AUTOMATIK GETRIEBE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w tytule. Wcześniej objawiało się to w sposób taki iż: jadąc z prędkością 40 - 50 w momencie odpuszczenia gazu automat zrzucał bieg na luz z wyraźnym i odczuwalnym szarpnięciem. W dniu dzisiejszym jadąc ze stałą prędkością ok 50 w pewnym, momencie zrzuciło na luz, jako że nogi z gazu nie zdjąłem, nabrał trochę gazu po czym z szarpnięciem wrzucił bieg - automat wszedł w tryb awaryjny. Oczywiście po ponownym uruchomieniu już wszystko było ok ale dla mnie to ok to trochę naciągane teraz jest.
Macie jakieś pomysły? zaczynam się martwić, mam powód?
  
 
Pierwsza podstawowa sprawa - sprawdz poziom oleju w skrzyni.
  
 
Jadę dzisiaj na wymianę, auto ma 180 tys przejechane i nie wiem czy był wymieniany. Jak go ,przepraszam, jak JĄ wziąłem do siebie to miała 135 tys przebiegu. Zastanawiam się czy przypadkiem filtra skrzyni też nie zmienić, chyba wręcz powinienem chociaż słyszałem że nie zawsze jest taka potrzeba.
A co jeśli to nie olej?
  
 
Podepnij się do kompa skrzyni i sczytaj błędy
 
 
Witam,
Ja niestety mam złe doświadczenia z wymianą oleju. Tzn nie wymieniłem całego a jedynie dolewałem dość intensywnie ze wzgledu na wyciek którego nie mogliśmy zatrzymać. Jak już się udało i dolano kolejną ćwiartkę skrzynia powiedziała basta i legła pod płotem zastąpiona używką od Mariosa. Moja oryginalna przejechała ok 300 kkm
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Nie mam zamiaru rezygnować z aftamata bo go lubię. Zobaczymy jak będzie sie zachowywac po wymianie oleju. Mam cichą nadzieję że bedzie ok. Wymianę z racji wyjazdu zrobię dopiero w sobotę
  
 
Cytat:
2008-04-09 15:00:19, katanos pisze:
Nie mam zamiaru rezygnować z aftamata bo go lubię. Zobaczymy jak będzie sie zachowywac po wymianie oleju. Mam cichą nadzieję że bedzie ok. Wymianę z racji wyjazdu zrobię dopiero w sobotę



Hej, czy zmiana oleju zmieniła coś w pracy?
  
 
Dzisiaj wszystko się wyjaśni.
Jadę wieczorem z autem i jak bede wracał prześledze zachowanie skrzyni w warunkach w jakich sprawiała mi kłopoty.
Przy okazji pytanie: mam 3 litry oleju do skrzyni (wystarczy? ), ile właściwie wchodzi? szukałem w wyszukiwarce ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi
  
 
oj to cos zle szukales, to zalezy jak bedziesz wylewal, ale jakbys wylal prawie wszystko (wszystkiego sie chyba nie da), to wejdzie 9l
  
 
Fatbot 9 to za malo Tez zle szukales

Mi po zdjeciu duzej miski wycieklo okolo 6 litrow.
  
 
co Wy macie z tym Fatbot'em znowu???
pisalem z pamieci, wiec moglem sie pomylic, ale byl iedys taki watek i cos mi sie 9litrow kojarzylo
  
 
czas na refleksje:
dzisiaj odebrałem bestie od znajomego mecha. Jest bosko, nie szarpie, nie trzesie i jest przyjemnie.
całkowity koszt to 250 pln (5l oleju - 5x 19,90 pln ; filtr oleju -65 pln i robocizna 80 pln).
Jedna ciekawa rzecz: w małej misce olejowej wyjelismy kawałek plastiku do tej pory nie mogliśmy dojść jakim cudem tam się znalazł. Wszystko ładnie pracuje i żadnych plastikowych elementów tam nie ma. Żadnych opiłków met. też nie było, chyba nie powinienem się tym przejmować? jak myślicie?
  
 
Trza szybko skrzynię zobić, bo Ci ją zmieli.
  
 
czy któryś kolegów pomógłby mi zdobyć schemat budowy aftamata w omie? ciekawi mnie jakie elementy w skrzyni mogą mieć jakieś plastikowe opaski, bądź części obudowy w samej skrzyni.
jesli ten mały kawałek plastiku o czyms swiadczy to wolałbym uniknąc przykrych niespodzianek
  
 
Ten plastyk pochodzi z panewki oporowej, rysunki masz w EPC. Dokupisz to w SAMKO (15 zł szt).

ps. mech jeśli użył do wymiany statycznej oleju w ar 35 5 l atf-u, to raczej ma o tym mizerną wiedzę ,bez urazy....
  
 
Tyle zeszło przy spuszczaniu, ja sie na tym nie znam az tak. W każdym razie jest bardzo duza róznica teraz. Rozumiem że trzeba rozmontować skrzynię żeby robić panewki?
Masz rację może niewiele wie o automatach jednak wymiane oleju robił dokładnie tak jak to było opisywane przez innych kolegów. Co do ewentualnej naprawy to on sam by się tego nie podjął, tak mi wcześniej mówił i znam go na tyle ze by raczej tej skrzyni nie ruszył palcem. Za to inne rzeczy robi bardzo dobrze i dokładnie, sam tego doświadczałem jeszcze z poprzednimi autami.
  
 
Cytat:
Tyle zeszło przy spuszczaniu,

A prawie drugie tyle starego oleju zostało w mechanizmach skrzyni sprzęgła itp.
Ale zostawmy to już , wszyscy się cały czas uczymy......

Obecność kawałków plastyku, świadczy o rozsypywaniu się tego pierścienia oporowego. Masz już "klapnięcie' przy zmnianie z 3 na 4 ? pewnie jeszcze nie; Luz poosiowy (łapiąc z kanału za flanszę, poruszać do przodu /tyłu) na wyjściu momentu obrotowego na wał napędowy już powiększony?
  
 
Będę musiał to sprawdzić, myślę że nawet dzisiaj to zobaczę. Faktycznie przy zmianie na 4 troszkę opornie idzie ale specjalnie nie zwróciłem na to uwagi.
Ile panewek tam jest, to wstępnie zaopatrzę się w komplecik?
EPC jest w drodze.
  
 
Cytat:
2008-04-17 08:48:46, omegolotC30NE pisze:
Masz już "klapnięcie' przy zmnianie z 3 na 4 ?



czy takie klapnięcie to klapa dla automatu?
  
 
Zależy....; jeśli kosz jeszcze nie wydarł obudowy, to ASB do uratowania