Skrzynia biegow problem carina 1.8 E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam problem po dluzszej jezdzie tzn okolo 1 h zaczyna cos sie dziac. dotad gdy jade nie mam zadnych problemow ze zmiana biegow ( rowniez gdy silnik jest zimny nierozgrzany) natomiast po dluzszej jezdzie gdy stane (i bez roznicy czy silnik wylacze czy nie) przy probie zmiany biegow czuje wyrazny opor- tzn walcze zeby zmienic bieg, natomist przy probie wrzucenia wstecznego czuje wyrazne szarpniecie tak jakby nie byl wysprzeglony do konca. za pare godzin gdy samochod jest juz zimny znow moge jezdzic, ruszac bez zadnych oznak i problemow przez dluzszy czas. Dodam jeszce raz ze problemy ze zmaina biegow mam tylko podczas ruszania po dluzszej jezdzie . a moze nie jest to skrzynia biegow. aaaaa rozrzad wymienialem jakies 10000 km temu
  
 
Może sprzegło szwankuje.Po wbiciu biegu nie ma tendencji do ruszania na wciśnietym sprzegle?
  
 
nie nie ma tendencji do ruszania na wcisnietym sprzegle. Do wczesniejszego postu musze dodac ze zaraz gdy rusze po dluzszej jezdzie (przedtem musze powalczyc ze zmiana biegu ) problem znow znika az do ponownego zatrzymania tzn podczas jazdy nie odczowam problemu natomiast po ponownym zatrzymaniu znow mam problem ze zmiana wszystkich biegow.
  
 
Obadaj układ pompa-wysprzęglik czy nie cieknie, zobacz ile jest płynu w zbiorniczku, zrób odpowietrzanie albo od razu wymianę płynu sprzęgła. (dawno był wymieniany ? )
Pozdro.
  
 
witam
Sprzeglo bylo wymieniane jakies pół roku temu a co do plynu to naprawde nie wiem.

pozdro
  
 
toyota ma chydrauliczne sterowanie sprzęgłem i przy braku lub zbyt niskim pozionie płynu sprzęgło nie będzie rozsprzęglać tym bardziej po dłuższej jeździe kiedy płyn może się troszkę ogrzać. zbiorniczek jest zamocowany po prawej stronie (po otwarciu maski) to ten większy obok jest zbiorniczek płynu chamulcowego (mniejszy) w obu przypadkach lejesz płyn chamulcowy DOT-3 prawie do kreski MAX
  
 
Witam podłączam się pod temat bo miałem też problem ze sprzęgłem co prawda w AVE. Już miałem umówić się na wymianę docisku, ale po przeczytaniu w tym temacie porady nakłoniłem mechanika do wymiany płynu (hamulcowego) w układzie sprzęgła i od trzech dni myślę że zaoszczędziłem pare stówek. Narazie nie odzywa się sprzęgło i nie mam problemów z wysprzęglaniem (czasami jedynkę trzeba było wręcz wyrywać na siłę).
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-07-06 09:50:19, nogal2 pisze:
Witam podłączam się pod temat bo miałem też problem ze sprzęgłem co prawda w AVE. Już miałem umówić się na wymianę docisku, ale po przeczytaniu w tym temacie porady nakłoniłem mechanika do wymiany płynu (hamulcowego) w układzie sprzęgła i od trzech dni myślę że zaoszczędziłem pare stówek. Narazie nie odzywa się sprzęgło i nie mam problemów z wysprzęglaniem (czasami jedynkę trzeba było wręcz wyrywać na siłę). Pozdrawiam


Szkoda ze trzeba ich zawsze naklaniac....powinni najpierw myslec ale oni maja zakodowane TRZEBA WYJAC ROZEBRAC I POTEM TO JUZ NIEWIADOMO albo zaskoczenie