Wymienić wahacze czy remontować

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Będę wymieniał zawiechę wieć trzeba będzie co nieco powymieniac w zawieszeniu... Tak więc pytanie jak myślicie wymienić kpletne wahacze czy też bawić sie w wymiane tulei(silentblocków).
  
 
jeśli nie chcesz robić wymiany za kilka tyś km, to zrób to na orginalnych częściach. Cały wahacz orginał jest drogi, więc taniej bedzie wymienić tuleje. Kosz to 35 za małą, 60 za dużą (Motorcrafta). Radzę też spojrzeć na łącznik stabil, gumę stabil, swożnie.
  
 
No a jakie firmy produkujące wahacze są godne polecenia waszym zdaniem...
  
 
No zgadzam sie taniej wymienic tulejki na orginalne bo sam to robilem orginal wahacz jest drogi
  
 
Witam
Mam założone wahacze TEKNOROT w MK4 i narazie przez rok czasu nic się złego z nimi nie dzieje natomiast końcówki drążków mam firmy RTS(pewnie robią też tulejki) i też od roku jest spokój-przebieg około 10 tys. km od wymiany a drogi są u mnie jak w dużej części kraju w opłakanym stanie.
Pozdrawiam
  
 
TEKNOROTA do mk5/6/7 odradzam - wytrzymuje naprawdę niedużo

/co innego wahacz teknorota w mk3/4 - tam dają radę/
  
 
Tylko orginalne wahacze lub tylko orginalne tuleje. Mniejsza z tym dlaczego, ale temat przerabialem na wlasnej skorze
  
 
ja na twoim miejscu pobawiłbym sie w wymianę tulei dużo niższe koszta a wymiana nie jest skomplikowana bobre wachacze kosztują,tuleje tylko orginał,wtedy polatasz.
  
 
Powiem na moich doświadczeniach.
Najpierw kupiłem w sklepie tanie podróby. Po 5000km samochodem nosiło po całej drodze. Nastepnie kupiłem oryginalne tuleje w ASO Forda i wprasowałem (u nich) w mijsce starych. Wczesnij sprzeadłem samochód niż się zużyły. Więc jeśli ni masz kasy na firmowe wahacze kup oryginalne tuleje.
pozdrawiam
Arturek


[ wiadomość edytowana przez: Arturek dnia 2006-11-30 12:42:56 ]
  
 
zadna podroba nie podola. Sekret orginalnej malej tulei polega na tym ze ma kule na wewnętrznej tulejce co powoduje ze pracuje ona na boki w osi pionowej (waha się) ale nie przesówa sie w poziomie. Podroby maja zwykłą rurke wewnętrzną i po krokim czasie guma sie od naprężeń poziomych sie najzwyczajniej wyrywa i powstaje zajeb... luz co odczywasz pływając po drodze lub stukanie i chrupaniem przy ruszaniu. Wspomiana kulka zapobiega temu ale fachowcy od podrób tego nie zbadali - szkoda na nich kasy

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2006-11-30 12:10:10 ]
  
 
lepiej remontowac na orginalnych tulejkach niz za ta sama cene wsadzic tandetne wachacze, ktore po kilku tys. beda sie znowu nadawac do wymiany...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
o wlasnie takie chrupanie tez mam przy ruszaniu i przy gwałtowniejszym przyspieszaniu... stukac tez stuka ale myslalem ze to guma stabilizatora ktoras rok temu wymiewnialem na nie orginalna... a plywa samochod jak jest napakowany 5 osob i bagaz
  
 
Cytat:
2006-11-30 17:36:59, zenq pisze:
lepiej remontowac na orginalnych tulejkach niz za ta sama cene wsadzic tandetne wachacze, ktore po kilku tys. beda sie znowu nadawac do wymiany...



Takze uwazam ze lepiej zregenerowac stare niż kupic podrube a najlepiej to kupic nowe oryginalne -reszta to kwestia funduszy

  
 
Do fizz2

Wyp... czympredzej te podroby zanim rozwalisz fure albo pozdzierasz w najlepszym przypadku opony. Owo chrupanie stukanie wystepuje w momencie ruszania , cos jakby chrupnelo i drgnelow kole. O plywaniu czy sciąganiu nie wspomne
  
 
Fajnie chyba kupię te oryginalne tulejki... kupowaliście na allegro u kolesia PARADOX czy jakos tak?kręci interes z czesciami do forda.

Jeszcze rozważam opcje kupna wahaczy firmy Lemfoerder. Ponoć dobre są - jak myślcie ???

dzieki za wszelkie info...
  
 
Po części zgłoś się do Sławasa.

Lemfoerder/Boge to aftermarketowy dostawca części Motorcrafta, także można go traktować jako oryginała.
  
 
Naprawiaj wahacze. Wyjdzie 2 x taniej niz nowe. Chyba ze masz nadmiar kasy
  
 
Mam czesto jak ostrzej depne taki konkretny stuk i to nie jest IMO przegub. Czy moge zalozyc, ze to ta tuleja? Auto kupione w Niemczech i nie sadze, ze kolo wrzucil nieori tuleje mu, skoro wymienil np. zacisk hamulcowy NA NOWY ORi...
  
 
Chciałem wspomnieć jeszcze o wahaczach TEKNOROTA-15 tyś i prawa strona nadaje sie na złom czyli jak to juz powiedzieli koledzy wyżej-only oryginał i zero problemów.
Pozdrawiam