Predkościomierz skacze :/ Omega B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od paru dni zaczal mi wariowac predkosciomierz i strasznie jest to denerwujace. dokladnie mozna zobaczyc tutaj co sie dzieje:
YOUTUBE
jak widac predkosciomierz swiruje, przez to nie dziala mi tempomat bo tez swiruje :/ cala reszta dziala. ABS i TC sa w pelni sprawne. co z tym zrobic? autko to Omega B 3,0 manual
z gory dziekuje za pomoc
  
 
W momencie anomalii mruga TC, zczytaj błędy z ecu
  
 
Układ ABS TC jest układem samo sterujacym i diagnozujacym. Wiec jedynym problemem jaki tam moze byc to ktorys czujnik abs albo sama pompa. Podaj jeszcze rocznik swojej omegi i jakie masz TC czy TC+ ?? U mnie dwa dni temu była taka sytuacja jak ladowanie padło to potrafiło sie zapalic ABS i TC obroty falowały licznik dziwnie pracował obroty trzymał na mniej wiecej 900 obrotów.
  
 
rok 96
druga ciekawa rzecz (mam ja odkad kupilem auto - 2miesiace temu) - kontrolka TC nieraz tak sie zarzy, ale to wyglada ewidentnie na takie cos jakby gdzies sie cos zwieralo od kontrolki, nie jest to takie mruganie jak np kola zaczynaja boksowac tylko jakby cos bylo na pograniczu zwarcia i tak samo szaleje... jak wylacze TC to pali sie caly czas tak jak powinno byc, jak TC jest wlaczone to kontrolka swiruje. przypominam ze nie wplywa to na dzialanie ukladu ABS TC. wczoraj jak byla szklanka na drodze to mimo tych anomalii TC i ABS funkcjonowal bez najmniejszych problemow
  
 
Tak jak mowie cos poprostu nie styka miedzy czujnikami a pompa abs. ona jest oddzielnym układem. Albo sprobuj podmienic licznik od kogos. Albo podjedz na komputer niech podlaczy i sprawdzi czego to wina jest.
  
 
Tak jak mowie cos poprostu nie styka miedzy czujnikami a pompa abs. ona jest oddzielnym układem. Albo sprobuj podmienic licznik od kogos. Albo podjedz na komputer niech podlaczy i sprawdzi czego to wina jest.
  
 
oto co sie dzieje z kontrolka TC:
TOUTUBE
nie ma reguly kiedy to sie dzieje. swiruje nawet na wylaczonym silniku - na zaplonie jak np poruszam kierownica, trzasne drzwiami...
tak samo predkosciomierz na zaplonie (ale na wylaczonym silniku) nieraz potrafi sobie poskakac od 0 do 10km/h... czyli dostaje jakies impulsy jak auto stoi w miejscu. podejrzewam ze wina bedzie lezala na odcinku pomiedzy ABS a licznikiem, bo gdyby czujniki podawaly bledne informacje, to ABS i TC tak samo nie dzialaly by w pelni sprawnie, ale od czego zaczac?

[ wiadomość edytowana przez: rafipl dnia 2008-01-06 13:30:12 ]
  
 
Musisz podjechac do kogos kto ma intefejs i zeby podlaczył ci samochod pod kompa jak to sie dzieje. Moze byc tak ze cos w liczniku padło albo te blaszki nie stykaja za licznikiem. Ale to mało prawdopodobne.
1. Jedz podlacz sie pod kompa moze cos wykaze.
2. podmien licznik jak masz od kogos.
3. A jak to nie pomoze to trzeba szukac miedzy pompa abs a licznikiem jakiegos problemu.


[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2008-01-06 13:42:09 ]
  
 
Witam. Mnie się wydaje, że może to być coś z kostkami do licznika brak masy dostań się do licznika od tyłu poruszaj kostkami dociśnij je może pomoże a jak nie to tech.
  
 
wczoraj poruszalem wiazka wchodzaca do ABSu i poki co anomalie ustaly (zarowno predkosciomierz jak i TC) a zrobilem od wczoraj ponad 100km wiec podejrzewam ze cos nie tak bedzie przy wtyczce do ABSu
  
 
Cytat:
Witam. Mnie się wydaje, że może to być coś z kostkami do licznika brak masy dostań się do licznika od tyłu poruszaj kostkami dociśnij je może pomoże a jak nie to tech.


Proponuje wpierw zajrzec za licznik w B. tam nie ma zadnych kostek tylko blaszki i płytka drukowana.



[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2008-01-07 14:30:05 ]
  
 
popieram homera... musisz rozpiąć wszystko od tyłu i poczyścić , ewentualnie poodginać lekko styki ...też miałem wariacje prędkościomierza i porady grzebania przy skrzyni itp. , ale diagnostykę przeprowadziłem błyskawicznie.. kilka pięści w osłonę licznika i zaskakiwał .... a okazało się ,że połączenia byly tak lużne, że mało nie powypadały...