Witam wszystkich !!
Mam następujący problem z instalacją gazową. Jest to sekwencyjny wtrysk gazu oparty o sterownik ZENIT.Instalacja jest w zasadzie nowa (1000km).Samochód na benzynie pracuje idealnie. Na gazie wszystko jest w miarę ( to już nie ta dynamika co na benzynie) dobrze do momentu uzyskania przez silnik optymalnej temperatury. Zaczyna się wtedy szarpanie aż do momentu kiedy jazda na gazie staje się już nie możliwa-auto nie reaguje na pedał gazu. Po takiej jeździe silnik zapala dopiero za drugim razem. Wg mojej skromnej wiedzy instalacja bardzo dziwnie się kalibruje. Nachylenie 1,0(niby dobrze) ale offset 4,1 !! W trakcie ustawiania mapy pojawiające się punkty w zakładce model (po dokonaniu przeliczeniaw w zakładce mapa) wymagają dalszego zwiększenia offsetu. Przy tym wszystkim samochód spala w miarę normalne ilości gazu. Jazda miejska 2 x 10km - spalanie 10-11 l gazu. "Gazownicy" regulowali instalację dwa razy oraz podmieniali sterownik. Proszę o jakieś sugestie zanim rozpocznę bój z 'instalatorami".
Auto: Ford Mondeo 97 2.0/16V
Wtryskiwacze: Valtek 30
Reduktor: Tomasetto Artic
Elekronika: ZENIT