MotoNews.pl
  

[125p] Pokrywa zaworów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Przymierzam się w przyszłym tygodniu do wymiany uszczelniaczy zaworów i chciał bym się dowiedzieć w jaki sposób mogę wyczyścić w pokrywie zaworowej wentylację. Słyszałem że jest to zanitowane i ciężko się ten otwór czyści. Czy istnieje możliwość wyczyszczenia odmy bez rozwiercania tych nitów?A może po prostu lepiej kupić nową pokrywę tylko pytanie ile może ona kosztować?
  
 
Ja czyściłem rozpuszczalnikiem ale to mało efektywne męczące zajęcie i zdecydowanie łatwiej kupić nową - na Allegro są do Poloneza po 34złote - silnik masz od Poloneza nie?
  
 
tak od poloneza może jakiś link do takiej aukcji albo jak mam tego szukać na allegro bo jakoś nigdy nie znajduję takich elementów.
  
 
dla ulatwienia to ta rurka co wystaje na waz gumowy,jest wykrecalna.
  
 
PROSZĘ
  
 
No ok znalazłem pokrywę na aukcji ale cena jest kosmiczna :
Pokrywa lint Po za tym nie ma w niej tego otworu na od odmy i jak się zobaczy ją od środka to jest pusta. Czy moja w silniku z poloneza będzie wyglądała identycznie czy jakoś inaczej ?
  
 
Czemu nie zajrzałeś pod ten link pod słowem "PROSZĘ"? - tamta droga to jest do 125p - nie ma ani kratki pod spodem, ani miejsca na rurkę.
  
 
czyli mogę ją łykać?
  
 
A nie wygląda identycznie jak Twoja?
  
 
Ok no to kupiłem. A co do czyszczenia jakiś pomysł jak to wyczyścić w starej pokrywie ?
  
 
Ja próbowałem wielu rzeczy: ropą, benzynką, rozpuchem, a nawet papierem wodnym, i ze wszystkim schodzi, teraz mam jakiś płyn do czyszczenia silników i całkiem nieźle sobie radzi z smarem olejem i nie niszczy uszczelek> koszt 8.50zł. Od środka to pamietam ze rozopuchem zalałem odczekałem dzień czy dwa, szmatka szczoteczka ryżowa i jazda
  
 
jak kupisz pokrywe to nie kupuj uszczelki korkowej.mialem dobra jeszcze i podkusilo mnie na wymiane.bo tania to kupilem i od tego momentu zaczelo mi przeciekac.
  
 
Witam, czy jeżeli zdejmę pokrywę celem wyregulowania zaworów to muszę wstawić nową uszczelkę pod pokrywę ?
  
 
Warto ją zmienić, aczkolwiek da się złożyć ze starą uszczelką, jeśli akurat nie masz nowej pod ręką.
  
 
jak nie cieknie to nie wymieniaj.ja rozkrecalem z 10 razy pokrywe na oryginalnej uszczelce i zachcialo mi sie wymienic,i od tej pory zaczelo mi przeciekac.chyba ze masz dostep do oryginalu to wymien.
  
 
w silniku 125p ME (polonez 1481cc) jakie powinny być wartosci luzów ? bo co książka czy inne zrodlo to inne wartosci podają i juz nie wiem !

[ wiadomość edytowana przez: bisz dnia 2008-03-26 21:29:55 ]
  
 
0,15ss, 0,20 wyd

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
hm, za pozno ustawilem wg ksiazki 0.2 i 0.25
potem spytalem sasiada mechanika na ucho czy jest ok, to mówi że tak... W ogole jak to jest ze (podobno) np dla lpg ustawia sie wieksze wartosci luzow ?
  
 
Przy niedokładnie ustawionym gazie moze nastąpić szybsze wypalanie sie zaworów/gniazd. Przy braku smarowania zwiazkami z benzyny gniazd takze mozę nastąpić szybsze zużycie. Jak zawór osiada głłębiej w gnieździe to luz się zmniejsza.
W praktyce dla gniazd do bezołowiowej (od ~1988r?) nie zauważyłem tego zjawiska.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Co do odmy - wypalic cholerstwo.

Zawory ustawione na 0.2/0.25 klekocą jak maszyna Łucznik. Od dawna ustawiam 0.15/0.2 i jest ok. Dodatkowo trzeba luknąc na stan koników klawiatury - zazwyczaj są wybite i wtedy pomiar luzu zaworowego można potłuc o kant dupy.