Jak sprawdzic czujnik temp cieczy chlodzacej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !!! j/w napiszczie mi jak dla laika dokladnie jak to zrobic bo to chyba jest ostatnia rzecz ktora musze sprawdzic Mam Escorta 1.4 z 97 Czy ten czujnik jest z tylu silnika i dwa kabelki dochodza do takiej listwy czarnej (do niej dochodza tez kabelki z krokowca i potencjometru) pozdrawiam zapomnialem dodac ze chodzi mi o ten co daje sygnal do kompa

[ wiadomość edytowana przez: Lukaszzz dnia 2007-06-09 15:22:47 ]
  
 
miernikiem uniwersalnym mierzac opornosc.. a jakie sa wartosci to poszukaj w archiwum..wiem,ze keidys je juz pisalem na forum na pewno
  
 
Cytat:
2007-06-09 18:18:56, maciek701 pisze:
miernikiem uniwersalnym mierzac opornosc.. a jakie sa wartosci to poszukaj w archiwum..wiem,ze keidys je juz pisalem na forum na pewno


oki zaraz poszukam a napisz mi dokladnie do ktorego kabelka - a do ktorego +
  
 
Musisz zdjąść kostkę od tego czujnika a opornośc czujnik sprawdzasz na stykach czujnika
  
 
Cytat:
2007-06-09 18:47:56, zeberko pisze:
Musisz zdjąść kostkę od tego czujnika a opornośc czujnik sprawdzasz na stykach czujnika



zeberko prosze opisz mi dokladnie jak mam to zrobic bo nie czaje mierzylem sonde ale tam sie wpinalo w kabelki i mierzylo rezystencje na pracujacym silniku a tu jak

  
 
Cytat:
2007-06-09 18:51:04, Lukaszzz pisze:
zeberko prosze opisz mi dokladnie jak mam to zrobic bo nie czaje mierzylem sonde ale tam sie wpinalo w kabelki i mierzylo rezystencje na pracujacym silniku a tu jak



chyba obojetnie do ktorego + a do ktorego - ale niech sie wypowie jakis elektryka. odpinasz zlaczke z wiazka od czujnika i mierzysz jego opornosc na stykach. najpierw na zimnym silniku, pozniej na letnim, pozniej na rozgrzanym i porownujesz z prawidlowymi wartosciami.


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-06-09 20:20:29 ]
  
 
Cytat:
2007-06-09 20:19:58, maciek701 pisze:
chyba obojetnie do ktorego + a do ktorego - ale niech sie wypowie jakis elektryka. odpinasz zlaczke z wiazka od czujnika i mierzysz jego opornosc na stykach. najpierw na zimnym silniku, pozniej na letnim, pozniej na rozgrzanym i porownujesz z prawidlowymi wartosciami. [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-06-09 20:20:29 ]


Oki wielkie dzieki a powiedz mi jeszcze czy pamietasz w jakim temacie to pisales bo nie moglem znalesc ale znalazlem wypowiedz
Henryka i on pisal
Cytat:
Tak...widocznie odpiecie go nic nie zmienia gdyż czujnik ma przerwę lub też wiązka
Weź omomierz do ręki i zmierz oporność tego czujnika.W temp ok zera ma w granicach 100kiloomów a w miarę rozgrzewania się silnika oporność maleje do ok 2 kiloomów w temp 90stopni.
Przerwa w jego obwodzie powoduje wejście w tryb awaryjny kompa który na wszelki wypadek włącza na stałe wentylator nie mając żadnych danych o rzeczywistej temperaturze silnika.


pozdrawiam
  
 
no, ale w poscie Henryka masz juz wszystko wyjasnione..mierzysz opornosc na zimnym silniku i odczytujesz,ze wychodzi iles tam.. pozniej wlaczasz silnik, nagrzewasz go troche, mierzysz i powinno byc mniej.. znow wlaczasz silnik rozgrzewasz wylaczasz mierysz - znow powinno byc mniej. jednym zdaniem opornosc czujnika powinna malec plynnie wprost proporcjonalnie do wzrostu temp cieczy w ukladzie chlodzenia.pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-06-09 20:44:24, maciek701 pisze:
no, ale w poscie Henryka masz juz wszystko wyjasnione..mierzysz opornosc na zimnym silniku i odczytujesz,ze wychodzi iles tam.. pozniej wlaczasz silnik, nagrzewasz go troche, mierzysz i powinno byc mniej.. znow wlaczasz silnik rozgrzewasz wylaczasz mierysz - znow powinno byc mniej. jednym zdaniem opornosc czujnika powinna malec plynnie wprost proporcjonalnie do wzrostu temp cieczy w ukladzie chlodzenia.pozdrawiam


wielkie dzieki maciek701 jutro biore sie do sprawdzenia
aha i jeszcze jedno jak wskazowka jest w polowie to jest jaka temp i ile ma jak wychodzi z bialego pola pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzieiki
  
 
Cytat:
2007-06-09 20:54:02, Lukaszzz pisze:
wielkie dzieki maciek701 jutro biore sie do sprawdzenia aha i jeszcze jedno jak wskazowka jest w polowie to jest jaka temp i ile ma jak wychodzi z bialego pola pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzieiki



jesli jest w polowie (rozumiem,ze w tej pozycji jest ona u Ciebie podczas normalnej jazdy)? to jest to ok. 88-92st. zreszta to jest niewazne. wazne, by czujnik mial 100kOhm na zimnym a w miare jego rozgrzewania opornosc plynnie sie zmiejszala i po kilku kilometrach jazdy (albo kilkanascie min na biegu jalowym) wynosila te 2kOhm czy ile tam Henryk napisal bo nie pamietam powodzenia


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-06-09 21:00:28 ]
  
 
oki zrozumialem
pozdrawiam