Nie działa el. podnośnik szyby - co to może być?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Od pewnego czasu el. podnośnik szyby pasażera stważał problemy, podnosił szybę z wyraźnym trudem, a czasem nawet jakiś dziwny trzask się pojawił. Dzisiaj jednak postanowił jej nie zamykać do końca. Zostało jakieś 2cm do uszczelki. W trakcie podnoszenia pojawia się trzask, a czasami również szyba blokuje się już w połowie i nie chce iśc dalej. Po długich walkach góra/dół dochodzi do wspomnianych wyżej 2cm od miejsca przeznaczenia i tak już zostaje. Jako, że jest już wieczór nie będę się teraz za to zabierał, ale chętnie posłucham rad co to może być i jak to naprawić. W ostateczności istaniej możliwość zablokowania tej szyby na stałe w pozyzycji zamkniętej?
Z góry dzięki za wszelakie rady
  
 
Ja wiem! Ja wiem! Szyba ci się zepsuła!






A na poważnie, jeśli to nie problem z zasilaniem siłownika, to siadła mechanika. Wskazują na to opisane przez ciebie odgłosy. dla bezpieczeństwa raczej tej szyby nie testuj, bo jeszcze całkiem ci się zatrzyma. W wolnej chwili ściągnij tapicerkę i dobieraj się do mechanizmu.
  
 
Cytat:
2007-07-27 18:29:57, Blazey pisze:
Ja wiem! Ja wiem! Szyba ci się zepsuła!





Walczył będę jutro, tylko nie wiem jakich uszkodzeń szukać i gdzie? Może to być mechanizm napędzający jak i suwnice (to po czym szyba jeździ). A że będę to robił pierwszy raz to nie wiem jak wygląda dobra a jak zepsuta część
  
 
Czy szyba równomiernie się podnosiła?
  
 
przyjzyj sie lince-moze to z nia cos nie tak
  
 
Ściągasz tapicerkę i wtedy próbujesz ruszyć tą szybą. Sprawdzasz tam, skąd docierają te dźwięki
  
 
Zdejmij tapicerka odłacz szybe i sprawdź czy swobodnie podniosi się góra dół jeśli tak to pryczyna tkwi w silkiku leb mechaniżmie, skoro podnosi to prąd raczej dochodzi, może poprostu silnik sie przypalił albo sie przyciera bo dostała sie gdzieś wilgoć. A może poprostu coś siedzi w prowadnicy szyby albo coś sie delikatnie nagieło i jak opór rośnie za bardzo silnik poprostu przepuszcza nie mogac unieść dalej.
  
 
Witam!

Dokonałem organoleptycznego sprawdzenia i okazało się, że platikowe kółko - to które znajduje się u góry mechanizmu jest połamane, a dodatkowo urwała się linka.
Wiem już co muszę kupić, tylko problem jak to wymienić? Z tego co widziałem to wszystko jest tam przynitowane.
Ma ktoś praktykę w tym sporcie? Za wszelkie uwagi jestem wdzięczny