MotoNews.pl
6 Luźne cięgno sprzęgła ? (21176/5) - NT
  

Luźne cięgno sprzęgła ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wtiam,
Co jest powodem luźnego cięgna sprzęgła.
Pzdr.
  
 
hmm.. to zalezy czy masz sprzeglo na linke(polonez) czy masz sprzeglo hydrauliczne jak w starszych modelach DFa, jesli chodzi o linke to jak wszystko sie zuzywa i sie wyciaga, jak jest za luzne to mozesz miec problemy z wrzucenie biegu, i z wyprzegleniem auta, oczywiscie na odpalonym silniku metoda prosta wchodzisz pod auto i masz tam nakretke na klucz 13, dokrec ja troszke wsiadz do auta przejedz sie i jak bedzie bralo za wysoko za duzo dokreciles, jak nie wysprzegla to za malo , zwykla regulacja
  
 
Wtiam 2.
Pisze tutaj o zupelnie luznym cięgnie sprzęgła,
niedawno zaczęła mi sgrzytać skrzynia.
Wiec podciągnełem linke (polaj 1.6GLE,93).
Dolegliwości ustaly i nie miałem już żadnych problemów.
Nagle w sytuacji parkowania i za 10 min wyjazdu,
pedał spadł do podłogi. Sprawdzilem ze cięgno
sprzęgła jest poprostu zupelnie lużne można
je reką przesuwac do pozycji załączonego i
wyłączonego sprzegła.
Zupelnie nie wiem co mogło być przyczyną i
jaki zwiastun niosła poprzednia sprawa zgrzytania.
Czy jest znany sposób naprawy ? Samodzielnie czy
warsztat ?

Pozdrawiam i dzieki za posty !

maki
  
 
A jak to wyglada przy skrzyni biegow? Linka siedzi w lapie sprzegla czy nie ?Jesli nie ruszasz co sie wtedy dzieje - jej koncowka porusza sie czy nie ?
  
 
Linka jest w polaczeniu z pedalem.
Stanowi dzialajacy uklad, ale jak pisze ciegno ( to co wystaje z
z pod pokrywy sprzegla, podwojna srobka do skracania) jest zupelnie luzne - total, zero oporu w jaka kolwiek strone, no moze wydaje sie 'chetniej' byc w pozycji zalaczonego sprzegla, jednak
sprzeglo caly czas dociska i jest zalaczone. Bez wzgledu
czy malym paluszkiem poruszam ciegno do ktorej kolwiek
pozycji.

Pzdr.

  
 
hmm zaraz bo cos sie nie rozumiemy, to powinno dzialac tak :
podczas poruszania pedalu sprzegla ciegno (koncowka przy lapie sprzegla) powinno sie poruszac, a wraz z nim lapa sprzegla. Lapa sprzegla w jednym kierunku powinna chodzic dosc ciezko i sprezynowac - jesli tak nie jest to nie wyciska ona sprzegla, prawdopodobnie spadla badz tez (co tez mozna podejrzewac) uszkodzona jest sprezyna talerzowa sprzegla. W takim wypadku lapa sprzegla bedzie sie lekko poruszac w obie strony.
  
 
Czy zachowanie takie, ze sprzeglo jest caly czas wylączone -
sprecyzuje pozycja w ktorej samochod jedzie - wlasnie wtedy
kiedy lapa chodzi luzno jest objawem uszkodzenie sprezyny ?
Jak wyglada taka naprawa ?

Z gory dzieki za odpowiedz !

maki
  
 
Ok rozumiem ze jak piszesz - lapa chodzi sobie luzno w pelnym zakresie jej ruchu, natomiast nie powoduje to wylaczenia sprzegla, ktore ciagnie non stop. Wtedy sa 2 mozliwosci - lapa spadla z mocowania wewnatrz oslony sprzegla (wtedy lapa ma duze luzy na boki, po prostu lata jak chce), 2 mozliwosc to uszkodzenie sprzegla - najprawdopodobniej sprezny talerzowej. Tak czy tak wtedy musisz rozebrac sprzeglo i zweryfikowac co sie stalo.
Tu troche teorii
Opis wymiany
I 2 rysunki pogladowe




[ wiadomość edytowana przez: Wyrwizab dnia 2003-07-19 17:32:14 ]
  
 
Czyli prawdopodobnie wyrobil Ci sie docisk sprzegla i lozysko oporowe wpada w "sloneczko", i wtedy nie mozna wyprzeglic skrzynki mimo ze pedal masz wcisniety do oporu, regulacja linka nic nie pomoze, trzeba wyjac skrzynie i zobaczyc co sie stalo, lub spadla lapa tak jak pisze tez Wyrwizab. Jesli to drugie to mala robotka, jesli to pierwsze to wieksza, ale do zrobienia, jak masz kanal i kumpla do pomocy to rob sam , a to co bys zaplacil za robocizne bedziesz mial na piffko