TUNING-modyfikacje i ich efekty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ponieważ rozmowy o tuningu,przeróbkach,ich ocenach i efektach pojawiają się w wielu miejscach i trudno się nieraz w tym połapać,proponuję stworzenie wątku tuningowego w kyórym moglibyśmy opisać swoje modyfikacje,wymienić doświadczeniami,uzyskać odpowiedzi na pytania związane z tematem.
O ile to możliwe prosiłbym moderatora o wyróżnienie tego wątku(np tak jak złe i dobre warsztaty) aby gdzieś nie zaginął.mam nadzieję,że ułatwi to wymianę opińii i doświadczeń.
  
 
olier a zagladałes do watku na "wszyscy o wszystkim" o nazwie street racing
  
 
Skoro zaczełem napisze o swojaj 111.W silnku została obrobiona głowica-zmodyfikowane zawory i gniazda,wypolerowane kamały i zpasowane z kolektorami.nie doprężałem silnika,głowica zplanowana tylko dla nyrównania.modufikacia ta została wykonana u Jacka Chojnackiego.kolejnym etapem była wymiana wałka na lekko przerobiny wałek n-grupowy.w wydechu znalazła się strumienica w miejscu katalizatora(mam wątpliwości czy coś ona daje,ale kata diabli wzięli i coś trzeba było wsadzić)a ostatni tłumik wymieniony na przelotowy(cichy).Pozwoliło to na osiągnięcie mocy 91 koni przy 5500 obr. i momentu 130 Nm w zakresie 2500-4500 obr.dzięki takiemu przebiegowi momentu silnik jest bardzo elastyczny i przyspieszenie do 100 km/h zajmuje ok 10 sek.Planuję jeszcze zmianę kolektora na 4-2-1 i modyfikację elektroniki-prawdopodobnie SMT-6 co pozwoli na osiągnięcie mocy ok 105 koni i momentu 140 -145 Nm
  
 
Cytat:
2005-03-16 08:49:12, arsen pisze:
olier a zagladałes do watku na "wszyscy o wszystkim" o nazwie street racing


zagłądałem wielokrotnie ale nie jest to raczej ątek typowo tuningowy i trudno tam znaleść konkrety,a myślę ,że tuning jest na tyle ważnym zagadnieniem,że warto poświęcić mu oddzielny wątek,łatwy do odnalezienia.
  
 
Cytat:
2005-03-16 09:16:40, Koliber_111 pisze:
zagłądałem wielokrotnie ale nie jest to raczej ątek typowo tuningowy i trudno tam znaleść konkrety,a myślę ,że tuning jest na tyle ważnym zagadnieniem,że warto poświęcić mu oddzielny wątek,łatwy do odnalezienia.




no wiec ja napisze co miałem w grantowce

zawieszenie
-usztywnione
przod poprzez zastosowanie usztywniajacych gum (nienajlepsze rozwiazanie)
tył spreszyny od kombi nie ciete ładnie osiadły (myslałem nad sprezynami nivy??)

tłumik przelotowy na całej długosci niestety nie udąło mi sie dobrac kolektora 4-2-1 wstawiłem natomiast przez przypadek znaleziona 2-rurke o wiekszej srednicy

silnik został przegrzany (zbyt szybko i zbyt długo )
wiec w czasie remonu głowica została lekko splanowana wstawione nowe zaworki i podszlifowane zmienione tłoki na lzejsze oraz pierscienie na "trapezowe" chyba tak to sie nazywa jezdziłem tez przez jakis czas z ponawiercanym gaznikiem od 2105 ale szlag go trafił bo były problemy ze srednimi obrotami
  
 
Widzę,że odezwał się już jeden posiadacz przeróbek ze stajni Chojnackiego ,to ja też się pochwalę.Ponieważ nie widzę sensu dokładnego opisywania przeróbek w specyfikacji GT (bo każdy może zajrzeć na stronę firmy Chojnacki Motorsport i sobie poczytać),dodam tylko,że tuning był związany z remontem generalnym silnika.Wymieniono także olej na Castrol SWT Synthetic 10W60.Aby nie być gołosłownym efekty takiej przeróbki przedstawiam poniżej na wykresie z hamowniTytuł strony
  
 
A ja prosiłbym jeszcze o kasę
Piszcie ile co wam wyszło, bo co komuś po samym info? To to można sobie poczytać w profilach
  
 
W sumie za : tuning GT,generalkę i części do silnika+naprawa alternatora i rozrusznika+nowy krzyżak wału, materiały eksploatacyjne (olej syntetyk Castrol 10W60, płyn chłodzący Castrol AntiFreeeze), badania na hamowni i robociznę=4tys.PLN

  
 
co do zawiasu nie mogłem poszaleć z obniżaniem,bo często jeżdżę na ryby,czy do lasu.Zmieniłem tylko amorki na sachsa advantage(gazowy,wzmocniony) i klocki hamulcowe Ferodo premier.
  
