Wymiana progów - potrzebna pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam progi do wymiany tyle, że chciałbym to zrobić sam i tu się pojawia problem. Chodzi o przednie błotniki, które trzeba jakoś zdemontować - tylko jak? Nie zauważyłem żadnych śrubek do odkręcenia, czyżby błotniki były zgrzewane i do demontażu trzeba użyć kątówki? Proszę o jakieś porady osób, które już coś takiego mają za sobą. Dodam, iż nie chciałbym uszkodzić tych błotników. Czy może wystarczy tylko rozciąć te błotniki od spodu auta i trochę odgiąć?

Zależy mi na szybkim uzyskaniu odpowiedzi bo zbliża się mi urlop i chciałbym go wykorzystać.
  
 
Escorty są spawane, nie "skręcane", więc niestety odkręcić się nie da tych błotników, ale nie wydaje mi się żeby trzeba je było całkiem demontować do wymiany progów
  
 
Witam
Ja w swoim też wymieniałem progi, ale nie sam. Dałem znajomemu blacharzowi. I nie jest ciekawie z blacharką w Escorcie.
Najprawdopodobniej jak zaczniesz rozbierać progi to będziesz musiał i podłogi troche ruszyć. Błotniki przednie pewnie też będą do wymiany. Z zewnątrz wyglądają na zdrowe ale od wewnątrz...
Nie ma innej możliwości żeby zdjąć błotniki jak tylko kątówką.
Także roboty co niemiara Cię czeka. Sprawdź sobie podłóżnice przednie i tylne, czy przypadkiem nie musisz coś z nimi zrobić.
Pozdr.
  
 
rozwiercić punkty zgrzewu...
  
 
u mnie były wymieniane progi ,i błotniki nie były ruszane
  
 
ile płaciliście za wymiane progów, że się tak zapytam ?
  
 
600zł z robocizną
  
 
Progi mnie też zaczynaja boleć bo mam też zagiety. Ale czy opłaca to się robić czy tylko reparaturke wsadzic i przykryć progami z laminatu
  
 
Też mnie to czeka niestety.
Podepnę się pod prośbę o różnego typu porady i rozwiązania od kogoś, kto to przechodził...
  
 
no to odświeżam

czy ten próg podejdzie do mojego?
przykładowy próg

chodzi mi oczywiście o próg zewnętrzny do escorta z 1994 5D

wiem, że ktoś tu z forum ma swój sklep z częściami (przypomnijcie mi adres), może tam będzie lepsza oferta?
  
 
kolega Slawas1, ale wystarczy zerknąć w ogłoszenia w waątek U Kogo warto kupować...
  
 
Cytat:
2007-07-31 10:53:28, gumbas5 pisze:
no to odświeżam czy ten próg podejdzie do mojego? przykładowy próg chodzi mi oczywiście o próg zewnętrzny do escorta z 1994 5D wiem, że ktoś tu z forum ma swój sklep z częściami (przypomnijcie mi adres), może tam będzie lepsza oferta?



sklep
  
 
jasne,ze oplaci sie robic.. nie kupuj reparaturek sam tylko zapytaj o nie blacharza - oni maja czesto duze znizki w hurtowniach tego typu elementow i bedzi najtaniej moj np zalatwil mi reparaturki progow za 30zl/sztuke. samemu raczej odradzam, bo wymiana progow to naprawde nie ejst prosta sprawa jest to bardzo pracochlonne i przydaje sie doswiadczenie !
  
 
Cytat:
2007-07-31 11:28:50, olusia69 pisze:
moj np zalatwil mi reparaturki progow za 30zl/sztuke!




a tak z ciekawosci............ przeciez blachy tez maja swoje gatunki, a wstawic tekture nie problem

a moze tak z kwasówki progi ?? na dłuzsza mete bedzie trwalszym rozwiazaniem.
  
 
dzięki

z blacharzem/sąsiadem jestem już umówiony - wymiana prawego progu+reanimacja prawej podłużnicy+połatanie lewego progu zrobi za 400 zł, oczywiście bez konserwacji i malowania (to zrobie we własnym zakresie)

musze tylko skombinować próg

no i ponawiam pytanie: czy ten który pokazałem w linku jest prawidłowy?
  
 
Cytat:
2007-07-31 11:33:41, Asior pisze:
a tak z ciekawosci............ przeciez blachy tez maja swoje gatunki, a wstawic tekture nie problem a moze tak z kwasówki progi ?? na dłuzsza mete bedzie trwalszym rozwiazaniem.



reparaturki z nature sa bardzo liche zle zabezpieczone blyskawicznie koroduja.niestety. wstawienie ocynku czy kwasu nic nie da.. przy spawaniu i tak ta warstwa zejdzie, a przy progach spawania jest mnostwo w dodatku korozja wlasnie tam lapie, takze jest to bezsens.. jedynym wyjsciem w pozbyciu sie korozji raz na zawsze jest zanuzenie calej budy w wannie galwanicznej.. niestety w polsce nie ma nigdzie tak duzych wanien z tego na ile sie orientuje.


gumbas jedz na aleje Rozdzienskiego tuz obok Multeximu/stacji benzynowej.. tam jest swietna hurtowania czesci blacharskich 1 prog ok 50zl maja od reki i bedzie na 100% pasowal

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-07-31 11:50:55 ]
  
 
Cytat:
2007-07-31 11:49:40, maciek701 pisze:
reparaturki z nature sa bardzo liche zle zabezpieczone blyskawicznie koroduja.niestety. wstawienie ocynku czy kwasu nic nie da.. przy spawaniu i tak ta warstwa zejdzie, a przy progach spawania jest mnostwo w dodatku korozja wlasnie tam lapie, takze jest to bezsens.. jedynym wyjsciem w pozbyciu sie korozji raz na zawsze jest zanuzenie calej budy w wannie galwanicznej.. niestety w polsce nie ma nigdzie tak duzych wanien z tego na ile sie orientuje. gumbas jedz na aleje Rozdzienskiego tuz obok Multeximu/stacji benzynowej.. tam jest swietna hurtowania czesci blacharskich 1 prog ok 50zl maja od reki i bedzie na 100% pasowal [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-07-31 11:50:55 ]



sa jeszcze kwaśne elektrody.......... tylko pytanie czy mozna nimi bude spawac, czy tylko i wylacznie migomat ??
  
 
Cytat:
2007-07-31 11:47:03, gumbas5 pisze:
dzięki z blacharzem/sąsiadem jestem już umówiony - wymiana prawego progu+reanimacja prawej podłużnicy+połatanie lewego progu zrobi za 400 zł, oczywiście bez konserwacji i malowania (to zrobie we własnym zakresie) musze tylko skombinować próg no i ponawiam pytanie: czy ten który pokazałem w linku jest prawidłowy?



tak prawidłowy ale na allegro masz tansze
  
 
Cytat:
2007-07-31 11:52:32, Asior pisze:
sa jeszcze kwaśne elektrody.......... tylko pytanie czy mozna nimi bude spawac, czy tylko i wylacznie migomat ??



cos Ty elektroda nie ma szans to bylaby masakra
  
 
Cytat:
2007-07-31 11:53:28, kaes pisze:
tak prawidłowy ale na allegro masz tansze



właśnie kupiłem na allegro