Czy w carinie ustawia sie zapłon?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam małe pytanko, czy w carinie ustawia sie zapłon?(wymieniałem rozrzad i wydaje mi sie ze spadly lekko obroty)
  
 
z tego, co pamiętam 4A-FE ma normalny aparat zapłonowy, więc pewnie się ustawia...

pzdr
  
 
Obowiązkowo sie ustawia na 10*przy Pb i 12*na LPG.
  
 
Hmm... a ja ostatnio wyczytalem ze ustawia sie w Carinach do 93 roku - a w pozniejszych juz nie bo sam sie ustawia i nie ma mozliwosci regulacji zaplonu aparatem Carinus - a dlaczego 12 stopni na LPG ?? pytam bo ustawieniu zaplonu polepszylo sie w mojej Cari II ale nie az tak jak sie spodziewalem... gdzies tez czytalem ze na LPG nieznacznie powinno sie przyspieszyc zaplon... ale w sumie powiedzcie mi jakie to ma znaczenie skoro ECU benzynowe i tak ustawia zaplon jak chce ?? to chyba dotyczylo silnikow bez wtrysku... zastanawiam tez sie czy u mnie mapa zaplonow nie jest zla - mam odlaczony czujnik LB - czy wtedy ECU wykorzystuje jakas inna mape zaplonow ?? bo (tak na oko bo moze to byc zludne) wydaje mi sie ze na gazie pali mi mniej jak ma to LB podlaczone...
  
 
Cytat:
2007-07-05 10:47:33, Piotr_Dzialdowo pisze:
Hmm... a ja ostatnio wyczytalem ze ustawia sie w Carinach do 93 roku - a w pozniejszych juz nie bo sam sie ustawia i nie ma mozliwosci regulacji zaplonu aparatem



Hmm... nie widzę przeciwskazań żeby ustawić zapłon w silniku 2,0 po 93

Cytat:
Carinus - a dlaczego 12 stopni na LPG ?? pytam bo ustawieniu zaplonu polepszylo sie w mojej Cari II ale nie az tak jak sie spodziewalem... gdzies tez czytalem ze na LPG nieznacznie powinno sie przyspieszyc zaplon...



Ano dlatego, że gaz wolniej się spala/ma wyższą liczbę oktanową niż benzyna (przynajmniej teoretycznie powinien mieć) więc zapłon może być, a nawet powinien, deczko wcześniej żeby końcówka spalania mieszanki nie przypalała otwierających się zaworów wydechowych.

Cytat:
ale w sumie powiedzcie mi jakie to ma znaczenie skoro ECU benzynowe i tak ustawia zaplon jak chce ?? to chyba dotyczylo silnikow bez wtrysku...



Nie, nie ustawia "jak chce". Koryguje moment zapłonu względem konkretnie ustalonego punktu wyjścia, a właśnie ten punkt wyjścia należy mu ustawić. Moment zapłonu zależy od obrotów, dociśnięcia gazu, i czegoś tam jeszcze. Ale zawsze odnosi się do punktu jaki należy mu wstępnie ustawić.

Cytat:
zastanawiam tez sie czy u mnie mapa zaplonow nie jest zla - mam odlaczony czujnik LB - czy wtedy ECU wykorzystuje jakas inna mape zaplonow ?? bo (tak na oko bo moze to byc zludne) wydaje mi sie ze na gazie pali mi mniej jak ma to LB podlaczone...



Coś mi się widzi (pewnie BigElektron to zweryfikuje )że nie ma mapy zapłonów. Zapłon jest korygowany na bieżąco i np. jeżeli w silniku jest czujnik spalania stukowego, a takie spalanie wystąpi, ECU opóźnia zapłon do momentu aż spalanie stukowe zniknie. Jeżeli nie potrafi sobie z tym poradzić wywala błąd czujnika
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-07-05 15:39:22, Perzan pisze:
Coś mi się widzi (pewnie BigElektron to zweryfikuje )że nie ma mapy zapłonów. Zapłon jest korygowany na bieżąco i np. jeżeli w silniku jest czujnik spalania stukowego, a takie spalanie wystąpi, ECU opóźnia zapłon do momentu aż spalanie stukowe zniknie. Jeżeli nie potrafi sobie z tym poradzić wywala błąd czujnika Pozdro.


No i niema czego weryfikowac Perzan wylozyl po krotce zasade korekcji kata wyprzedzenia zaplonu.
  
 
Cytat:
Hmm... nie widzę przeciwskazań żeby ustawić zapłon w silniku 2,0 po 93


co sie tyczy silnika 2,0 to jest juz jasne, ale co z silnikiem 1,6 115km 95'
(w warsztacie powiedzieli mi że silnik ten ma zapłon elektroniczny i nic się w nim nie ustawia). Ps. posiada aparat zapłonowy
  
 
Cytat:
2007-07-06 18:13:34, tomini2 pisze:
[...]w warsztacie powiedzieli mi że silnik ten ma zapłon elektroniczny i nic się w nim nie ustawia[...]



Tiaa... a 2,0 mają zapłon mechaniczny i dlatego można pokręcić korbą i go ustawić
Co za debilna argumentacja...
Jeżeli chodzi o 1,6, to wolę się nie odzywać, bo po pierwsze nie znam tego silnika, a po drugie stresuje mnie tam czujnik położenia wału
Aczkolwiek na zdrowy rozum, jeżeli mocowanie aparatu zapłonowego pozwala na obrócenie go trochę w jedną i drugą stronę, to już regulacja jakaś jest
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-07-06 20:41:24, Perzan pisze:
Tiaa... a 2,0 mają zapłon mechaniczny i dlatego można pokręcić korbą i go ustawić Co za debilna argumentacja... Jeżeli chodzi o 1,6, to wolę się nie odzywać, bo po pierwsze nie znam tego silnika, a po drugie stresuje mnie tam czujnik położenia wału Aczkolwiek na zdrowy rozum, jeżeli mocowanie aparatu zapłonowego pozwala na obrócenie go trochę w jedną i drugą stronę, to już regulacja jakaś jest Pozdro.


Taa a Polonez tez mial zaplon ELEKTRONICZNY I CZORNO SKRZINKA
Jezeli jest aparat z mozliwoscia regulacji to sie reguluje.Jezeli jest sam czujnik polozenia walka rozrzadu z mozliwoscia regulacji np amerykanska Supra to tez sie reguluje.Nie reguluje sie jezeli niema regulacji np aparat przykrecany na stale lub rozwiazanie z czujnikiem na wale korbowym i fajkocewkami lub starsze z 2 cewkami 2 biegunowymi i czujnikiem walu k.