Sprzeglo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od pewnego czasu czulem ze trzeba bedzie to zrobic..no i dzis sie stalo..wymienilem sprzeglo przy 120tys koszt 700zeta za wszystko..ale jak teraz jezdzi
  
 
Czy aby nie za szybko to sprzęgło wysiadło?
  
 
Za szybko ???
Moje (VALEO) pada juz po 25 tysiacach (dzwoni docisk, szarpie, i wogole) jakkolwiek dostaj ostro
Nigdy wiecej VALEO. Tylko SACHS...

Pozdr
Jadzwin
  
 
A u mnie sprzęgło "chwyta" od najniższego położenia. Zdawałoby się, że ogólnie to dobrze, bo (chyba) nie jest żużyte.
Jednak, największy ból, to zgrzytanie przy wciskaniu biegu wstecznego. Wciskam sprzęgło do oporu, a i tak z trudem wchodzi bieg wsteczny. Ostatnio, wszystkie biegi wchodzą z większym trudem.

Proszę o rady : co robić ? co (kazać) doregulować ? Ile mnie to "szarpnie" ?
  
 
25 tys!!!
Z tym wstecznym to chyba normalka. Nie jest synchronizowany. Wrazie kłopotów z wbiciem odpuść sprzęgło i wciśnij ponownie
  
 
Dariusz: że sprzęgło łapie od samego dołu - to jest źle! Powinno mieć większy luz - inaczej biegi będą źle wchodzić lub silnik będzie ciągnął auto przy wciśniętym do oporu pedale.
Powinieneś wyregulować (zwiększyć na pewno) luz sprzęgła. Koszt takiego zabiegu powinien być groszowy.

--
Pozdr.
Wiesiek (Maestro)

  
 
Maestro - a jak to zrobic? Co gadalem z mechaniorami, to mi mowili, ze zadna regulacja nie jest mozliwa, bo sprzeglo jest wspomagane hydraulicznie i o zadnej regulacji (linki np.) nie ma mowy...
Poza tym nie wiem, co ty Jadzwin robisz ze sprzeglem, ze tak szybko idzie Ci sie.... kochac
Ja moje juz katuje 140 tys km, no i fakt, zaczyna sie sypac - zaczyna byc juz slychac lozysko oporowe, ale szczerze mowiac przypuszczam ze zarzne przynajmniej jeszcze jedna poduszki silnika, niz zmienie to sprzeglo


[ wiadomość edytowana przez: Krawat dnia 2003-07-11 21:57:53 ]
  
 
Zmień mechaników.
Robimy tak:
-w miejscu gdzie popychacz pompy sprzęgła łączy się z pedałem jest nakrętka kontrująca, którą zwalniamy,
-obracamy popychaczem wkręcając go w łącznik tak aby skok jałowy pedału był 8-15 mm,
-ponownie blokujemy popychacz nakrętką.
Ot i wszystko

Pozdr.
Wiesiek (Maestro)
  
 
Wystarczy mu regularnie zapodawac 10 startow z maks obrotow, sprzeglo dump, albo ewentualnie na mokrym slip i takie sa efekty Nie ma lekko...
Ale spoko wloze Sachsa to bedzie dobrze... Ogolnie przy miejskiej jazdzie do 4000 obrotow sprzeglo dziala czasami troche szarpie, ale powyzej 5500 dzwoni, i po 3-4 startach zaczyna lekko slizgac i juz po jezdzie

Pozdr
Jadzwin
  
 
Z calym szacunkiem Panowie... W przypadku Jadzwina mowimy tu conajmniej o jezdzie wyczynowej... Tu to najlepiej byloby wlozyc czesci od samochodow stricte sportowych

[ wiadomość edytowana przez: rjsunset dnia 2003-07-12 14:39:57 ]
  
 
Witam,

To nie tak do konca.. Czesci np. Valeo nie sa drogie ale za niewiel wyzsza cene (teraz np. jest promocja w intercarsie) mozna kupic Sachsa, ktory wytrzyma znacznie wiecej...

Pozdr
Jadzwin