Głowica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,mam Toyote Corone(Carina 2)2.0 benzyna na gazniku z 1989r.i mam pytanie:
wymieniam uszczelke pod glowica i z jakim niutonometrem (czy jakos tam)dokrecic ja??
prosze o pomoc
dziekiuje i pozdrawiam
  
 
Jak wymieniasz i nie wiesz jakim momentem to dokręcić to nie wróże powodzenia. Nie liczy się tylko moment dokręcania ale też kolejność dokręcania.
  
 
kolejnosc to ja wiem kolego,tylko nie wiem z jakim momentem??
  
 
w 4afe dokręca się na 4kilo i potem 2X po 90stopni. ale poczekaj może ktoś inny ci jeszcze odpowie.
  
 
Haynes mówi, że 49Nm i później raz 90 stopni.
Pozdro.

Ps. O 4A-FE Haynes twierdzi, że 29Nm i 2x 90
  
 
dzieki,ja mam silnik 3S(w carinie to jest chyba silnik 3SFE)i to z jakim momentem??
  
 
O kurna, nie doczytałem, że to Carina 2.
Te 49Nm + 90* to było dla 3S-FE z Cariny E.
Jeszcze w robocie popatrzę do jakiegoś E-Techa czy cuś.
Pozdro.
  
 
Jako że nie mogę edytować to piszę dalej:
E-Tech z kolei twierdzi, że dla 3S-FE w Carinie z lat 1988-1992 są 3 etapy:
21Nm, 42Nm, 64Nm

Myślę, że dane w miarę wiarygodne, bo dla mojego silnika podaje 45Nm + 90* więc raptem pół kilo różnicy między tymi dwoma źródłami.
Pozdro.
  
 
wielkie dzieki koledzy odpalila od super autko,ma 600tys i dopiero uszczelka zmieniana,a wszystko pisalo na uszczelce
  
 
To pochwal się co tam nasmarowali na uszczelce o dokręcaniu
Pozdro.
  
 
zwykle na opakowaniu uszczelki jest podana kolejnosc i momenty dokręcania , choć nie zawsze
  
 
Problem tylko z tym ze producent uszczelki nie odpowiada za zerwane szpilki jezeli coś zle napiszą.