Koncepcje roznych silników w 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy kots myslal o wlozeniu do fiata 125 p turbo sprezarki ... czy to gloopi pomysl ... i lepiej zapomniec czy jst to zrobienia (zwazywszy ze niektorzy aplikuja nosa do tego typu samochodu jak ktos myslal na ten temat prosze o podopwiedzi (kolezkom ktorzy beda pisali ze jestem pojeabny z goory dziekuje...)
  
 
Oho, nastepny. Ale przynajmniej sie tylko pyta. Ten temat juz chyba sie tu pojawil?
Cytat:
(...) kolezkom ktorzy beda pisali ze jestem pojeabny (...)


A czemu taka mysl Ci do głowy przyszła? Czyżbyś sam myslał ze to co napisałeś jest bez sensu
O turbinie czy tym bardziej N2O mozesz przy serii silniku zapomniec. Chyba nie oplaca sie montowac tego na jeden strzał po ktorym silnik sie rozleci?
Ciekawe czy ktos zaproponuje Ci włożenie innego silnika, ja juz mam pomysł... (nie 180KM od Punto )
  
 
montują soft turbo do kanta za 6tys zł opłaca sie ? lepiej kupic 2.0 z volumexem. Taniej a efekt lepszy.
  
 
2000 turbo FIAT croma koło 180KM seria silnik za 1000zł mozna kupic
  
 
za 1000zł mowisz ? musze sie dowiedziec czy cos ze źródełka by sie znalazło. Jak gabarytowo wyglada ten silnik ?

Wiem ze jedna osoba z Krakowa laduje silnik z forda sierry cosworth, moze uda mi sie nawiazac blizszy kontakt to by sie zrobiło zdjecia
  
 
Jezu co wy za potwory chcecie zbudować :]
  
 
Kumpel śmiga na fiacie tipo silnik 1.6 na gaźniku i ostatnio zamontował sobie małą sprężarkę do autka. Sprężarka od fiata tipo diesel!! Silnik zyje i ma sie całkiem dobrze!! A śmiga jak po...ne. Poprostu wymiatacz!! Silnik oczywiście SERIA!!
  
 
Panowie za Chiny ludowe nie uwierzę w to , że znajdziecie silnik 2000 turbo z Cromy za 1000zl, chyba w stanie rozpadu!!!! Pokażcie mi gdzie taki silnik można kupić za takie pieniądze, kumpel ostatnio kupił za 1500 ale turbo padnięte ma uszczelnienia, pierścieni i panewek nie ma , blok ma taki owal ,że zapałkę można włożyć, a odnośnie montażu z diesela to długo nie pochodzi z prostego względu, temp. spalin w dieselu ma ok 600 st. celsj. a w benzyniaku ok 1000 st. celsj, w benzynie jest dodatkowe chłodzenie z obiegu wody tego turbo, moim zdaniem wcale nie jest to taki kretyński pomysł, tylko 2 problemy
1. gażnik - przerabiałem ten temat i jest to trochę lipa. ale da się dojśc do ładu( ja miałem malana 903 włożyliśmy tam takie małe turbo chyba z japońca jakiegoś, po wielu próbach udało sie chodziło ale z gażnika troszkę wypychało paliwo, ale miał kopa niesamowitego ok 8 s. do 100km/h, tylko zzużycie w granicach 40 - 50 l /100km
2. odprężenie taka firam w pszczynie robi takie specjalne uszczelki do odprężania z aluminium
No i robić maszynę!!!
  
 
trzeba sie dowiedziec czy nie ma jakiegos taniego i sprawnego. Sa rozne promocje
Tylko pytanie czy sie zmiesci
  
 
Ktoś we Wrocku chyba już jeździ kantem z turbiną, jakieś 2-3 miechy temu któryś z kolegów mnie o tym mówił. Odnowię więć kontakty.

Jeżeli chcesz, masz kase i trochę wolnego czasu to naprawdę wiele można zrobić. , a turbina wcale nie jest jakimś dzikim wymysłem...
  
 
Cytat:
Tylko pytanie czy sie zmiesci



Zmieścić to się pewnie zmieści, bo to jest normalna fiatowska 2.0 na czterech garnkach. Ewentualny problem to umiejscowienie turbo, pewnie będzie trzeba wyrzeźbić inny kolektor i śmigło ustawić raczej na wysokości głowicy.

Problem jest inny. Mamy silnik? Mamy. Tylko ten silnik będzie nam dawał ponad 200Nm. A na takie wybryki to nie mamy ani skrzyni, ani mostu. Chyba że mamy? Bo jak mamy, to ja chyba się zastanowię...

K.Y.
  
