. Najlepiej je zdejm i zobacz czy na pewno wszysto ok z klinem (ja miałem mały przebój - musiałem robić nowy rowek w kole). Możesz też ustawić małe koło (klinem pionowo w górę o ile sie nie myle - sprawdź z tlokiem!!!) zrobic rozrząd i potem nakładac koło pasowe - chyba troche wygodniej.



nic dodac, nic ujac. Spotkalem sie z sytuacja, ze kolo mialo zrobiony nowy rowek pod wpust w zupelnie innym miejscu i znaki mialy sie nijak do tego w jakiej pozycji byl wal. Srubokret przez otwor od swiec i ustaw mu GMP na pierwszym i czwartym.
  
 
Ok, będę działał zgodnie z wskazówkami,

dzięki.