Początkujący kierowca - RAV4 - pomóżcie bo to ważne!

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,
Jestem początkującym kierowcą. Cztery miesiące temu odebrałem prawko a od dwóch miesiecy jeżdże RAV4 z 2001 roku. Niestety mój tato nie miał prawa jazdy więc nie bardzo mogę poradzić się kogoś w pewnych sprawach dotyczacych utrzymania pojazdu.Przejde do rzeczy.
Kupiłem auto i wiem że trzeba się nim opiekować. Pytanie do was
mam następujące.Jakie czynności powinienem robić w miarę regularnie aby moj samochod miał dobrą kondycje i nie zaskoczył mnie czyms nagle na drodze. Chciałbym abyście wymienili czynnosci które przychodzą wam do głowy i ktore sami robicie czesto jak np. wlanie do baku,jakieś regularne przeglądy , czyszczenie klimatyzacji
itp...itd..Może dla niektórych to głupie o co pytam ale dla mojego (i waszego bezpieczeństwa )Z góry dziekuje wszystkim!!!
Instrukcje niestety mam po wlosku wiec ciezko mi cos wiecej sie nauczyc...nawet nie wiem czy tam jest pasek czy lancuch itp:/
Pozdrawiam,

Cytat:
2008-08-04 12:16:33, t_bag11 pisze:
Jakie czynności powinienem robić w miarę regularnie aby moj samochod miał dobrą kondycje i nie zaskoczył mnie czyms nagle na drodze. Chciałbym abyście wymienili czynnosci które przychodzą wam do głowy i ktore sami robicie czesto jak np. wlanie do baku,jakieś regularne przeglądy , czyszczenie klimatyzacji itp...itd..

Ogólnie można coś napisać, ale konkretnie, co ile kilometrów, to już zależy od danego auta.

Zwykle, po kupnie samochodu, kiedy nie wiesz co i kiedy było robione, wymienia się płyny (olej silnikowy, płyn w chlodnicy, plyn hamulcowy), filtry (powietrza, paliwa, oleju). Można jeszcze olej w skrzyni biegów... we wspomaganiu chyba się nie wymienia... ale nie jestem pewny.
Do tego wymienia się komplet rozrządu, no ale u Ciebie może być łańcuch, wtedy chyba są tylko regulacje.

Co do klimatyzacji to najlepiej co roku przeglądnąć i uzupełnić czynnik i olej. Inaczej możesz "zajechać" sprężarkę.