MotoNews.pl
  

Skoro dwa gazniki to czemu nie dwa reduktory hm?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tak sobie myslalem niedzielnym popoludniem. zakladaja ludzie 2 gazniki do samochodu wy tez macie niektorzy. a co wy na to jakby samochod zasilaly 2 reduktory?
  
 
A po co Ci dwa reduktory???? A co z przepustnicami?
  
 
prosta sprawa dwa reduktory wieksza wydajnosc i mniejsze zapotrzebowanie na gazi lepsze cisnienie wpadania mieszanki. mniejsze spalanie bo zdjeciu dawki. przepustnice normalnie
  
 
Wytłumacz prosze jeszcze raz ale po polsku bo nie rozumiem????
  
 
przerobka kolektora ssacego tak by dalo sie zamontowac dwa gazniki. i wtedy pod te dwa gazniki tak to wytlumacze podpiac gaz. ale ja myslalem zrobic cztery jednakowe przepustnice otwierane jednym mechanizmem. przepustnica na jeden tlok. zrobic tkie kanaly w ktore wlozymyrurki sciete pod skosema wyzej klapki to ustawienia dawki powietrza i dopiero filtry.dwa nowe reduktory i jeden reduktor wychodzi na przepustnice. ewentualnia jak to nie bedzie sie krecic to normalnie dwa gazniki i pod niedwa reduktory
  
 
2 gazniki, to 4ry przepustnice ! Chyba nie bardzo rozumiesz zasade ich dzialania. Malo tego - kazda przepustnica, to kazdy cylinder(w ladzie of course przy 2 gazonach i 4rech cylindrach- nie dotyczy modelu OKA)
Reduktory- to chyba chodzi Ci od gazu ? - zupelnie nie potrzebne - a poza tym, jak bys je ustawil ? Kazdy dziala jak mu sie podoba, w jednym membranka sie naciagnie deko, w innym nie, i juz dzialaja inaczej. Przeciez sa auta o duzo wiekszej pojemnosci i mocy zasilane gazem, i wydalaja odpowiednio dobrane reduktory.

Sa miksery na webery znaczy dcoe i dellorto dhla(albo podobne)jak klasyczne - kazda gardziel swoj "palnik", albo rurowe, gdzie kazda gardziel ma swoja rurke - poogladaj katalog BRC - szukaj do alfy.
  
 
krzysztofie ja to wszystko wiem
a jest taka kwestia ze moj znjaomy kumpel zalozyl do bmw drugi reduktor i jakos udalo mu sie to ustawic bez wiekszych problemow. bmw bylo na jednym mulne i palilo jak najete przy ustawieniu go na optymalna moc. po zalozeniu drugiego spalanie zmalalo o polowe i samochod tak wzmocnial ze to byl szok. cuda mozna bylo nim robic.
  
 
Na jaką moc był przewidziany ten reduktor? Może miał za małą wydajność? albo jakiś przypadkowy "trup" założony byle auto jeździło na gazie?
Dobrze dobrany reduktor i mikser pozwala na pełne wykorzystanie możliwości instalacji gazowej
Zakładanie dwóch reduktorów ma sens w samochodach z silnikami w układzie V gdzie na każdy rząd cylindrów przypada jeden kolektor ssący i raczej nie są to silniki gaźnikowe



pzdr
CHIO
  
 
Ano wlasnie, moglo byc tak, ze reduktor nie wydalal, nie do tej mocy - badz po prostu byl stary.
Choc musze przyznac, ze funfel w volvo tez mial jaja, bo auto nie chcialo jezdzic na gazie- choc byl prawidlowo dobrany reduktor(parownik?) - koniec koncow, mowil ze wstawili mu na gwarancji reduktor od ciezarowki i volvo zaczelo jezdzic jak trzeba.
Uwazam ze 2 reduktory to nie bardzo wypali do gaznika, dla tego ze kazdy z nich nawet jak bedzie zgrany, inaczej sie zuzyje - i bedzie silnik nie rowno dzialal.

Pomimo wszystko odczuwam ze jednak nie wiesz o co w tym chodzi, a tylko Ci sie tak wydaje- nie odbierz tego zle, jako dogryzanie, lecz jako dobre slowo i postaraj sie zainteresowac tym blizej.
Cisnienie wpadania - malo ma tu do rzeczy reduktor, a stan silnika - i to - w jaki sposob tlok zasysa(w zaleznosci od kondycji i konstrukcji silnika)
Przeczytaj to co sam napisales - przeciez to nie ma totalnie sensu
Skoro piszesz o 4 rech przepustnicach, dodajesz - zreszta slusznie, ze wtedy wychodzi jedna przepustnica na jeden tlok(zakladamy uklad klasyczny i silnik klasyczny 4 cylindry), do tego mowisz 2 -slownie dwa - reduktory - to jakim ze cudem nagle wychodzi Ci z tego ze jeden reduktor na 1 przepustnice ? 4ry przepustnice, 2 reduktory - nijak z tego nie wynika jeden reduktor na przepustnice.

Poogladaj dobrze webery dcoe, poogladaj dobrze kolektroy pod 2 webery dcoe do silnika 4ro cylindrowego - to powinno pomoc zrozumiec. Przyjzyj sie rowniez klasycznemu gaznikowi, polonez, lada, fiat, ich kolektorom dolotowym oraz przecietnym wtryskom mechanicznym np. volkswagen - w silnikach np. 1.8 scirocco, golf itp. a dokladniej ich przepustnicom i dolotom.
  
 
sluchaj Krzysztofie fakt przeczytalem ten tekst i faktycznie napisane jest blednie. reduktor na dwie przepustnice mialo byc. i nie mylilem sie i to nie kwestia nie wiedzy a jedynie rutyny i wkurzajacej klawiatury. ja to wszystko widzialem ale Krzysztofie jest pewna zasada przy zaczynaniu tematu i Ty mi to uniemozliwiles troche. jezeli czlowiek chce sie czegos dowiedziec opracowac cos do konca poznac zdanie innych zaczyna wlasnie taki temat na forum. wszyscy skladaja swoje odpowiedzi i pozniej wyciagamy wnioski. ja chcialem poznac opinie. prawda jest jedna zawsze jest sposob zrobic cos malo realnego bo nam sie to tak wydaje a w rzeczy samej jest inaczej.
jak narazie nie jest mi to potrzebne a czasem warto porozmawiac o czyms innym co jednak mnie zastanawialo.
moze za 5 lat bedzie potrzebne. a moze wogole