 
Mój brat wozi cześci urzywane z niemiec wienc 1000zł to i tak dużo bo za dwie CROMY jedna 2000 zwykłe 1990r a druga 2000 turbo płacił 300euro a akcyza na silnik to jakies 200zł Jak sie ma znajomosci to da rade załatwic tanio dobry silniczek
  
 
Ale tam jest silnik wstawiony poprzecznie, jak w Ritmo. To pewnie skrzynie z cromy by wypadało wpasować. No chyba ze czesci sa zamienne i pasują np z Argenty/131/132
Bede musial spytac o ten silnik bo to dosc ciekawa propozycja.
  
 
Cytat:
2003-07-28 21:15:50, Koniu pisze:
Ale tam jest silnik wstawiony poprzecznie, jak w Ritmo. To pewnie skrzynie z cromy by wypadało wpasować. No chyba ze czesci sa zamienne i pasują np z Argenty/131/132
Bede musial spytac o ten silnik bo to dosc ciekawa propozycja.

no ale jak z cromy, skoro tam jest napęd na przód??
  
 
No to jak załoze skrzynie z innego samochodu z rodziny fiata...przykladowo 131/132.argenta. Bo jak patrzylem na zdjeciach to praktycznie identyczne silniki. To mysle ze skrzynia by pasowała...ale ja sie nie znam
  
 
Cytat:
Mój brat wozi cześci urzywane z niemiec wienc 1000zł to i tak dużo bo za dwie CROMY jedna 2000 zwykłe 1990r a druga 2000 turbo płacił 300euro a akcyza na silnik to jakies 200zł Jak sie ma znajomosci to da rade załatwic tanio dobry silniczek



Damiano załatw mi taki motor za 1000 zl w dobrym stanie 2000 turbo jutro moge go brać bo potrzebuje tai silnik
jak nie blefujesz to mój mail kaza@hoga.pl
  
 
Ja nie jestem towarzystwem pomocy zebym silniki po kosztach załatwiał tylko o to mi biega ze jak ma sie znajomosci to da rade niedrogo załatwic(popytaj chłopaków na giełdzie w lubiniu lub poznaniu oni zawsze cos mają) a co do reszty to skrzynia z 132 pasuje do tego silnika bez problemu tylko trzeba rozwiązac problem wydechu bo jest z drugiej strony kolektor wydechowy nirz w 2,0 dohc ale to jest do zrobienia
  
 
Sranie w banie

Jak dla mnie wszystko co jest w porządku musi mieć dopowiednią cenę i samo turbo zregenerowane do takiego silnika kosztuje 1000 najmniej, spoko może i da się kupić ale one tam w Niemczech nie stoją tak jak u nas malany za 2000zl, jezdziłem do Niemiec i Francji po auta do 2000r i jak mi ktoś mówi takie bujdy to śmiać m9i się chce to tak jak w stanie wojennym ludzie wyjeżdzali do USA bo myśleli że tam dolary na ulicy leżą a tu wielki surprise i nic więcej!!
  
 
jak ktos byl ciemny to tak myslal... A jak ktos cos rozkmninial to wiedzial ze z praca nie tak latwo i 3a sie natyrac zeby do czegos dojsc.
  
 
z croma jest jeden podstawowy problem miska olejowa i smok pompy w cromie silnik jest przechylony w strone wydechu (przodu auta) w fiacie dalo by nam to pochylenie silnika w strone prawa
patrzac od przodu auta .
P.S.
croma nie jest zamienna ze 132
inne panewki w bloku walki wyrownawcze
najlepeij zrobic hybryde z cromy turbo i fiata 132
ale koszty

wiem ze ze 132 da sie zrobic 16V turbo
hybryda lanci16v wolno ssacej i turbo z hf`ki
i blok z 132
P.S.
kozysci?
wydech wychodzil po wlasciwej stronie
mniejsze masy do napedzania
dobry moment obrotowy

ale koszt na realia polskie przewyzsza koszt samego silnika lanci 16V conajmniej 2 razy

co do spinania silnika cromy ze skrzynia 132 realne ale trzeba sprzeglo z dociskiem zastosowac ze 132 , albo przerobic
jedna dociskamy drugie odpychamy

wszystko i jeszce wiecej da sie zrobic ale trzeba miec kesz

po niewielkich przerobkach w komorze silnika fiata 125p moze zawitac 2.0 16v
a z wiekszymi problemami ale terz realnie 2.0 16vturbo

z mojej dostepnej wiedzy jestem wstanie to wykonac ale
jedno ale cena silnika 8v turbo kosztyje kolo 1500zeta
16v turbo kolo 3500
i trzeba skrzynie koszt kolo 300 zeta
i inne garzety chlodnica oleju, chlodnica plynu, ic,
instalacja i wtrysk
wszystko mozna szacowac na okolo 6000
dodam ze lekko szacujac