 
Cytat:
2005-03-16 10:05:57, simon2107 pisze:
Widzę,że odezwał się już jeden posiadacz przeróbek ze stajni Chojnackiego ,to ja też się pochwalę.Ponieważ nie widzę sensu dokładnego opisywania przeróbek w specyfikacji GT (bo każdy może zajrzeć na stronę firmy Chojnacki Motorsport i sobie poczytać),dodam tylko,że tuning był związany z remontem generalnym silnika.Wymieniono także olej na Castrol SWT Synthetic 10W60.Aby nie być gołosłownym efekty takiej przeróbki przedstawiam poniżej na wykresie z hamowniTytuł strony


Jak się jeżdzi GT-kiem?na wykresie widziałem.że ładnie wyrównał się przebieg momentu.
  
 
Jeśli chodzi o hamulce,to u mnie z przodu gości zestaw seryjnych ładowskich tarcz i klocków hamulcowych Ferodo Racing.Muszę przyznać,że taki misz-masz dobrze działa i już nieraz uratował mi skórę
  
 
a silnik jak?
  
 
Cytat:
2005-03-16 10:20:43, MikeB pisze:
A ja prosiłbym jeszcze o kasę Piszcie ile co wam wyszło, bo co komuś po samym info? To to można sobie poczytać w profilach


dzięki wymianie doświadczeń może uda się zrobić niektóre przeróbki samemu i trochę zaoszczędzić.
  
 
Silniczek teraz bardzo fajnie działa.Chętnie wchodzi na obroty,nie ma problemów z szybką jazdą i wyprzedzaniem.Mogę go teraz kręcić do wysokich obrotów i nie ma strachu,że się rozleci.Poprawiła się nieco elastyczność.Tylko muszę trochę więcej za benzynę płacić
  
 
Cytat:
2005-03-16 11:01:46, Koliber_111 pisze:
dzięki wymianie doświadczeń może uda się zrobić niektóre przeróbki samemu i trochę zaoszczędzić.


Wiem, dlatego prosiłem o ceny Bo może nie ze wszystkim bym musiał lecieć do tiunera
  
 
Przeróbki silnika i zawieszenia .Silnik opisałem kiedys w wątku o tuningu 2107, zawieszenie opisane w profilu. Moc ok 90 KM, zmierzyłem 92, ale bawiłem sie później przestawianiem rozrządu i nie zdążyłem zmierzyć (remont blachy i zawiasu). Wykres mocy i momentu (jeszcze na seryjnym wałku i takie tam) w profilu. Hamownie moge wziąć na zlot, to sobie pomierzymy


-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.

[ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2005-03-16 12:22:00 ]
  
 
G-techa masz?


Co ja pitole przeciez on nie robi wykresow. Jak zdaze sprowadzic to wezme na zlot.

[ wiadomość edytowana przez: janisz dnia 2005-03-16 12:33:24 ]
  
 
jak na razie - moje "tuningowanie" tej łady skończyło się lekkim "obniżeniu " auta. Silnika przed zrobieniem karoserii nie tykam
Ale musze przyznać ,że zwykła zamiana opon na niski profil( 50) i założenie amortyzatorów podwójnego działania od Niwy przyniosły zdecydowaną poprawę zachowania się auta na zakrętach ( szczególnie takich , na których są jakies garby. Przedtem potrafiło mnie obrócić o 180 stopni - na lekko mokrej jezdni i bez specjalnie szybkiego wejścia w zakręt.Wysrtarczyło lekko dodać gazu...

Paweł
  
 
Cytat:
2005-03-16 12:31:31, janisz pisze:
G-techa masz? Co ja pitole przeciez on nie robi wykresow. Jak zdaze sprowadzic to wezme na zlot. [ wiadomość edytowana przez: janisz dnia 2005-03-16 12:33:24 ]


Mam takie coś.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
No nieźle. Zwróciło się już?