Jaki typ amortyzatorow Alko do Espero?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc Zoltar - mam pytanie jaki typ (seria, numer) amortyzatorow Alko nadaje sie do naszego Espero?

W najblizszym czasie bede wymienial (>105 tys. km. przebiegu) wiec prosze o info w tej sprawie...

Wszystkim Klubowiczom zycze spokojnych i pogodnych Swiat.
  
 
Również witam.

Sam dopiero przymierzam się do wymiany przednich na Alko.

Z tego co wiem, to Piotr i chyba Maciej75 mają takie amortyzatory u siebie. Więc może znają te numery

Opinię mają bardzo dobrą. A czytałem ich b. dużo.

Niestety w tej chwili posiadam numery do Nexii. Tylko tu pytanie, czy są to takie same części ? Czy może pomimo identcznego zawieszenia, producent dobrał inną sztywność (większa masa) ? Chociaż moim zdaniem raczej nie.

Numery na przód to 8.612G.
Numery na tył to 1.733G.

Można jeszcze spróbować NK. Są jeszcze tańsze (tył około 100 zł/Alko ponad 130) Ale z tego co czytałem, są strasznie twarde i zamontowane z tyłu mogą znacznie pogorszyć komfort.

Pozdrawiam. I czekam na pierwsze wrażenia
  
 
Nexia i Espero to to samo... zresztą masa też ta sama....
A mam od razu pytanie co to za firma NK????? bo nie wiem czy tyłu też nie będę utwardzal....a na kolejne bilsteiny już mi szkoda kasy..
  
 
Potwierdzam numery podane przez Zoltara ;

Jedynie dodam;

przód- opel kadett D ( 135 PLN )- gazowo-olejowe
tył - opel kadet axcept caravan ( 125 PLN ) -gazowe

Moja opinia - bardzo twarde zwłaszcza tyły. Co do przodów to wymień od razu i łożyska McPhersona, bo stare momentalnie Ci na tych amortyzatorach polecą . Przydało by sie do nich założyć sprężyny ventura, do na oryginałach znacząco podnosi nadwozie do góry.
  
 
Czyli Alko tez są twarde??? maja swoja strone albo co?
  
 
Co do strony to nie wiem. Przody kupiłem w normalnym sklepie motoryzacyjnym, tyły natomiast w salonie alfaromejro.
  
 
pytanie z innej beczki: czym sie roznia amorki gazowe od olejowo-gazowych i gazowych?? nie chodzi mi o budowe ale o wlasnosci jezdne. pozdrawiam
  
 
To zależy, które się rozpatruje.

Na tył nie słyszałem nigdy o gazowo-olejowych. Zawsze olbo jedne, albo drugie.

Przody to olejowe lub gazówki, które to są podobno gazowo-olejowe.
Ogólnie chodzi o siłę tłumienia - twardość zawieszenia.
Tyle co słyszałem, ale do końca nie jestem pewien. Proszę o ewentualną korektę, bo temat chyba tego jest wart.
  
 
Nie chodzi o twardośc - twardość zależy od konstrukcji (rozmiarów otworków itp).
Różnica pomiędzy amortyzatorem olejowym a gazowym (określenie gazowo-olejowy jest używane chyba zamiennie z gazowym - chodzi o patenty i nazwy reklamowe) polega na tym, ze w zwykłych (olejowych - starego typu) amorkach wolna przestrzeń jest wypełniona powietrzem - przy ostrej pracy olej się pieni i pogarszają sie właściwości amortyzatora. W gazowych natomiast wolna przestrzeń wypełniona jest azotem pod ciśnieniem co zapobiega pienieniu itp. Producenci twierdza, że gazowe sa lepsze od olejowych ale z powodu technologji napełniania są droższe.
  
 
czyli wlasnosciami trakcyjnymi nie roznia sie niczym tylko tym ze gazowe maja azot zamiast powietrza??a moze wytrzymaloscia sie roznia?
  
 
Cytat:
2003-04-20 23:24:57, sztrucel pisze:
czyli wlasnosciami trakcyjnymi nie roznia sie niczym tylko tym ze gazowe maja azot zamiast powietrza??a moze wytrzymaloscia sie roznia?



Mają sztywniejszą charakterystykę, są trwalsze, bardziej komfortowe i bądź co bądź nowocześniejsze. Sądze, że warto zainwestować te 20-30 zł różnicy, bo jest to element, który wymieniany jest co kilka lat
  
 
Cytat:
2003-04-20 21:48:49, MaciekGT pisze:
Czyli Alko tez są twarde??? maja swoja strone albo co?




Tak do tyłu spokojnie wystarczą. Są podobno 2 wersje, różnią się chyba grubością. Jak znajdę dokładnie o co chodzi to napiszę. Zresztą w sklepie powinni wiedzieć

Alko
Jeden ze sklepów
  
 
Mam Alko na przodzie i z tyłu, zdecydowałem się na gazowe tzn. gazowo-olejowe. Niestety nie znam ich oznaczeń. Wszystko jednak podlega sprawdzeniu w katalogu przy zakupie, przypuszczam jednak że są to takie same jak do kadetta - ale katalog prawdę Ci powie. Amortyzatory zmieniałem łacznie ze spręzynami. Efekt mnie satysfakcjonuje, oczywiscie nie mam porównania do innych espero, biorąc jednak pod uwagę to co było fabrycznie to odczułem zdecydowana poprawę i zachowałem jeszcze parę złotych w kieszeni. Twardośc otrzymanego w ten sposób zawieszenia oceniłbym na poziomie opla astry.
  
 
Cytat:
2003-04-20 22:32:14, sztrucel pisze:
pytanie z innej beczki: czym sie roznia amorki gazowe od olejowo-gazowych i gazowych?? nie chodzi mi o budowe ale o wlasnosci jezdne. pozdrawiam



http://www.dabo.com.pl/d_amortyzatory.php

Tam jest opis amortyzatorów