Czujnik Halla?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam problem z escorcikiem, po wymianie popychaczy i wywaleniu katalizoatora autko strasznie szarpie na zimnym silniku podczac zmiany biegu oraz przyspieszania, a takze reducji. Silnik nie jest dynamiczny jak dawniej, ładnie przyspiesza dopiero od 4000 obr/min. a do 3 tyś jak dla porównania fiat uno 1 L z kawałkiem.
Moze to miec cos wspólnego z z cewką?, kable , swiece nowe, wszystkie filtry zmienione. Oleju nie bierze ani kropli. Śłychac jakby był przytkany, ale to moze przez kata. ze go niema i jest rezonans. Ale i tak czuc po dodaniu gazu, ze nie wkręca sie na obroty jak kiedys. Duuuuzo pali. czuć dziwny zapach spalin, złotawy osad na koncówce wydechu (ale to chyab przez brak kata).
P.S.
Co odpowiada za jazdę na ssaniu, i jak rozpoznać objawy?
Silniki jakos tak dziwnie wyje jakby chodziła właśnie na ssaniu.
Dzieki z góry, za przeczytanie tego bałaganu i ew. odpowiedz

P.S.1
escort 1997 1.8 16 115ps

[ wiadomość edytowana przez: dj_jim dnia 2007-05-17 19:05:13 ]
  
 
Sterowanie wtryskiem i zapłonem do momentu rozgrzania się silnika zależne jest przede wszystkim od czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Nie napisałeś jeszcze, czy po nagrzaniu objawy ustępują.

Parametry cewki i czujnika położenia wału (który nie ma nic wspólnego z czujnikiem Halla) podawałem kiedyś. Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki.
  
 
Tak objawy szarpania ustępują (przynamniej częściowo) na ciepłym silniku, częściowo, bo sprzegło lata świetności ma juz za sobą, ale da sie jeździć, a na zimnym tragedia. Jak moge zlokalizować te elementy jak np, ten czujnik położenia wału korbowego?
P.S. rozmawiałem z panem z serwisu forda i on stwierdził (bez oglądania auta) że są to lejące wtryski. Czy ma racje?

  
 
Czujnik położenia wału jest zamocowany w obudowie koła zamachowego, przy łączeniu silnika ze skrzynia pod kolektorem wydechowym.

A pan z serwisu może mieć własne poglądy. Demokracja.
  
 
moze lambda? duzo pali czyli zły skład mieszanki, złoty osad na wydechu czyli niedopalone paliwko...
  
 
A jak sprawdzić Labmde? takim jakims domowym sposobem.
Cos gdzieś słyszałem, ze mozna miernikiem, ale ile w tym prawdy nie wiem.
  
 
A ja miałem podobny problem silnik szarpał i dopiero ciagnał od 4 tys problem był w żle ustawionym pasku rozrzadu.
  
 
Kurcza, jeszcze z tydzień temu ciągnął własnie od 4 tyś pięknie, a teraz od 3 tyś jakby go cos blokowało. normalnie nie da sie sprawnie jezdzić, jak depne do spodu, to odgłos jakby był zatkany, coś klekocze jak wchodzi na obroty, taki metaliczy dzwięk jakby coś miało odpaść za chwile. P.S. kata niema, ale sąda jest przed katem, czy moze głupieć z tego powodu? aha i niemam wstawionej rurki, tylko pusta pucha.

Co ciekawe nikt z mechaników sie Forda nie chce dotknąć, bo jak twierdza szukam dziury w całym. (ja mam wrażenie, ze sie poprostu nie znaja)